Ateca vuče korijene iz dana kad je Cupra 2018. godine ozvaničila samostalni tržišni nastup. To je i praktično bio njihov prvi automobil, pa je sasvim logično da nosi gene poznatog Seatovog modela, ali u sasvim drugačijem duhovnom obliku.
Ateca jeste izvorno Seatov SUV, ali je pod novom značkom poslužila beskompromisnom sportskom startu brenda u stasavanju. Tipični je porodični SUV čija je primarna namjena konvencionalni prevoz, mada je Cupra našla način kako da ga približi kupcima koji ne žele mediokritetski život ni u jednom svom djeliću.
Cupra Ateca je ustvari pikantnija verzija Seata Atece, ali ne samo prema motoru i prema snazi. Pikantnija je i prema sportskim detaljima na karoseriji, prema sportskim detaljim u unutrašnjosti i prema puno detalja koji su skriveni tamo negdje ispod lima. To je ono što zapravo Atecu čini Cuprom i to koliko historijski, isto toliko i tehnički. Cupra nije samo “ime” koje je nastalo dolaskom brenda na tržište – Cupra je za svakog njenog kupca stil života, a o svemu svjedoče prodajni rezultati koji se oslanjaju na vrlo specifičan tržišni segment i na vrlo specifičnu ciljnu grupu kupaca.
Ateca je dvovolumen nešto većeg klirensa i dužine 438,6 cm, pa dimenzijama spada u najčešće birane gradske SUV-ove ili crossovere. Popularnost im u posljednjih desetak godina strahovito raste, pa su proizvođači segment odlučili popuniti modelima najrazličitijih namjena, pa čak i onim najljućim. Dovoljno je reći da Cuprin predstavnik segmenta do 100 km/h može stići za manje od 5 sekundi, čime se automobili ove veličine, a pogotovo ovog oblika, mogu pohvaliti samo u rijetkim slučajevima. Naravno da se radi o najsnažnijoj verziji koju pokreće rasni benzinski dvolitarski turbomotor snage 300 KS. Nije ni čudno onda što cijelu sportsku kulisu prati i izuzetan dizajn koji je gotovo potpuno drugačiji od predstavnika klase kojem pripada. Tako Cupra Ateca ima izuzetno naglašen agresivan prednji kraj, na čijoj maski prijeteći isturena stoji autentična “bakarna” značka. Takvi primjerci obično su opremljeni 19-inčinm felgama s kolor motivima u istoj boji, a što je još intrigantnije, s kočnim kliještima koji također bojom i natpisom jasno daju do znanja o kakvom se pedigreu radi. Pogled straga je prava tačka na “I” budući da ispod odbojnika naglašeno stoje 4 perforirane izduvne cijevi koje nepogrešivo govore o tome koliko se benzinskih KS hrani ispod prednjeg poklopca. Unutrašnjost takvih primjeraka obavezno prate profilisana sportska sjedišta i detalji naglašeni istom bojom kao detalji s vana.
No, Cupra je i u ovom slučaju nastojala pronaći put do šireg kruga obožavatelja, pa je ponudu obogatila i s nešto slabijim motorima, koji u svakom slučaju cijenu približavaju onima koji ne mogu finansijski dobaciti do najsnažnijih i najatraktivnijih primjeraka. Tako u ponudi postoje modeli s dvolitarskim benzincem snažnim 190 KS, ali i s 1,5-litarskim benzinskim TSI motorom snažnim 150 KS.
Beskompromisni su kada je u pitanju transmisija, pa su svi dostupni modeli opremljeni sedmerostepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom, DSG, a snažnije benzinske verzije stižu s pogonom na sva 4 točka – 4Drive.
Cupra
Ateca
Dužina
4.381 mm
Širina
1.841 mm
Visina
1.615 / 1.625 mm
Međuos. rast.
2.638 / 2.630 mm
Zapr. prtljaž.
510 (485) l
Masa
1.343 - 1.505 kg
Cijene - Cupra Ateca (2018/2020)
Model
Radna zapremina (ccm)
Snaga (kw / KS)
Cijena (KM)
Cupra Ateca 1.5 TSI DSG7
1.498
110 / 150
68.174
Cupra Ateca 2.0 TSI 4Drive DSG7
1.984
140 / 190
72.749
Ukoliko želite detaljno kofigurisati poseban model, kliknite .