Osvježeno 18 Januara, 2025 5:43 PM
jan 12, 2024 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Deset godina nakon premijernog predstavljanja Macana, najmanjeg Porscheovog SUV-a, na pragu smo druge generacije koja će imati isključivo električni pogon. Novi Macan će biti prepoznatljiv, ali će ispod lima kriti potpuno novu platformu – Premium Platform Electric (PPE), što predstavlja Porscheovo novo veliko dostignuće.
Porsche u ovom trenutku vrši vrlo detaljna testiranja i optimizaciju svih tehničkih sistema ponaosob. Testiranja se svode na praktična testiranja u stvarnom okruženju i to u svim zamislivim ovozemaljskim uslovima, ali i na virtuelna testiranja koja postaju sve preciznija i igraju sve značajniju ulogu.
“Kada razvijamo novi model, uvijek se fokusiramo na dinamiku vožnje i na preciznost. To je Porsche, to je u genu brenda, ali se nikako ne zanemaruje ni dizajn”, kaže Jörg Kerner, potpredsjednik linije proizvoda Macan. Jedan od izazova bio je zadržati identitet uspješne serije modela Macan, a istovremeno ispuniti aerodinamičke zahtjeve potrebne za osiguravanje visoke efikasnosti, pa posljedično i velike energetske autonomnosti. Stoga je bilo važno osigurati blisku saradnju između dva tima tokom razvojnih faza u odjelu za dizajn i u odjelu za aerodinamička ispitivanja u Porscheovom najmodernijem vjetrotunelu. “Pronalaženje optimalne veze između naših principa dizajna i specifikacija koje nam postavljaju inženjeri aerodinamike, svakako predstavlja izazov”, kaže Peter Varga, direktor dizajna eksterijera u Style Porscheu. “Radimo zajedno na svakom milimetru kako bismo postigli optimalnu ravnotežu između estetike i funkcije”, dodaje Varga.
Nekoliko je ključnih detalja koji usmjeravaju rad inženjera. Oni smatraju da je aerodinamika jedan od glavnih segmenata kada je u pitanju efikasnost. Zbog toga se na karoseriji već nalazi nekoliko aktivnih aerodinamičkih komponenti. Straga je stražnji spojler koji se automatski izvlači prema potrebi, a sprijeda su poklopci otvora koji se automatski otvaraju i zatvaraju također prema potrebi za hlađenjem električnih komponenti. Pod je potpuno ravan i zatvoren kao kod najboljih trkačkih automobila, što osigurava znatno bolje aerodinamičke karakteristike.
Inženjeri su već postigli vrlo značajne pomake, pa novi Macan već ima koeficijent otpora od 0,25 (ranije 0,35). Sve to čini novog Macana jednim od najaerodinamičnijih SUV-ova, što pozitivno utječe na efikasnost. U skladu s WLTP-om, autonomija će biti veća od 500 km za sve varijante.
Električni motori u novom Macanu crpe energiju iz litijum-jonske baterije koja je smještena u donjem dijelu karoserije. Kapacitet baterije je 100 kWh, od čega se može aktivno koristiti do 95 kWh. Električna arhitektura od 800 volti je već davno usvojena, što je ključ izabrane platforme i ključ sposobnosti punjenja velikom snagom.
“Na našim glavnim tržištima postoje različiti standardi punjenja. Stoga je fokus ispitivanja bio na provjeri nekoliko različitih principa na različitim lokacijama. Za sad naše prototipe prilagođavamo svim sistemima. Punjenje jednostavno mora raditi bilo gdje i bilo kada”, kaže Kerner. Snaga DC punjenja za novi Macan na 800-voltnim punionicama iznosi do 270 kW. Na stanicama za punjenje koje rade s naponom od 400 volti, baterija u Macanu se s 10 na 80 posto može napuniti za manje od 22 minute. No, ne postoji smetnja da sistem automatski prepozna napone i prilagodi se postojećem. Sistem punjenja koji radi s naponom 400 volti, može imati snagu do 150 kW. Naravno, interni sistem punjenja, može prihvatiti sve raspoložive snage (i AC do 11 kW).
Nije tajna da Porsche obavlja testove nekoliko prototipa u svim uslovima. Jedino je tako moguće dobiti potpuno prilagođen gotov proizvod. Porsche je tradicionalno brend koji se diči sportskim automobilima, kakav će uostalom biti i budući Macan. Zbog toga je nekoliko prototipa podvrgnuto testiranju u ekstremnim uslovima i do krajnjih granica.
Do danas su kamuflirani prototipi budućeg Macana prešli više od tri i po miliona testnih kilometara na testnim stazama i javnim cestama. Da bi se testirala interakcija svih aktivnih komponenti vožnje pod ekstremnim klimatskim i situacijskim opterećenjima, testna vozila se koriste širom svijeta. “Pokrivamo sve temperaturne raspone – od minus 30 stepeni Celzijusa u Skandinaviji do plus 50 stepeni Celzijusa, što smo iskusili u Dolini smrti, u Kaliforniji”, nastavlja Kerner, te dodaje: “Naravno, automobil također mora biti potpuno upotrebljiv na bilo kojoj podlozi. Zato ih testiramo ne samo na cestama, već i van cesta, na šljunku, snijegu i na ledu.”
Budući Macan će imati pogon na sva četiri točka i već je položio sve ispite. Porsche ekskluzivno koristi najnoviju generaciju PSM motora sa stalnim radom na prednjoj i na stražnjoj osovini. Oni pružaju snagu veću od 450 kW i izvrsnu efikasnost.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Elektronski upravljani Porsche Traction Management upravlja raspodjelom više od 1.000 Nm obrtnog momenta s Launch Controlom u vrhunskom modelu gotovo u stvarnom vremenu. Kako bi ponudili široki spektar između visokih performansi i udobnosti po kojima je Macan poznat, inženjeri su upotrijebili Porsche Active Suspension Management sistem sa tehnologijom bivalentnih amortizera, zračnim ovjesom, poprečnom blokadom stražnje osovine i, po prvi put, upravljanje stražnjom osovinom s uglom zakretanja do pet stepeni.
Cijene automobila Porsche pogledajte ovdje.
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 16, 2025 0
jan 18, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 15, 2025 0
jan 14, 2025 0