Osvježeno 17 Juna, 2025 2:09 PM
maj 03, 2025 Adnan Huseinagić Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Prvobitno predstavljen 1999. godine, Pagani Zonda već 26 godina konstantnim intenzitetom puni medijske stranice širom svijeta. Formula uspjeha zvana atmosferski AMG V12, nešto je što ni u jednom trenutku ne bismo mogli zvati arhaičnim, iako već duže od četvrt vijeka izaziva i divljenje i strahopoštovanje, podjednako kao i sama Zonda u nekoliko svojih verzija. Zonda je, čini se, konstanta iako je čak 2011. godine Utopiom zamijenjen i njen nasljednik Huayra.
Najnoviji dragulj nosi vrlo prikladno ime Zonda Unico, budući da je Pagani napravio samo jedan primjerak. Naručio ga ne anonimni i sigurno prebogati klijent koji je tražio inspiraciju za dizajn iz planina Kunlun, jednog od najdužih planinskih lanaca u Aziji. Zonda Unico definitivno nije potpuno novi model, niti ga možemo zvati nasljednikom, jer se radi kreaciji naslonjenoj na Zondu, ali temeljito istesanoj.
Pagani nije htio objaviti tehničke detalje, mada je jasno da je osnov identičan, s možda ponekom novom dinamičkom karakteristikom. Vidljivi su dodatni karbonski elementi poput okvira vjetrobranskog stakla, poklopaca bočnih retrovizora, kućišta farova, brojnih otvora za ventilaciju. Dominantna boja je plava, a detalji u istom tonu preneseni su na felge, kočne čeljusti, završetke auspuha, sa četiri cijevi, te na okvire stražnjih svjetala.
Zonda je živi dokaz da se i od najboljeg može napraviti još bolje, samo je važna motivacija, koja se u ovakvim slučajevima obično broji sedmerocifrenim vrijednostima. Uprkos tome što je stara 26 godina, Zonda i danas izgleda fascinantno i nije čudno što se basnoslovno bogati stanovnici Srednjeg istoka u pravilu bez po muke odlučuju zbrojati novce na neku unikatnu verziju, koja će većinu vremena skupljati prašinu negdje duboko u podzemnoj garaži prepunoj sličnih unikata.
Pagani Zonda C12 je debitovala na Sajmu automobila u Ženevi 1999. godine. Snaga sve vrijeme i u svim verzijama dolazi iz čarobog AMG-ovog atmosferskog motora V12, vjerovatno 7,3-litarske verzije sa do 760 KS, s obzirom na to da je ovaj Unico očigledno zasnovan na Zondi 760 Roadster.
Nažalost, nisu objavljeni detalji unutrašnjosti, ali smo sigurni u to da je vlasnik ovog primjerka “pogodio posao” tako da su mu obećali da nikad više neće napraviti identiučan ili čak sličan primjerak.
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 11, 2025 0