Toyota Land Cruiser nastao je 1951. godine i na jedinstven način obilježio cijelu automobilsku epohu. Neprikosnoveni je terenski automobil preko kojeg Toyota nepopravljivo i ljubomorno njeguje klasični pristup gradnji iskonskih off-roadera. Zbog toga Land Cruiser i dalje ima nezavisnu šasiju (ram) i sve gotovo konvencionalne off-road mehaničke sisteme koje ćemo danas rijetko sresti kod ostalih proizvođača. Toyota Land Cruiser je dokazan u bezbrojnim UN-ovom misijama i prolazio je tamo gdje niko drugi nije. To je bilo dovoljno da stvori imidž kakav ni jedan drugi automobil u historiji nema.
Izgrađen na globalnoj platformi TNGA-F, novi Land Cruiser je dizajniran, projektovan i testiran da opstane u najtežim okruženjima.
Ni u aktuelnoj generaciji ovog auta koji je javnosti prikazan 2024. godine Toyota nije odstupila ni milimetar od svojih principa. Land Cruiser je oduvijek imao kutijasti oblik karoserije s djelimično zaobljenim ivicama, što je karakteristika modela od prije dvadesetak godina. On je u svakoj generaciji ono što je bio oduvijek – iskonski off-roader koji ima gotovo strogo definisanu namjenu. Međutim posljednje generacije, mada najviše aktuelna, otišle su u pravcu djelimičnog luksuza, pa ćemo aktuelnog Land Cruisera sresti čak i u poslovnom svijetu.
Ogroman, ali skladan sprijeda, privući će i zanimljivom maskom i zanimljivim svjetlima. Detalja je više nego na bilo kojoj ranijoj generaciji i jasno je da je Toyota ovim zaintrigirala maštu onih kojima ovakvi automobili ne služe isključivo za vožnju kroz najsurovije terene.
Budući da je oblik u potpunosti pravougaon vrlo je upotrebljiv i kod složenijih manevara pa i u nešto užim prolazima i u ulicama.
Podignut je, napet, visok, s ogromnim točkovima i s istaknutim stepenicama ispod vrata, sigurno će svima dati do znanja da se radi o istinskim terenskom automobilu koji ima šasiju (ram). Aktuelnoj generaciji, iako je i dalje tradicionalno “kutijasta” s ogromnim bočnim ogledalima, podarili su malo više luksuznog stila na blatobranima i na grafici svih svjetala, a jedino što pored velikih retrovizora strši, to su uzdužni krovni nosači i stražnji spojler.
Na izuzetno visokom nivou je kvalitet upotrijebljenih materijala, bilo gdje da pogledate. Od čvrstih, ali ne pretjerano tvrdih plastičnih obloga, do kože na sjedištima – sve je u potpunom skladu. Budući da je prostora mnogo, nikome neće biti tijesno, a Toyota je ponudila i varijante sa 7 sjedišta.
Land Cruiser ima permanentni pogon na sve točkove, kojeg nadzire nekoliko elektronskih sistema. Prenosni odnosi nisu fiksni, nego se moment po osovinama raspoređuje prema potrebi. Za većinu makadamskih puteva, pa čak i za većinu neprohodnih terena biće dovoljno samo ovo. Međutim, ukoliko se ukaže potreba, off-road oprema stoji na raspolaganju svima. Primarna je blokada centralnog diferencijala, a naredna stepenica je blokiranje stražnjeg diferencijala. U tom slučaju, po 25 odsto momenta usmjereno je na točkove stražnje osovine. Naravno, tu je i mogućnost izbora sporohodnog prenosa.
Multi-Terrain Select, koji je sad funkcionalan i za 4WD-High i 4WD-Low, standardna je oprema za Land Cruiser i nudi podesiva podešavanja koja pomažu u kontroli okretanja točka na različitim terenima kao što su blato, prljavština i pijesak. Funkcija CRAWL Control je standardna i djeluje kao tempomat pri maloj brzini, off-road omogućavajući vozaču da pažnju usmjeri na upravljanje dok sistem održava jednu od pet brzina koje se mogu odabrati.
Ovaj sistem također služi za preciznije i bolje savladavanje radikalnih uspona. Za dalje može pomoći nekoliko sistema kao što su DAC (sistem pomoći pri spuštanju niz strminu) i HAC (sistem pomoći pri uspinjanju uz strminu) i drugi.
U BiH su ponudi samo primjerci s jednim dizelskim motorom. To je zapravo opcija koja kupcima i dalje najviše odgovara. Nakon značajnih modifikacija ovaj motor nakon aktuelnih ažuriranja ima 204 KS. Vrlo je jasno da je konfiguracija motora namijenjena trajnosti i sasvim je jasno da 204 KS danas nije puno, ali je historija pokazala da su ovi motori trajniji i pouzdaniji od bilo čega drugog.
Toyota
Land Cruiser (J250)
Dužina
4.925 mm
Širina
1.940 mm
Visina
1.925 mm
Međuos. rast.
2.850 mm
Zapr. prtljaž.
1.151 / 1.934 l
Masa
2.320 - 2.410 kg
Cijene - Toyota Land Cruiser / J250 (2024)
Model
Rad. zapr. (ccm)
Snaga (kW / KS)
Cijena (KM)
Toyota Land Cruiser Active 2.8 D-4D 4WD Direct Shift A8
2.755
150 / 204
142.570
Toyota Land Cruiser Limited 2.8 D-4D 4WD Direct Shift A8
2.755
150 / 204
154.370
Toyota Land Cruiser Executive 2.8 D-4D 4WD Direct Shift A8
2.755
150 / 204
165.000 (Akc. cij. 159.000)
Toyota Land Cruiser Premium 2.8 D-4D 4WD Direct Shift A8
2.755
150 / 204
179.980
Ukoliko želite detaljno kofigurisati poseban model, kliknite .
Prodajna mreža u BiH
Auto Nuić, Bišće Polje bb, Mostar; tel: +387 36 333 505; e-mail: autonuic@autonuic.ba