Osvježeno 17 Juna, 2025 2:09 PM
nov 25, 2023 Adnan Huseinagić Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Kada je predstavljen 1986. godine, Moskvič 2141, poznatiji po komercijalnom imenu Aleko, donio je pravu revoluciju u automobilskoj industriji bivšeg SSSR-a. Razvijen uz pomoć francuskih inžinjera, Aleko je imao moderne elemente – pogon na prednje točkove, 5-stepeni mjenjač, hatchback karoseriju, McPherson prednji ovjes, upravljač s nazubljenom letvom, aerodinamičan oblik…
Dizajnerski i djelimično tehnički, Moskvič Aleko bio je sovjetska verzija Simce 1307/1308, “Evropskog automobila 1976. godine”, obećavajućeg modela srednje klase, koji nije dočekao komercijalni uspjeh u burnim vremenima prelaska matične kompanije pod okrilje koncerna PSA. I baš kad je Simca 1307/1308 otišla u historiju, na krilima “perestrojke” rođena je sovjetska kopija.
Nakon liječenja dječijih bolesti, Aleko je krenuo u izvoz i brzo privukao kupce u zemljama istočnog bloka, ali i na zapadu, gdje je prodavan i sa značkom Lade. Međutim, “medeni mjesec” je kratko trajao: raspad SSSR-a, praćen ekonomskom krizom, lošim finansijskim upravljanjem i poremećajima u radu moskovske kompanije uzrokovali su pad kvaliteta i početkom ’90-ih oštetili reputaciju automobila na tržištu.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Moskvič Aleko 1500 (2141-2), kojeg je ponudila njemačka kompanija “Olaf Straube – Import und Export”, nastao je nešto ranije, u septembru 1989. godine. Aleko uvezen iz Bugarske prešao je 50 hiljada kilometara i nalazi se u odličnom stanju, bez imalo hrđe, s očuvanim enterijerom. Ispod prednjeg poklopca je 1,5-litarski benzinac (75 KS), preuzet iz limuzine Moskvič 2140. Cijena: 5.780 eura. (jm)
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 16, 2025 0