Automobil vrlo znamenite historije Toyota sve više okreće evropskim kupcima. U četiri generacije, od 1978. godine, najviše kupaca je pridobio u Japanu, Sjevernoj Americi i u Australiji, ali je u manjoj mjeri nailazio i na evropske kupce. Tipični japanski sportski automobil, najviše je prilagođavan standardima tržišta Japana i SAD, pa su najveća očekivanja bila upravo tamo.
Peta generacija Supre puštena je u prodaju u prodaju 2019. godine, a kao GR Supra i konačno postala istinski Toyotin globalni model i to kao dio Toyotine Gazzo Racing (GR) porodice sportskih automobila. Ujedno GR Supra je prvi GR model koji proizvodi Toyota Gazoo Racing za globalno tržište. Razvijen je u partnerstvu s BMW-om, dijeleći platformu i još neke dijelove s BMW-om Z4, ali i četverocilidarske i šesterocilidarske turbomotore. Naravno, i pogon je ostao preko stražnjih točkova, što je naslijeđe od modela svih prethodnih generacija, a to će najviše veseliti istinske ljubitelje sportske vožnje. Uz nisko težište, idealan raspored masa po osovinama, siluetu GT automobila, aktuelna Supra je slika i prilika zlatnih vremena u kojim je vožnja bila strast, ali i umijeće.
Ipak, Toyota Supra je napredni sportski automobil, prepun snage, i tehničkih sistema koji su u stanju užitak dići na znatno viši nivo. Prvobitno je ponuđena u varijanti s osmerobrzinskim automatskim mjenjačem, ali je dvije godine nakon službenog uvođenja na tržište Toyota kupcima ponudila i verzije s ručnim šesterobrzinskim mjenjačem, čime je obradovala zagovornike stare škole. Ovaj mjenjač ima skraćene prenosne odnose, pa Supra s njim ima nešto bolja međuubrzanja.
Dio je stare škole kreiranja brzih sportskih kupea, što se jasno vidi po silueti – ima veoma dug prednji poklopac ispod kojeg motor stoji uzdužno, kratku kabina, s jedva vidljivim dijelom ispod kojeg je prtljažnik, što je odlika istinskih historijskih GT automobila. Sprijeda su tri zračna usisnika i LED svjetla, ostakljene površine su položene, a stražnji branik i difuzor su agresivnog izgleda, sa centralno postavljenim stop-svjetlom.
Naravno, Supra je zadržala tri klasična elementa – kratko međuosovinsko rastojanje, širok trag točkova i velike točkove, od kojih su stražnji nešto širi od prednjih. S njom stižu točkovi prečnika 19 inča. Kud biste bolje!?
Supra izutra nema puno toga zajedničkog s ostalim Toyotinim modelima, što zbog potpuno različitog koncepta, što zbog saradnje s njemačkim automobilskim gigantom. Vrhunski upakovana unutrašnjost odiše napetim linijama koji vozačima uzavrele krvi šalje jedan jedini i nedvosmisleni poziv na vožnju. Ona je u svakom detalju sportska – od volana sa spuštenim bočnim kracima, povišenog centralnog tunela na kojem je ručica mjenjača, do sjedišta za koja se ne zna da li su ljepša ili su bolja, ali su Japanci bili vrlo odmjereni i vrlo precizni, jer je Supra automobil namijenjen svakodnevnoj vožnji na javnim cestama, s tim što mirne duše zube može pokazati na svakoj trkačkoj stazi. To je jasno vidljivo po svakom elementu iznutra, jer sve izgleda vrlo “mesnato”, počevči od konzole i obloga vrata, pa do sjedišta.
Kupci u BiH mogu birati GR Supru s jednim od dva ponuđena motora. Slabiji dvolitarski redni četverocilindarski motor s dva tubropunjača snažan je 258 KS, a u ponudi je s osmerostepenom automatikom. Snažniji je trolitarski redni šesterocilindraš, također s dva turbopunjača, a može osloboditi 340 KS. Moguće ga je kupiti s osmerostepenom automatikom, ali i sa šesterostepenom mjenjačkom kutijom skraćenih prenosa.
Supra je jedini automobil u ponudi Toyote koji se pojavio u vrijeme najveće pobune protiv termičkih motora i koji najvjerovanije do kraja svog postojanja neće imati ni naznaku bilo kakve elektrifikacije, pa dokle mognu izdržati. Kako god, Supra je jedan od rijetkih iskonskih sportski dvosjeda koji su na tržištu i kojeg vrijedi probati barem jednom u životu.
Toyota
Supra
Dužina
4.379 / 4.380 / 4.382 mm
Širina
1.854 / 1.865 mm
Visina
1.290 / 1.295 / 1.299 mm
Međuos. rast.
2.470 mm
Zapr. prtljaž.
289 (290) l
Masa
1.395 - 1.542 kg
Cijene - Toyota Supra (2019)
Model
Radna zapremina (ccm)
Snaga (kw/KS)
Cijena (KM)
Toyota Supra 2.0 Turbo A8 Icon
1.998
190 / 258
128.500
Toyota Supra 2.0 Turbo A8 Sport
1.998
190 / 258
134.180
Toyota Supra 3.0 Turbo A8 Sport
2.998
250 / 340
155.510
Toyota Supra 3.0 Turbo M6 Sport Premium
2.998
250 / 340
155.510
Toyota Supra 3.0 Turbo M6 Limited Edition Orange 90
2.998
250 / 340
147.710
Prodajna mreža u BiH
Auto Nuić, Bišće Polje bb, Mostar; tel: +387 36 333 505; e-mail: autonuic@autonuic.ba