Osvježeno 13 Juna, 2025 2:12 PM
maj 11, 2021 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Porsche je zvanično objavio početak testne faze električnog Macana. Naime, nakon početnih ispitivanja na poligonu Razvojnog centra Porschea u Weissachu, dobro zakamuflirani prototipi nove generacije kompaktnog SUV-a, sada kreću na testove u realnim uslovima.
“Testiranje u stvarnom okruženju je sada započelo – to je jedna od najvažnijih prekretnica u razvojnom procesu, do trenutka kada se potpuno novi električni Macan ne pojavi na tržištu, tokom 2023. godine”, tvrdi Michael Steiner, član izvršnog odbora za istraživanje i razvoj u Porsche AG.
Do tada će električni Macan (prototipi) prevesti oko 3 miliona testnih kilometara, u različitim uslovima širom svijeta, a istovremeno će se sprovoditi testovi i u vrtuelnom svijetu.
Digitalni razvoj i testiranje, ne samo da štede vrijeme i troškove, već i čuvaju resurse, i poboljšavaju održivost. Umjesto stvarnih vozila, inženjeri koriste digitalne prototipe – računarske modele koji repliciraju različita svojstva, sisteme i pogonske sklopove u vozilu s visokim stepenom preciznosti. Postoji 20 digitalnih prototipa, formiranih u svrhu simulacije u brojnim razvojnim kategorijama, kao što su aerodinamika, upravljanje energijom, izolacija i akustika.
“Redovno prikupljamo podatke iz različitih odjeljenja i koristimo ih za izgradnju kompletnog virtuelnog vozila, što je detaljnije moguće. To omogućava brzo otkrivanje i rješavanje prethodno neotkrivenih grešaka ili propusta u konstrukciji”, objašnjava Andreas Huber, menadžer za digitalne prototipe u Porscheu.
Specijalisti za aerodinamiku su među prvim inženjerima koji su radili sa digitalnim prototipom. “Započeli smo s ‘protočnim’ modelom, kada je projekt započeo prije otprilike četiri godine. Nizak aerodinamički otpor je presudan za osiguravanje većeg dosega. Čak i manja poboljšanja mogu napraviti značajnu razliku. Trenutno koristimo simulacije za fino podešavanje detalja, kao što su kanali za rashladni zrak. Proračuni i simulacije ne uzimaju u obzir samo različit raspored komponenti, oni odražavaju i stvarne temperaturne razlike” objašnjava Thomas Wiegand, direktor razvoja aerodinamike u Porscheu.
Nove metode, s novim operativnim sistemom, omogućuju precizno simuliranje aerodinamičkih i termodinamičkih svojstava. To je neophodno za kompletan sistem od baterije do elektromotora, koji zahtijevaju potpuno odvojen sistem hlađenja i kontrole temperature – što je potpuno različito od modela sa motorima SUS.
Naprimjer, kod modela sa motorima SUS, “temperaturni prozor” je između 90° i 120°C, dok elektromotor, pogonska elektronika i visokonaponska baterija trebaju raditi u rasponu između 20° i 70°C, ovisno o komponenti. Kritični scenariji se ne javljaju u vožnji, na cesti, već tokom brzog punjenja velikom snagom, posebno pri visokim vanjskim temperaturama. Međutim, Porscheovi programeri mogu precizno izračunati i digitalno optimizirati položaj, protok i temperaturu rashladnog zraka.
Virtuelni prototipi mogu se u već u ranoj fazi kombinuju sa stvarnim uslovima. Najbolji primjer ovdje je razvoj potpuno novog ekrana i operativnog koncepta za sljedeću generaciju Macana. Koristeći ono što je poznato kao “sjedište za rekreiranje vozačevog okruženja”, ekran i upravljački koncept se “oživljavaju” već u ranoj fazi razvoja, zajedno s digitalnim prototipom.
“Simulacije nam omogućuju da s vozačeve tačke gledišta procijenimo prikaze, radne postupke i promjenjive utjecaje tokom vožnje. Testni vozači nisu uvijek stručnjaci, već i amateri. To nam omogućuje proučvanje interakcija između vozila i vozača, do u detalje. Tako vršimo selektivnu optimizaciju, čak i prije nego što je izrađen prvi fizički prototip”, objašnjava Fabian Klausmann iz odjela za razvoj vozačkog iskustva.
Planirano je da novi električni Macan bude predstavljen 2023. godine, a kao osnovu će koristiti PPE (Premium Platform Electric) platformu. Koristiće bateriju sličnu kao Taycan, što će omogućiti brzo punjenje, a očekuje se da će doseg biti nešto veći.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Do zvaničnog predstavljanja, pred električnim Macanom su još milioni testnih kilometara – što stvarnih, što virtuelnih.
Ponudu Porscheovih automobila sa cijenama u BiH možete pogledati ovdje.
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 11, 2025 0
jun 10, 2025 0