Arteon je limuzina sa 4 vrata koja impresionira svojim revolucionarnim dizajnom i velikom praktičnom upotrebnom vrijednošću.
Hijerarhijski smješten iznad Passata, donosi zanimljiv dizajn i veliki unutrašnji prostor, ali i nešto što bismo već mogli nazvati premijumom. Zapravo ovo je prvi Volkswagenov premijum model koji je smješten na platformu MQB. Arteon je zasnovan na “modularnoj uzdužnoj matrici” – “Modular TransverseMatrix” (MQB), što upućuje na činjenicu da je motor smješten transverzalno (poprečno), a to je konfiguracija koja ostavlja više slobodnog prostora.
Zbog koncepta karoserije, proporcije Arteona su dobro osmišljene i iznutra pružaju neobično mnogo prostora – dugačak je 4.841, širok 1.871 i visok 1.427 mm, (90 mm duži od Passata) sa međuosovinskim rastojanjem od 2.841 mm. Dakle, iako je poprilično veliki, izgleda skladno i dinamično.
Jedan od najznačajnijih dizajnerakih elemenata Arteona je njegov prednji dio. Nova dnevna LED svjetla pretvorena u vodoravnu svjetleću traku koju prekida samo zaštitni znak na maski, a veliki prednji poklopac sve to vidno natkriva, ostavljajući utisak gotovo sportskog automobila, a zapravo je u funkciji poboljšanja aerodinamike i smanjenja otpora zraku. Tu su i hromirani elementi koji ostavljaju utisak luksuza i prestiža.
Stražnji dio Arteona je, zapravo, reinterpretacija gran turismo oblika, sa blago opadajućom linijom krova. To je kombinacija avangardnog dizajna, sportske karizme, fleksibilnosti i velikog unutrašnjeg prostora. Lijepo izvajan stražnji dio donosi praktičan prtljažnik sa zapreminom od 563 litra, koja se po potrebi može povećati na 1.557 litara.
Od 2020. godine, kada je Volkswagen napravio facelift, kupcima je ponuđena i varijanta Shooting Brake. Nije ona tu zbog veličine prtljažnika, nego zbog grandioznosti oblika, a prtljažnik je samo neznatno veći. U osnovnoj postavci Shooting Brake ima kapacitet prtljažnika 565 litara, dok obaranjem naslona stražnjih sjedišta kapacitet naraste na 1.632 litra, što je samo 75 litara više u odnosu na Fastback.
Čiste linije eksterijera, uspješno su prenesene i u enterijer, mada se elementi koje viđamo na Passatu i ovdje sreću na svakom koraku. Preglednost i jasnoća su osnovni elementi koji su rukovodili dizajnere da stvore modernu i funkcionalnu unutrašnjost. Aktivni info displej ispred vozača, veliki centralni displej dijagonale 9,2 inča s intuitivnim kontrolama nedvosmisleno pokazuju kojem vremenu automobil pripada.
Centralni dizajnerski element kokpita je inovativni ventilacioni otvor, koji se poput linije proteže gotovo cijelom širinom, konzole.
Za ovaj model Volkswagen je predvidio široku ponudu od pet pogonskih motora, od čega je jedna hibridna varijanta. Raspon snage je od 150 pa do 320 KS, a svi dolaze sa sedmerostepenim DSG mjenjačem.
Osnovni benzinski motor nosi oznaku 2.0 TSI i ima čak 280 KS. Njegova varijanta od 320 KS pokreće modele sa sportskom oznakom “R”. Oba imaju pogon na 4 točka.
Ponudu dizelskih agregata čini već poznati agregat 2.0 TDI, dostupan u varijantama sa 150 i sa 200 KS i sa 4Motionom u opciji.