Jedan od najbolje prodavanih Toyotin automobila danas se kupcima nudi u četvrtom izdanju. Pod imenom Yaris nastao je 1999. godine u namjeri da ponudi relativno komforan gradski prevoz s elementima automobila za nešto šire namjene. Kroz sve godine postojanja, pokazalo se da je Toyotina primarna zadaća bila ponuditi najsigurniji mali gradski automobil, što u ovoj dužini ni jednom proizvođaču godinama nije polazilo za rukom. U tri generacije, do marta 2020. godine, Yaris je prodan u 8,71 milion primjeraka, pa je sasvim jasno zbog čega Toyota ovu “lozu” drži aktivnom isto kao što drži Corollu ili Land Cruisera.
Novi Yaris konstruisan je kako bi odgovorio na sve veće izazove svakodnevnog gradskog života i na sve veće zahtjeve današnjih kupaca malih gradskih automobila. Od gradskog automobila očekuje se da pruži i stil i praktičnost, da bude jednostavan za parkiranje, okretan u gradu, a dovoljno ugodan na dužim putovanjima. Uz sve to Yaris i u ovoj generaciji pruža vodeće standarde sigurnosti i najniže troškove održavanja, a ujedno je jedan od cjenovno najpristupačnijih automobila u klasi.
Toyota Yaris četvrte generacije stilski je najspecifičniji automobil među konkurentima. Upravo je zbog toga pravi magnet za poglede. Neobično stiliziran prednji odbojnik s prednjom maskom i vizuelno i fizički je osjetno širi od karoserije, što mu daje određen sportski izgled. Identična priča, skoro još intenzivnija je i na stražnjem odbojniku, pa nema sumnje u to da Yaris izgleda poput nekog istinskog gradskog trkača. Suprotno dugoj listi konkurentskih modela, Toyota je Yarisa nastojala zadržati u pravim gabaritima gradskih automobila, što mu i jeste prava namjena. Tako je Yaris automobil dužine 403 cm, a u uobičajenim izvedbama u ponudi je isključivo s pet vrata.
Enterijer slijedi Toyotin takozvani princip “manje je više”, stvarajući otvoren i prostran prostor za vozača i suvozača, a iako ne spada u model više klase, za pružanje toplijeg ambijenta u kabini su ipak visokokvalitetni materijali koji uključuju inovativnu oblogu od filca na vratima i instrument-tablu od materijala mekanih na dodir.
Kokpit je razvijen oko takozvanog koncepta “ruke na volanu, oči na putu”. Informacije se vozaču jasno i direktno prezentuju iz tri međusobno povezana izvora: centralnog displeja osjetljivog na dodir, TFT multi-informacijskog prikaza u instrument-tabli i 10-inčnog ekrana u boji.
Novi Yaris može biti opremljen i drugim uređajima, poput bežičnog punjača koji je dovoljno velik, da se na njega može smjestiti najnovija generacija pametnih telefona, grijanog volana i ambijentalnog osvjetljenja kabine oko vozača.
Kao i kod svih modela zasnovanih na TNGA arhitekturi, težište Yarisa je natprosječno nisko, što mu daje bolje inercijske karakteristike. Podvozje ima bolji raspored masa, što smanjuje inercione sile karoserije i poboljšava stabilnost kočenja i pozitivno utječe na dužinu zaustavnog puta, dok poboljšana torzijska čvrstoća karoserije doprinosi boljoj upravljivosti.
Yaris je u ponudi s jednim benzinskim motorom snage 125 KS i naravno s dvije hibridne varijante sa 116 i sa 130 KS. Zanimljivo je i to što se Yaris na tržištu BiH može dobiti s jednim od čak šest paketa opreme, od čega je jedan sportski koji uključuje posebnu varijantu GR Sport. U ponudi je i posebna verzija GR Yarisa s 1,6-litarskim turbomotorom i s pogonom na sva četiri točka, snage 280 KS.
Yaris je konstruisan tako da bude najsigurniji gradski automobil u segmentu, a nudi dodatna poboljšanja i u aktivnim i u pasivnim sigurnosnim sistemima. Napredni sistemi za pomoć vozaču uključuju inteligentni prilagodljivi tempomat i sistem praćenja saobraćajnih traka, što je dio osnovnog paketa opreme, kao uostalom i cijeli Toyotin sigurnosni paket Toyota Safeta Sense 2.
Pored naprednih sistema za pomoć vozaču, novi Yaris razvijen je za postizanje najbolje zaštite putnika. Naprimjer, radi bolje zaštite putnika u slučaju bočnih udara, Yaris je prvi automobil u segmentu kompakta sa centralnim zračnim jastukom.
Yaris je Toyotin automobil koji se proizvodi i u Evropi.
Toyota
Yaris
GR Yaris
Dužina
3.940 mm
3.995 mm
Širina
1.745 mm
1.805 mm
Visina
1.500 mm
1.455 mm
Međuos. rast.
2.560 mm
2.560 mm
Zapr. prtljaž.
286 / 947 l
141 l
Masa
960 - 1.180 kg
1.280 - 1.300 kg
Cijene - Toyota Yaris, 5 vrata (2020/2024)
Model
Radna zapremina (ccm)
Snaga (kw/KS)
Cijena (KM)
Toyota Yaris 1.5 VVT-iE M6 Luna
1.490
92/125
34.200
Toyota Yaris 1.5 VVT-iE M6 Stella
1.490
92/125
35.980
Toyota Yaris 1.5 VVT-iE M6 Sol
1.490
92/125
37.680
Toyota Yaris 1.5 VVT-iE CVT Luna
1.490
92/125
41.200
Toyota Yaris 1.5 VVT-iE CVT Stela
1.490
92/125
42.980
Toyota Yaris 1.5 VVT-iE CVT Sol
1.490
92/125
44.680
Cijene - Toyota Yaris Hybrid, 5 vrata (2020/2024)
Model
Radna zapremina (ccm)
Snaga (kw/KS)
Cijena (KM)
Toyota Yaris 1.5 VVT-i HEV e-CVT Luna
1.490
85/116
41.900
Toyota Yaris 1.5 VVT-i HEV e-CVT Stella
1.490
85/116
44.600
Toyota Yaris 1.5 VVT-i HEV e-CVT Sol
1.490
85/116
47.000
Toyota Yaris 1.5 VVT-i HEV e-CVT Style
1.490
96/130
54.430
Toyota Yaris 1.5 VVT-i HEV e-CVT GR Sport
1.490
96/130
56.540
Toyota Yaris 1.5 VVT-i HEV e-CVT Premiere
1.490
96/130
58.190
Cijene - Toyota GR Yaris, 3 vrata (2020/2024)
Model
Radna zapremina (ccm)
Snaga (kw/KS)
Cijena (KM)
Toyota GR Yaris 1.6 T GR-Four 4WD M6 Race
1.618
206/280
99.900
Toyota GR Yaris 1.6 T GR-Four 4WD A8 Race
1.618
206/280
107.900
Prodajna mreža u BiH
Auto Nuić, Bišće Polje bb, Mostar; tel: +387 36 333 505; e-mail: autonuic@autonuic.ba