Osvježeno 13 Juna, 2025 2:12 PM
apr 01, 2025 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Kupci sve više traže hibride, a sve manje električne automobile, barem tako tvrdi globalna statistika. Očigledno je da se tržište profiliše prema potrebama kupaca, pa iako zavisi od nametnutih propisa, već je formirana globalna slika koju će biti teško izmijenti bez radikalnije promjene propisa.
Tako se i Toyota našla u problemu, jer kupci na njihove hibride već čekaju po nekoliko mjeseci.
Toyota je još prije 10 godina rekla da ih ne zanimaju električni automobili i da će, dok god bude moguće, proizvoditi i prodavati hibride, kao najbolje rješenje i kao najbolji kompromis za ekološki prihvatljivu mobilnost. Prema njihovim tvrdnjama, električni automobili su utopija i ne predstavljaju održivo konačno rješenje cestovnog saobraćaja. Toyota, naime, električne automobile proizvodi isključivo kao obavezu prema ispunjavanju nametnutih ekoloških normi, zbog kojih je u obavezi smanjiti flotnu emisiju CO2.
Prema statističkim podacima 2024. godine je u cijelom svijetu prodato 16,1 milion hibridnih i plug-in hibridnih automobila. Prije 5 godina prodato ih je “samo” 5,7 miliona, pa je jasno da je za to vrijeme interes utrostručen.
Toyota je definitivno globalni lider kada su u pitanju konvencionalni hibridi i gotovo sve planove za budućnost bazira na razvoju ovih pogonskih sistema. Kompletna proizvodnja i većina proizvodnih pogona bazirana je na sklapanju prema ovom principu, pa produkcija i realizacija rastu. No, niko nije ni slutio da će potražnja za Toyotinim hibridima već nadići mogućnosti, pa je Toyota trenutno u problemima, budući da proizvođači pojedinih komponenti već ne mogu pratiti dinamiku narudžbi.
Kupci Toyotinih hibrida su u Evropi svoje primjerke čekali 60 do 70 dana, što je već dvostruko duže nego prije pet godina. Prema Toyotinim zvaničnim saopštenjima, u Evropi se najviše traže Yaris Cross Hybrid i RAV4 Plug-In Hybrid. Kupci u Japanu na svoje primjerke već čekaju po pet mjeseci, a u Indiji devet mjeseci, iako su se prilike na tom tržištu znatno poboljšale. Jedan američki diler sa zapadne obale tvrdi da su svi Priusi rasprodati već sredinom februara i da je na stanju ostalo još samo nekoliko Camryja.
Najveći problem u ovom trenutku predstavlja usko grlo u proizvodnji magneta za statore električnih motora. Aisin Corp, Toyotin partner iz Japana, nije mogao predvidjeti ovoliku potražnju za hibridima, zbog čega se i pojavio ovaj problem, jer na vrijeme nije obavijestio svoje dobavljače. Magneti se proizvode u Japanu i u Kini, ali je očigledno nastao problem u količinama. Problem nije pogodio samo Toyotu, nego i ostale proizvođače hibrida koji se oslanjaju na iste dobavljače.
Slično tome, Denso, kao najveći proizvođač komponenti za Toyotu, našao se u sličnom problemu, jer njihovi dobavljači već nisu u stanju pratiti potrebe za proizvodnjom invertera. Inverteri su ključni električni element koji električnu struju iz baterija prilagođava potrebama električnoh motora.
Suočena s nedostatkom komponenti, Toyota je već krenula u potragu za drugim dobavljačima, što nije mali problem. To se trenutno odnosi na pogone bazirane u Indiji. Toyota je, naime u Indiji investirala u povećanje proizvodnih kapaciteta s 32.000 godišnje na 100.000, što već predstavlja problem za dobavljače komponenti.
Na drugom mjestu, Toyota je uložila 14 milijardi dolara u tvornicu baterija u Sjevernoj Karolini, kako bi zadovoljila potražnju za hibridima i najavila je da će u aprilu početi isporuku baterija za sjevernoamerička elektrificirana vozila. Skoro polovina vozila koje je Toyota sastavila u SAD protekle godine bili su hibridi.
Sličan problem već imaju i Hyundai, i Kia, i Honda, budući da se i ovi proizvođači sve više okreću proizvodnji hibrida i budući da interes za električnim automobilima već blago opada. Na pojedinim tržištima, na njihove hibride čeka se i po 10 mjeseci.
Cijene svih automobila Toyota pogledajte klikom ovdje.
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
maj 29, 2025 0
maj 26, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 21, 2025 0