Osvježeno 17 Januara, 2025 1:00 PM
feb 26, 2015 Safet Šatara Novi automobili, Novosti 0
Jutros smo bili u pravu. Audi je predstavio novog R8, a ispostavilo se da je slika koju smo objavili prije nekoliko sati upravo predstavljala novi model. Sa je i zvanično stigao. Novi Audi R8 definitivno je korak unaprijed u odnosu na prethodnika, a pored nešto oštijeg stila i nekoliko specifičnih stilskih detalja, novi Audi R8 donosi i mnoštvo drugih tehničkih novosti.
Audi Space Frame šasija i sada je dodatno unaprijeđena, što znači da je novi Audi značajno lakši od prethodnika. Zapravo, poznato je da novi Audi R8 ima masu od 1.555 kilograma (1.454 kg za model Audi R8 V10 Plus), što znači da je otprilike pedesetak kilograma lakši u odnosu na prethodnika.
Posebno je zanimljivo to što je Audi u njega ugradio baterije gotovo istih dimenzija kao i one koje su bile u R8 e-tronu prethodne generacije, ali je posebno naglašeno da je kapacitet baterija povećan na 92 kWh (u odnosu na 49 kWh u prethodniku). Sa ovako velikim kapacitetom baterija, R8 e-tron ima autonomiju od čak 450 kilometara.
Kao što se moglo i očekivati, automobil je opremljen S tronic mjenjačem sa sedam brzina, a mjenjač prenosi snagu do točkova putem unaprijeđenog sistema quattro. Poznato je da u klasičnim uslovima sva raspoloživa snaga pogoni zadnje točkove, ali prema potrebi, kompletna snaga motora može se prebaciti samo na prednje točkove. Štaviše, mehanički samoblokirajući zadnji diferencijal definitivno će oduševiti ljubitelje i buduće vlasnike ovog automobila koji će ga prvi put uživo moći vidjeti na predstojećem Sajmu automobila u Ženevi.
U automobil se ugrađuje motor V10 zapremine 5,2 litra i maksimalne snage od 540 KS i sa 540 Nm obrtnog momenta za R8 V10. R8 V10 Plus dobio je 70 KS snažniji motor i 20 Nm više obrtnog momenta. Motor je poznat još iz Lamborghinija Huaracana, ali i iz Gallarda, mada je za ovu priliku radikalno rekonstruisan.
Zahvaljujući velikoj snazi i izvanrednim sistemom za prenos snage, Audi R8 do 100 km/h ubrzava za 3,5 sekundi, a dostiže i 325 km/h. Plus skraćuje ubrzanje za dodatne 0,3 sekunde, te povećava maksimlanu brzinu za 5 km/h.
Opsežne promjene napravljene su i u kabini koja je sada opremljena izvanrednim kokpitom usmjerenim prema vozaču, ali i vrhunskim tehničkim rješenjima. Posebno je impresivno to što je jedini displej dostupan onaj ispred vozača.
jan 14, 2025 0
dec 24, 2024 0
dec 19, 2024 0
dec 19, 2024 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0