Osvježeno 8 Novembra, 2024 1:00 PM
Nema sumnje u to da je Audi Q8 izvrsna kreacija koja je posljednja riječ Audijevog dizajna i automobilskog stila uopšte. Ogroman je (dužina 499 cm), ali posebnom elegancijom posmatrača tjera da gleda njegove detalje, a ne ukupnu monumentalnu pojavu. Zbog toga i izgleda ovako dinamično – širi je od Q7, od njega je nešto kraći i niži, a sa njim dijeli identično međuosovinsko rastojanje. Profil karoserije je kupe, što istog trena asocira na postojeće konkurente iz premijum segmenta, ali je, bez obzira na to, prostora iznutra napretek. Ujedno, govorimo li o prostoru u poziciji za glave putnika, Audi Q8 uveliko nadmašuje konkurenciju. Naravno, tu je i treći red sklopivih sjedišta, koja se izvlače iz podnice, a podrazumijeva se da je, s obzirom na poziciju, ovdje prostora nešto manje.
Audi Q8 donosi novi oblik i dizajn prednje rešetke, što bi u načelu trebao biti “novi” prepoznatljivi dio svih automobila ovog brenda. Definitivno, puno više liči na neku konceptnu studiju, nego li na (visoko)serijski automobil. Dole, sa strana su ogromni mesnato oivičeni ulazi za zrak, što također odaje masivnost cijele pojave. O prednjim svjetlima slika puno više govori, nego li neki opis, ali se radi o posljednjoj riječi tehnike koja ima za cilj optimalan raspored svjetlosnog snopa, a da pri tom ne smeta ni vozačima ni pješacima koje obasjava. Audi je čak išao dotle da je kupcima ponudio posebnu aplikaciju za pametni telefon pomoću koje vlasnik putem telefona može “daljinski” aktivirati sve opcije čak i dok je vani. Kažu da su obično oni koji daju velike novce za slične stvari najzakinutiji za potpuni užitak, s toga ih je Audi počastio ovom opcijom, jer ova LED svjetla u HD i Matrix verziji vrijedi vidjeti s polja dok su “u akciji”.
Elegantno kosi krov završava se u blago nagnutim D-stubovima i oslanja se na snažno naglašene blatobrane ispod kojih su 22-inčni točkovi.
“Pojava” straga također izgleda kao dio buduće konceptne studije, ali greške nema – sve je “stvarno” i sve je dio serijske proizvodnje. Ista priča sa prednjih svjetala važi i za stražnja, pa tehnologija HD i Matrix dolazi do punog izražaja i ovdje.
Q8 je sa pogonom quattro, pa ne treba ni sumnjati u njegove dinamičke sposobnosti. Raspored prenosa obrnog momenta po osovinama je 60:40, ali su u svakom trenutku mogući svi odnosi, u zavisnosti od podloge na kojoj se Q8 nađe.
Audi nudi prilagodljivi zračni ovjes sa kontrolisanim prigušenjem kao opcijom, ali i nekoliko načina rada koje izabere vozač. Uz to, cijeli auto je “na dugme” moguće dići ili spustiti za čak 9 cm.
Nije nikakva novost, ali Q8 ima mogućnost zakretanja stražnjih točkova za 5 stepeni suprotno od prednjih. Time se povećava agilnost i pri većim brzinama i podiže stabilnost na viši nivo.
Unutrašnjost je vrhunska u svim segmentima, pa čak i “najsiromašnje” verzije izgledaju poput najluksuznijih limuzina. Pored neviđenog dizajna, tu je definitivno bezbroj elektronskih opcija koje se već pomalo graniče sa istinskim potrebama. Sjedišta su potpuno prilagodljiva, a klima nezavisno radi u 4 zone.
Sa konceptom operativnog upravljanja MMI touch za novi Audi Q8, skoro svakoj funkciji se može pristupiti putem dva velika displeja. Gornji 10,1-inčni koristi se za kontrolu infotainmenta i navigacionog sistema, a ispod njega vozač koristi ekran od 8,6 inča za grijanje i klimatizaciju, funkcije za udobnost… Štaviše, sa ovim autom možete komunicirati i potpuno verbalno, što je princip kakvog smo vidjeli na modelu A8.
Instrumenti su prikazani u potpuno digitalnom Audi virtuelnom kokpitu. 12,3-inčni ekran visoke rezolucije može se prebacivati između dva prikaza pomoću višenamjenskog volana. Opciona plus verzija uključuje treći, posebno sportski pogled. Prikaz na head-up displeju također prikazuje važne informacije, uključujući podatke sa navigacije.
Naravno, ovaj auto je potpuno poveziv i podržave sve komercijalne sisteme. Podržava sisteme poluautonomne vožnje, a i onaj koji se odnosi na samostalno traženje mjesta u velikim garažama i samostalno izlaženje iz garaža. Na njemu je čak 6 kamera, pa na jednom od displeja pruža i pomalo nestvarne prizore iz svih perspektiva.
Audija Q8 je i dalje dostupan s TDI motorima, ali su u skladu s važećim propisima, dostupni i konvencionalni benzinski motori, te mild hibridi i plug-in hibridi.
Audi | Q8 | SQ8 | RSQ8 |
Dužina | 4.986 mm | 5.006 mm | 5.012 mm |
Širina | 1.995 mm | 1.995 mm | 1.998 mm |
Visina | 1.705 (1.701) mm | 1.708 mm | 1.694 mm |
Međuos. rast. | 2.995 mm | 2.996 mm | 2.998 mm |
Zapr. prtlj. | 605 (505) / 1.755 (1.625) l | 605 / 1.755 l | 605 / 1.755 l |
Masa | 2.095 - 2.440 kg | 2.270 kg | 2.315 kg |
Model | Radna zapremina (ccm) |
Snaga (kw/KS) |
Cijena (KM) |
||
Audi Q8 45 TDI MHEV quattro Tiptronic8 | 2.967 | 170/231 | 156.750 | ||
Audi Q8 50 TDI MHEV quattro Tiptronic8 | 2.967 | 210/286 | 161.486 | ||
Audi Q8 55 TFSI MHEV quattro Tiptronic8 | 2.995 | 250/340 | 164.261 | ||
Audi Q8 55 TFSIe PHEV quattro Tiptronic8 | 2.995 | 280/381 | 215.969 | ||
Audi Q8 60 TFSIe PHEV quattro Tiptronic8 | 2.995 | 340/462 | 256.784 | ||
Audi Q8 45 TDI MHEV quattro Tiptronic8 | 2.967 | 170/231 | 171.714 | ||
Audi Q8 50 TDI MHEV quattro Tiptronic8 | 2.967 | 210/286 | 174.923 | ||
Audi Q8 55 TFSIe PHEV quattro Tiptronic8 | 2.995 | 250/340 | 177.542 |
Ukoliko želite detaljno kofigurisati poseban model, kliknite .
Model | Radna zapremina (ccm) |
Snaga (kw/KS) |
Cijena (KM) |
||
Audi Q8 45 TDI MHEV quattro Tiptronic8+ | 2.967 | 170/231 | 167.878 | ||
Audi Q8 50 TDI MHEV quattro Tiptronic8+ | 2.967 | 210/286 | 172.614 | ||
Audi Q8 55 TFSI MHEV quattro Tiptronic8+ | 2.995 | 250/340 | 175.389 | ||
Audi Q8 55 TFSIe PHEV quattro Tiptronic8+ | 2.995 | 280/381 | 229.850 | ||
Audi Q8 60 TFSIe PHEV quattro Tiptronic8+ | 2.995 | 340/462 | 270.665 | ||
Audi Q8 45 TDI MHEV quattro Tiptronic8+ | 2.967 | 170/231 | 182.575 | ||
Audi Q8 50 TDI MHEV quattro Tiptronic8+ | 2.967 | 210/286 | 185.783 | ||
Audi Q8 55 TFSIe PHEV quattro Tiptronic8+ | 2.995 | 250/340 | 188.402 |
Ukoliko želite detaljno kofigurisati poseban model, kliknite .
Porsche Sarajevo, Bulevar Meše Selimovića 16, Sarajevo; tel: +387 33 771 241; fax: +387 33 771 244
MRM Mostar, Bišće polje bb; tel: +387 36 446 555; fax: +387 36 446 555; e-mail: tanja.bracic@mrm.ba
Inter Auto (Audi Centar) Tuzla, Turalibegova bb; tel: +387 35 279 180; fax: +387 35 247 249; e-mail: interauto@interauto.ba
Brčko Gas Brčko, Banjalučka 8; tel: +387 49 217 219; fax: +387 49 216 654; e-mail: audi@brckogas.net
Audi Centar Banja Luka, Milana Kranovića 2; tel: +387 51 258 670; fax: +387 51 258 676; e-mail: servis@audicentar.com
Video (Audi Q8):
Video (Audi SQ8):