Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
feb 28, 2024 Adnan Huseinagić Istraživanje, Novosti, Postprodaja, Savjeti, Vijesti 0
Iako je tržište rabljenih automobila s godinama postalo transparentnije, još uvijek ima mnogo prostora za poboljšanje. Prema istraživanju carVerticala, kompanije za obradu podataka o automobilima, polovina ispitanih automobila marke BMW na platformi, imala je neko oštećenje. Automobili ovog brenda također su vrlo često bili na meti kradljivaca i to čak njih 17,7%. U 2023. godini, 7,5% svih vozila provjerenih na ovoj platformi imalo je vraćenu kilometražu. Zamislite, da su nakupci i vlasnici u 2023. godini kod automobila provjerenih na ovoj platformi vratili čak 7,7 milijardi kilometara. Titulu je u protekloj godini odnio Volkswagen Golf, za malo nadmašivši BMW serije 3.
U 2023. godini, na platformi carVertical otkriveno je 1,78 miliona automobila koji su u nekoj od saobraćajnih nesreća, što je 380.000 više u odnosu na godinu prije. Najveća vrijednost štete zabilježena je kod automobila Lamborghini Huracan, koji je pretrpio štetu vrijednu 250.000 eura.
Ukupna vrijednost štete koju su pretrpjela vozila u istraživanju iznosi više od 4,4 milijarde eura. U 2022. godini, ta je vrijednost bila 5,1 milijardi eura.
Automobili marke BMW imali su najviše oštećenja. Tako je čak 48,4% od svih imalo neku evidenciju o oštećenju. Puno ne zaostaju ni Audi (43,9%), Škoda (43,7%), Dacia (43,5 %) i Lexus (42,4 %). U prosjeku je bilo oštećeno 39,3% svih rabljenih vozila provjerenih na platformi, što sugeriše na to da su šanse za kupovinu automobila koji su učestvovali u nesrećema prilično velike.
Protekle godine je uz pomoć spomenute platforme, uočeno mnogo ukradenih vozila. Međutim, stvaran broj krađa može biti čak i stotinu puta veći u Evropi, jer se ukradeni automobili rijetko pojavljuju na tržištu rabljenih automobila. Većinom se takva vozila rastavljaju i prodaju za dijelove na crnom tržištu.
Najčešća meta lopova bili su automobili marke BMW, jer je čak 17,7% od onih koji su provjereni, zapravo bilo ukradeno. Modeli Mercedes-Benza (15,3%) i Audija (12%) također privlače prevarante, što sugeriše na to da vlasnici luksuznih vozila trebaju biti oprezni. Ford (6,1%) i Volkswagen (5,4%) također su ušli u “top 5”.
Većina ukradenih vozila proizvedena je između 2016. i 2019. godine, jer su vozila stara između pet i sedam godina vrlo poželjna na tržištu rabljenih automobila. Većina ukradenih automobila proizvedena je 2016. godine – 12,4%.
Od svih vozila provjerenih na carVerticalu u 2023. godini, 7,5% imalo je vraćenu kilometražu. To znači da jedan od 13 automobila na tržištu ima izmijenjen brojač kilometara, što dovodi do toga da kupci previše plaćaju za takvo vozilo. Platforma je zabilježila ukupno 7,7 milijardi vraćenih kilometara, što je blagi porast u odnosu na 7,4 milijarde godinu ranije.
Najveće vraćanje kilometraže zabilježeno je na jednom Volvu V70 – njegova je kilometraža izmijenjena za nevjerovatnih 450.000 kilometara. Možete samo zamisliti stvarnu kilometražu automobila prije vraćanja. Međutim, niko ne može pobijediti jednu Toyotu RAV4 koja je na brojaču prije vraćanja imala 993.000 kilometara.
Određene marke vozila podložnije su prevarama s kilometražom. Čak 14,3% svih Opelovih automobila imalo je vraćenu kilometražu, što naglašava važnost provjera historije prilikom kupovine rabljenog automobila. Iza Opela slijede Jeep (12,8%), Land Rover (11,4%), Lexus (10,8 %) i Porsche (10,5%).
Vraćanje kilometraže češće je kod starijih automobila. Podaci kažu kako 13,8% svih automobila proizvedenih 1995. godine ima vraćenu kilometražu, što aute proizvedene ove godine čini najrizičnijima za kupovinu. Prevare s kilometražom također su česte kod automobila proizvedenih između 2012. i 2016. godine, gdje je stopa prevara oko 11%. Brojačima kilometara na novijim automobilima može se pristupiti pomoću posebnih dijagnostičkih alata i ne zahtijevaju mehaničku intervenciju.
Kada je riječ o omiljenim vozilima među korisnicima , prvo mjesto zauzima BMW s udjelom od 14,7%. To znači da je jedan od sedam automobila provjerenih na platformi proizveo ovaj proizvođač. Volkswagen (14,3%), Audi (11,9%), Mercedes-Benz (8,4 %) i Ford (5%) također su bili popularni izbori.
Najpoželjniji model na carVerticalu u 2023. bio je Volkswagen Golf (kojem pripada 4,9% svih provjera historije na platformi). BMW serije 3 (4,89%), Volkswagen Passat (3,8%), BMW Serije 5 (3,7%) i Audi A4 (3,5%) također su čest izbor kupaca rabljenih automobila.
I dok vozači preferiraju različite boje automobila, crna (29,6%), siva (26,6%) i bijela (18,8%) dominiraju tržištem. Udio ekstravagantnih boja kao što su zelena, ljubičasta ili žuta rijetko prelazi 1%.
U istraživanju su analizirane informacije iz 26 različitih država: Velike Britanije, SAD-a, Njemačke, Francuske, Španije, Italije, Belgije, Mađarske, Rumunije, Litve, Latvije, Estonije, Slovačke, Slovenije, Hrvatske, Ukrajine, Češke, Poljske, Bugarske, Srbije, Švedske, Švicarske, Danske, Finske, Australije i Meksika.
jan 12, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 09, 2025 0
jan 07, 2025 0
jan 06, 2025 0
jan 01, 2025 0