Volkswagen Passat devete generacije nastao je u duhu promjena koje su zahvatile globalnu automobilsku industriju. Nakon osme generacije, koja je trajala od 2015. do 2023. godine, stigao je nasljednik i to isključivo u karavanskoj formi, što je možda i presedan u cijeloj historiji automobilske industrije. Naravno, legendarno ime ostalo je kao čuvar imidža i tradicije koji ne mogu biti narušeni, pa je Passat (zajedno s Golfom) Volkswagenova bezvremenska ikona i čuvar žezla volfsburškog kraljevstva kojem je teško skinuti krunu.
Automobil kojem je ispočetka bila namijenjena uloga motorizacije zlatne društvene sredine, zapravo onoga što je stajalo između nužnih automobila i onih za koje se najčešće vezao epitet premijuma, danas je vrlo daleko od tradicionalnog etimološkog karaktera utkanog u sami naziv brenda.
Passat ovog oblika je na tržištu prisutan još od prve generacije (1973), kada je zapravo varijanta s pet vrata i sa zakošenim stražnjim krajem bila približne konstitucije današnjih karavana. Već od druge generacije karavan je formulisan u obliku kakav poznajemo do današnjih dana.
S koeficijentom aerodinamičkog otpora (C 0,25), najaerodinamičniji je karavan kojeg je Volkswagen ikad napravio.
Passat, i to karavan, u devetoj je generaciji stigao do 492 cm i odavno premašio granicu klase kojoj je definisao karakter. Gotovo pet metara do skora je bila karakteristika isključivo vrhunskih poslovnih, pa i predsjedničkih limuzina, ali su automobilske klase na svoj način živa materija kojima nikad nije određena tačna granica.
Passat devete generacije stilskim detaljima nalikuje aktuelnim modelima brenda, pa pored istog amblema, na njemu nalazimo sličnosti poput prednje maske, LED svjetala i sve prepoznatljivije bijele LED svjetlosne trake sprijeda i crvene straga.
Ono zbog čega bi se mogao svidjeti ne samo tradicionalistima, to su veliki točkovi koji siluetu čine krajnje sportskom. To potvrđuje i oprema po paketima i doplatama koja uključuje točkove od veličine od 17 do 19 inča, a sudeći prema klijenteli koju je Volkswagen naciljao, teško da će kupci birati one s najnižom vrijednošću.
I spolja je jasno da unutra jednostavno neće nedostajati ni litra ni milimetra prostora za pet odraslih i to krupnih osoba, što je jedna od najsvjetlijih karakteristika ovog automobila, pa mu u klasi vjerovatno nema ravnog. “Rastegnut” između osovina na 284 cm teško da može biti veći, a da ne zakorači u klasu iznad svoje, u kojoj važe neka druga, luksuznija pravila.
Unutrašnjost je prilično slična modelima serije ID. U potpunosti je digitalizovana, pa tradicionali panel s instrumentima predstavlja displej visoke rezolucije koji u dijagonali broji čak 10,25 inča, dok već standardni centralni multimedijalni displej osjetljiv na dodir stiže u dimenziji 12,9 inča. No, zanimljivo je to što se uz doplatu može dobiti displej dijagonale 15 inča, što definitivno predstavlja rekordnu dimenziju u klasi.
Ostatak komandi predstavljaju senzorski klizači kojim se upravlja jačinom zvuka s radija i temperaturom ambijenta. Konvencionalne tastere nalazimo samo na upravljaču, dok je i ručica mjenjača pronašla svoje mjesto odmah iza obruča volana.
Ostale dostupne opcije uključuju ambijentalno osvjetljenje u 30 boja, zvučni sistem Harman Kardon od 700 vati, sistem kamera za prikaz područja neposredne okoline, head-up displej, Park Assist Plus i Park Assist Pro…
Passat ima prtljažnik od 690 litara, koji može imati najviše 1.920 litara u slučaju preklapanja naslona stražnjih sjedišta. Ukoliko se radi o najboljim hibridima, prtljažnik je osnovne zapremine 530 litara.
Iako je nastao u vrijeme potpune energetske tranzicije, aktuelni Passat će na radost većine i dalje biti opreman dizelskim i benzinskim motorima, mada je akcent na svim vrstama hibrida, od kojih punjivi hibrid samo na električnu struju može preći čak 130 kilometara.