Osvježeno 6 Decembra, 2023 2:38 AM
sep 14, 2023 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Nakon višemjesečnog pritiska Francuske, Evropska komisija pokreće istragu o subvencijama za električna vozila uvezena u EU iz Kine. Ursula von der Leyen, predsjednica Evropske komisije, izjavila je da je globalno tržište preplavljeno jeftinim kineskim električnim vozilima, a cijene ovih automobila su niske zahvaljujući subvencijama kineske vlade za podršku domaćim proizvođačima.
Prema JATO Dynamicsu, prosječna maloprodajna cijena električnog vozila uvezenog iz Kine u Njemačkoj je 29% niža od prosječne cijene električnog vozila koje nije proizvedeno u Kini (bez poticaja i popusta). U Francuskoj su električni “kinezi” čak 32% jeftiniji od “nekineza”. Od trenutka kada istraga počne, Evropska komisija ima 13 mjeseci da odluči hoće li uvesti “antidampinške” carine na uvoz električnih automobila iz Kine.
Trenutno, kineski automobili podliježu carinskoj stopi od 10%. Istraga o subvencijama odnosi se na automobile na baterije iz Kine, ali i na modele nekineskih brendova koji se tamo proizvode, kao što su Tesla, Renault (Dacia Spring) i BMW. Čini se da iza cijele priče stoji strah evropskih kompanija da izgube utakmicu na domaćem terenu. Udio električnih vozila iz Kine na tržištu EU već je dostigao 8%, a do 2025. mogao bi porasti na 15%.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Konsultantska kompanija AlixPartners procjenjuje da su subvencije kineske vlade za električna vozila i hibride u periodu 2016-2022. iznosile 57 milijardi dolara, što je pomoglo tamošnjoj industriji da postane lider i glavni izvoznik električnih vozila u svijetu. Prema nekim procjenama, kineske kompanije imaju 20% troškovnih prednosti u odnosu na proizvođače električnih vozila u drugim zemljama, jer kontrolišu čitav lanac snabdijevanja komponentama i sirovinama. (jm)
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 28, 2023 0