Osvježeno 20 Juna, 2025 7:59 PM
aug 14, 2021 Adnan Huseinagić Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Iako je Cosworth verzija Sierre rođena još 1986. godine, među ljubiteljima klasičnih automobila najveći ugled uživa treća i posljednja generacija modela, predstavljena u januaru 1990. godine. Bila je to prva limuzinska Cosworth Sierra i prva s pogonom na sva četiri točka.
O ovakvom konceptu govorilo se još od 1987. godine, kako bi Sierra postala konkurentna u Svjetskom rally prvenstvu, no mjenjač Ferguson MT75, jedan od ključnih dijelova projekta, nije bio dostupan do kraja 1989. godine.
Kada je najzad predstavljena i stekla homologaciju, rally verzija se nije mogla pohvaliti velikim uspjesima u WRC-u. No, relativno velike dimenzije 4-vratne limuzine i značajna težina, ono što je bio hendikep na trkačkim stazama, pokazalo se kao pun pogodak na tržištu.
Presudna je bila odluka čelnika Forda da, uprkos željama Motorsport odjeljenja, treća generacija Sierre RS Cosworth 4×4 bude 4-vratna limuzina. Automobil se održao u proizvodnji skoro tri godine, nakon čega je stigao Mondeo, novi Fordov model srednje klase.
Za kratko vrijeme Sierra RS Cosworth 4×4 stekla je kultni status pa i tri decenije kasnije dostiže astronomske vrijednosti na tržištu oldtimera. Holandski trgovac polovnjaka – firma Premium Classics iz Vughta – ponudila je sjajno očuvan primjerak kultnog automobila iz 1990. godine, s nepune 32 hiljade pređenih kilometara.
“Sa samo jednim prethodnim vlasnikom, potpunom servisnom historijom Forda, svega 31.700 pređenih kilometara i u savršenom stanju, ovo je pravi dragulj za kolekcionare. Sjednite u sportska Recaro kožna sjedišta, otvorite krov i spremite se za odlazak u prošlost”, poručuju iz Premium Classics, a slike automobila potvrđuju njihov opis Sierre.
Malo tehničkih podataka: Uvećane dimenzije, pogon na četiri točka i više opreme podigli su težinu treće generacije Sierre Cosworth za 100-tinjak kilograma (na 1.310 kg), pa je to kompenzirano povećanjem snage dvolitarskog turbobenzinca na 220 “konja”!
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Pogon na sve točkove s novim diferencijalom raspoređivao je snagu u omjeru 34-66 posto u korist stražnje osvine. Automobil je do 100 km/h ubrzavao za 5,9 sekundi, dok je maksimalna brzina bila 241 km/h. To su vrijednosti koje i danas izazivaju poštovanje, baš kao što je i cijena holandske Sierre od 37.950 eura viša od mnogih novih sportskih automobila.
Ponudu Fordovih automobila sa cijenama u BiH možete pogledati ovdje.
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 19, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 19, 2025 0
jun 19, 2025 0
jun 19, 2025 0