Osvježeno 20 Juna, 2025 7:59 PM
apr 03, 2025 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Hyundai je uporan u tvrdnjama da bi vodik u skoroj budućnosti mogao predstavljati značajnije “gorivo” za cestovni saobraćaj. Zbog toga već više od 10 godina razvija takve automobile i jedan je od rijetkih proizvođača koji u uobičajenoj prodaji nudi serijeki automobil na gorive ćelije, ali i teške kamione.
Tako je Hyundai upravo prikazao drugu generaciju SUV-a Nexo, kojom je donio i poseban stil rezervisan za sve buduće automobile koji će u jednoj od varijanti za pogon koristiti vodik. To uključuje prednja i stražnja svetla u obliku mreže “H-two”, te neke površine u obliku slova H na prednjim i stražnjim odbojnicima.
Osim što izgleda znatno drugačije od prethodnika, novi Nexo je duži, viši i širi automobil, repozicionirajući ga kao alternativu električnim automobilima na baterije kao što su BMW iX3 i Tesla Model Y.
Hyundai u novom Nexu nije samo redefinisao izgled unutrašnjosti, nego je potpuno rekonstruisao sjedišta i stanjio ih, čime je dobio dodatni slobodan prostor za putnike. Nexo je takođe dobio istu kontrolnu tablu kao što ima Ioniq 5, a koja uključuje dva 12,3-inčna ekrana, međusobno povezana jednim panelom. Umjesto vanjskih retrovizora su kamere, bez mogućnosti izbora uobičajenih ogledala, a projekcija je na displejima smještenim s obje strane kontrolne table.
Druga generacija Nexa ispod lima donosi potpuno prerađen pogonski sistem. Snaga gorive ćelije povećana je za 16%, pa je sada 110 kW. Hyundai navodi da se sada kud-i-kamo izdržljivija i radi u širem temperaturnom rasponu. U međuvremenu su povećali i kapacitet baterije i to na čak 80 kWh (dvostruko više), što ovom automobili značajno podiže upotrebljivost.
Pored toga, kapacitet rezervoara za vodik porastao je sa 6,33 kg na 6,69 kg, što, u kombinaciji s novim i efikasnijim pogonskim sistemom povećava njegovu autonomijuomet na više od 700 kilometara.
Hyundai je rekao da bi novi automobil trebao doći na tržišta još ove godine. Iako prodaja ne opravdava razvoj ovakvih automobila, Hyundai ne odustaje, budući da im to služi za “održavanje inovativne kondicije”. Podsjetimo i na to da je između 2019. i 2022. godne Hyundai u cijelom svijetu prodao samo 50 primjeraka prve generacije Nexa, ali i dalje tvrde da neko mora otvoriti vrata ovoj tehnologiji. Podsjetimo i na to da za ovakve automobile tržište mora imati kako-tako razvijenu mrežu punionica vodika.
Cijene svih automobila Hyundai pogledajte klikom ovdje.
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 18, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 16, 2025 0