Osvježeno 23 Januara, 2025 9:50 AM
jun 24, 2015 Safet Šatara Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
– najprodavaniji u Sjevernoj Koreji
U Sjevernoj Koreji, jednoj od najzatvorenijih zemalja svijeta, gotovo i ne postoji ozbiljnije tržište automobila. Iako je većina na biciklima i na “nogama” ipak pojedini vrhovni zvaničnici zemlje imaju mogućnost voziti ili biti voženi u automobilu. Kako je malo poznato tržište novih automobila u Sjevernoj Koreji, bestsellingcarsblog došao je do podataka da je tokom protekle godine uvezeno 200 Lusheng E70 taksija koji će se, gotovo sigurno koristiti u Pyongyangu. Ovaj automobil proizvodi se u Kini, ali kompanija koja ga proizvodi dobila je tehničku podršku od Hyundaija. Automobil je praktično baziran na Hyundaiju starom desetak godina.
Jedina alternativa ovom automobilu u Sjevernoj Koreji je Pyeongwha Samchunri, koji je rebrendirani Jinbei Haise van, koji je ipak baziran na Toyoti Hiace iz 1989. godine.
– najprodavaniji SUV u Kini
Poznato je da je kinesko tržište automobila u posljednjih desetak godina u velikoj ekpanziji. Pored toga što kinezi nemilice kupuju automobile iz Evrope i iz SAD-a, poznato je da je kineska automobila industrija jedna od najvećih na svijetu sa desetinama (ako ne i stotinama) različitih proizvođača i brendova. Jedan od brendova koji je kroz proteklih desetak godina najviše napravio je Great Wall Motors. Nešto su pokušavali i u Evropi (posebno u Velikoj Britaniji), ali prodaja nije išla prema planovima. Bez obzira na to, Great Wall Motors je u prethodnih deset godina toliko razvio svog SUV-a Haval da je 2013. godine to postao zaseban brend. Od tada do danas predstavili su čak 7 različitih modela, a očekuje se da će prodaja u 2015. godini skočiti na čak 400.000 primjeraka. Ovaj kojeg vidite na slici je najprodavaniji Haval H6, prodaje se za oko 27.000 KM, a od ovog mjeseca pokušaće osvojiti tržišta Australije, Rusije i Čilea. Havalovi SUV-ovi su najprodavaniji u Kini.
– najprodavaniji u Južnoj Americi
Iako ime ovog automobila podsjeća na ime Golfa u Evropi, ipak je istina da Gol nije tehnički pretjerano sličan Golfu. Istina, Volkswagen ga je predstavio u Brazilu 1980. godine i to kao zamjenu za Beetlea (dakle, isto što je i Golf bio u Evropi), a u proteklih 30 godina Gol je čak 28 godina bio najprodavaniji auto u Brazilu. Sa više od 325.000 prodatih primjeraka, Gol je ostao najprodavaniji auto u Južnoj Americi i tokom 2014. godine.
– najprodavaniji u Indoneziji
Monovolumeni su oduvijek bili popularni, ali nikada toliko da budu najprodavaniji na nekom tržištu. No, u Indoneziji, monovolumene vole više nego ikakve druge automobile, a Toyotina Avanza sa 213.458 prodatih primjeraka u 2013. godini i 162.070 prodatih primjeraka u 2014. godini ostaje najprodavaniji automobil.
Interesantno je to što je Indonezijsko tržište novih automobila radikalno skočilo od 2006. godine. Naime, tada se u Indoneziji prodalo 318.904 automobila, a 2013. godine prodato je čak 1,23 miliona vozila. Na ovom tržištu dominira Toyota i to sa monstruoznim tržišnim učešćem od čak 48 odsto. Iza Toyote, Indonežani najviše vjeruju Daihatsuu, koji je opet, podbrend Toyote.
– najprodavanija u Rusiji i Kazahstanu
Prije nekoliko mjeseci pisali smo da je Kijin Rio prvi put u historiji sa trona automobilskog tržišta u Rusiji skinuo Ladu. No, to je potrajalo samo mjesec dana, a nakon toga sve je nastavljeno po starom. U svakom slučaju Lada Granta, mali sedan kojeg bismo mogli porediti sa Dacijom Logan ili sa Citroenovim C-Elyseeom, najprodavaniji je automobil.– najprodavaniji sedan u Kini i drugi najprodavaniji automobil u Ukrajini
Geely je prije 5 godina otkupio Volva od Forda, a od tada, čini se, Volvo pravi sve bolje automobile. Dakle, radi se o kompaniji koja ima novac i koja ima itekako velike mogućnosti. Gledajući iz te perspektive i ne čudi što proizvode najprodavaniji sedan u Kini (ove godine prodali su 75.189 primjeraka za pet mjeseci), ali mogli biste se iznenaditi podatkom da je Geely Emgrand EC7, dakle, kineski automobil, drugi najprodavaniji auto na ukrajinskom tržištu.
To je prilično interesantno jer ni jedna druga zemlja u Evropi nije baš objeručke prihvatila kineske automobile, što samo znači da su kupci u Ukraini daleko drugačiji nego što smo mislili. Cijena Emgranda EC7 počinje od 22.000 KM, a pored toga što je postao drugi najprodavaniji auto u Ukrajini, bio je i četvrti najprodavaniji auto u Egiptu.
– najprodavaniji iranski automobil
Sa populacijom od gotovo 80 miliona, Iran je jedna od zemalja u kojoj je automobilska industrija jedna od važnijih grana privrede. Uz velike veze sa francuskim Peugeotom i Renaultom, Iran Khodro je vodeći proizvođač automobila u Iranu, a njihov automobil Samand (praktično se radi o malom sedanu) najprodavaniji je u zemlji. Samo tokom 2014. godine proizevedeno je ča 100.643 primjerka u Iranu.
Interesantno je da se Samand može vidjeti i na Bosanskohercegovačkim putevima. Zapravo, prije nekoliko godina postojalo je i zastupništvo Iran Khodre, a nekoliko primjeraka ovog automobila, baziranog na Peugeotu 405, prodato je bh. kupcima. Neki se još voze.
Pored proizvodnje u Iranu, Samand se proizvodi u Senegalu, Syriji, Bjelorusiji, Azerbejdžanu, Venecueli i Kini.
– najprodavaniji mali auto u Japanu
Kei automobili u Japanu su u 2014. godini zauzeli čak 40 odsto tržišta. Radi se o malim automobilima čije dimenzije ne mogu prelaziti 3,4 metra u dužinu i 2 metra u visinu. Također, da bi se neki automobil nazvao Kei autom ne smije imati motor veće zapremine od 0,66 litara.
Da biste uopšte mogli zamisliti o kolikom se tržutšu radi reći ćemo samo da je u 2014. godini prodato 2,4 miliona Kei automobila samo u Japanu.
Među njiima najprodavaniji je neobični (barem za naše prilike) Honda N-Box. Radi se o mini kombiju koji zadovoljava karakteristke Kei automobila i koji sa prodajom od 79.717 primjeraka za prvih pet mjeseci ove godine najavljuje dominaciju Honde u ovom segmentu.
– vjerovatno će biti najprodavaniji u Mozambiku
U automobilskim krugovima najmanje se spominju afričke zemlje. Istina je da u Africi postoji itekako veliko tržište, ali u velikom broju zemalja siromašno stanovništvo ne može da iznese prodaju ili proizvodnju novih automobila.
No, strane investicije definitivno bi mogle promijeniti sliku afričke automobilske industrije. Posljednji primjer stiže iz Mozambika, gdje je kineska kompanija uložila 200 miliona dolara u gradnju tvornice koja trenutno ima kapacitet proizvodnje 30.000 vozila. Ipak, 2017. godine proizvodni kapacitet proširiće se na 100.000 primjeraka, 2020. godine na 500.000 primjeraka, a za deset godina od sada u Mozambiku se planira proizvoditi čak milion vozila. Iako se čini da su ovo ekstremno ambiciozne najave, primjer iz Indonezije definitivno pokazuje da se za deset godina automobilsko tržište može radikalno transformisati.
Za sada automobil koji se najviše proizvodi (a prema pretpostavkama i koji će se najbolje prodavati u Mozambiku) je pick-up Matchedje F16 baziran na pick-upu koji se prodaje u Kini.
– vjerovatno će biti najprodavaniji u Keniji
Kenijska automobilska industrija mogla bi dobiti i svog predstavnika. Izvjesno je da će kroz sljedećih nekoliko godina Mobius II, novi jednostavni mali terenac postati najprodavaniji auto u toj zemlji. Naime, proizvodnja je nedavno počela, a iako se još radi o malim serijama, sa cijenom od 17.500 KM, Mobius II je namijenjen klasi kenijskih biznismena koji će sa ovim jeftinim automobilom imati jednostavan i siguran pristup svim dijelovima zemlje. Jasno je da putna inftrastruktura prema svim naseljenim područjima nije izgrađena, tako da je ovaj automobil morao i biti terenac i to sa cijenom polovnog zapadnjačkog sedana.– najprodavaniji u Iranu
Redizajnirani Peugeot 405 u Iranu naziva se Peugeot Pars. Iako je baziran na tehnici staroj tridesetak godina, upravo ovaj automobil je najprodavaniji automobil u Iranu. Samo tokom protekle godine proizvedeno je čak 265.405 primjeraka Parsa, što ga čini jednim od najbolje prodavanih Peugeota na svijetu.
Pored Parsa, na iranskom tržištu dostupan je i Peugeot 405 – isti onakav kakvog možete naći po oglasnicima starih polovnih vozila. Istina, tamo se još proizvodi u neizmijenjenom obliku.
– najprodavaniji komercijalni auto u Kini
Na cestama u Bosni i Hercegovini najčešće se mogu vidjeti francuski ili njemački komercijalni automobili. Kangoo i Caddy dominiraju, ali na drugom dijelu svijeta, komercijalisti i oni koji imaju potrebe za prevozom robe ne žele ni da čuju za evropske komercijalne automobile.– najprodavaniji u Venecueli
Sa prilično širokim portfoliom vozila namijenjenih za kinesko tržište, Dongfeng je kroz proteklih nekoliko godina pokušavao stići i na ostala svjetska tržišta. Do sada njihov najveći proboj u Evropu bila je kupovina 14 odsto učešća u kompaniji PSA, ali malo je poznato da je Dongfengov automobil najprodavaniji u Venecueli.
Dongfeng Rich, koji je praktično rebrendirani stari Nissan Frontier, je pick-up koji je protekle godine stigao do 3.181 kupca u Venecueli. Time je stigao na prvo mjesto ispred Mitsubishija Lancera i Toyote Corolle.
– najprodavaniji u Ukraini
Dok je drugi najprodavaniji auto u Ukraini Geely Emgrand EC7 na prvom mjestu našlo se vozilo koje nema nikakve veze sa Evropom. Ovim je potvrđeno da u Ukraini gledaju malo drugačije na automobila nego što smo naviknuli od Evropljana. ZAZ Sens je rebrendirani stari Daewoo Lanos koji se proizvodio od 1997. godine do 2002. godine. Bio je dostupan i u Bosni i Hercegovini, pa ga vjerovatno još možete vidjeti na cesti.
No, u Ukraini se još proizvodi pod drugačijim imenom i sa prodatih 3.128 primjeraka tokom 2014. godine ostao je najprodavaniji auto na tom tržištu. Zbog krize na Krimu, prodaja novih automobila u Ukraini pala je za 50 posto na 97.020 primjeraka, a i dalje u zemlji dominiraju Toyotini i kineski automobili.
– najprodavaniji u Kini
Kroz deset godina rast kineskog automobilskog tržišta je gotovo nevjerovatan. U brojevima možemo reći da je prije 12 godina u Kini prodavano oko 2 miliona automobila godišnje, a danas se u toj zemlji prodaje gotovo 25 miliona vozila godišnje. Sve je naravno doprinijelo ekstremno brzom razvoju kineske automobilske industrije, pa je procijenjeno da u Kini danas ima oko 100 domaćih proizvođača automobila.jan 22, 2025 0
jan 21, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 16, 2025 0
jan 22, 2025 0
jan 22, 2025 0
jan 22, 2025 0
jan 21, 2025 0