Osvježeno 13 Maja, 2025 2:36 AM
jan 05, 2022 Adnan Huseinagić Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Prošlo je skoro godinu dana od kako je na ruskom tržištu debitovala Lada Niva Travel. Model koji je originalno rođen prije 20-ak godina, u posljednjih 12 mjeseci konačno je dobio mogućnost nastupa i na tržištima izvan Rusije i zemalja bivšeg SSSR-a, no AvtoVAZ je baš tada donio odluku da privremeno prekine prodaju u zapadnoj Evropi. Ipak, interes za Nivu Travel je takav da su se javili brojni nezavisni uvoznici koji su ovaj model ponudili zapadnoevropskim kupcima. Njemačka Lada GmbH je jedan od tih uvoznika, čak su brojnim tamošnjim redakcijama ponudili na test Ladu Nivu Travel, a prenosimo utiske novinara portala Auto-medienportal.net.
Legendarna Lada Niva bila je i ostala Niva, čak i ako se dugo nije zvanično tako zvala – General Motors je početkom milenija osigurao ime Chevrolet Niva za 5-vratnog terenca iz zajedničke kompanije s AvtoVAZ-om. No, zajedničko ulaganje je otišlo u historiju. Sada postoje dvije Nive: Pionirska verzija Legend, koja je donedavno imala oznaku 4×4, i bivši Chevrolet kao nešto modernija Lada Niva Travel.
Čak i ako je uvoz u Evropu zvanično okončan, oba modela su dostupna u Nemačkoj. Lada Automobile GmbH, čijih je 200 servisera i dalje odgovorno za održavanje ruskih vozila, obavlja individualni uvoz novih automobila AvtoVAZ-a u homeopatskim dozama. Nakon izlaska GM-a iz posla, Lada je bivšem Chevroletu najprije podarila potpuno novi ugaoni prednji dio, koji terencu pristaje bolje od prethodnih zaobljenih oblika. Sa 4,1 metrom između krajnjih tačaka, Travel je četiri centimetra kraći od istegnute 5-vratne Lade 4×4, koja se sada u Rusiji prodaje kao Niva Legend.
Poznati 1,7-litarski motor u Travelu gubi tri konjske snage i, kao što je tipično za Nivu, osigurava nimalo impresivnu maksimalnu brzinu od samo 140 km/h. To je samo 3 km/h više nego u Nivi Legend. I ubrzanje je “puževo”, pa Travelu službeno treba 19,4 sekunde od nule do 100 km/h.
Brz tempo ne podstiče ni upravljač koji gotovo i ne pruža povratnu informaciju. Travel se zato pokazuje na terenu. Sa stalnim pogonom na sve točkove, reduktorom i blokadom centralnog diferencijala, povezanim s kratkim prevjesima i kompaktnim dimenzijama, Lada Niva Travel je nenadmašna van asfalta. Ovdje Lada jasno pobjeđuje čak i Daciju Duster, a jedini konkurent joj je jeftinija starija sestra Niva Legend.
Ipak, “nova” Niva iznenađuje i na asfaltu. S jedne strane vrlo udoban ovjes, s druge zapanjujuće nizak nivo buke pomalo zastarjele konstrukcije. Tek na brzini od oko 110 km/h i pri više od 3.300 obr/min postaje glasnije u Nivi, koja uzgred ima jasno zakrivljeno vjetrobransko staklo u donjim uglovima. Mjenjač s pet brzina treba malo snage, ali se uključuje precizno. Sada možete i malo hrabrije nagaziti kočnicu, koja Travel zaustavlja mnogo ranije nego prethodni 4×4.
Instrumenti i prekidači odišu šarmom kasnih 1990-ih, ali su naravno i korak naprijed u odnosu na Legend. Osim toga, Travel je konstruisan tako da bude fleksibilniji, pa je naslon stražnje klupe djeljiv i preklopiv, a kada se podignu sjedalni segmenti, nastaje ravna tovarna površina dužine 1,25 metara. Postoje sigurnosne kopče za vrećice kao i Isofix priprema dječijeg sjedišta. Pametan detalj je prednji centralni naslon za ruke koji se preklapanjem za 180 stepeni pretvara u držač za čaše za putnike pozadi. Kao i obično na Ladama, grijanje je impresivno.
Verzije koje se uvoze direktno iz Rusije dolaze bez klima-uređaja, ali njemačka Lada GmbH ga može ugraditi na zahtjev. Isto važi i za nedostajuće naslone za glavu na stražnjim sjedištima, koji takođe identifikuju Nivu Travel kao automobil iz 90-ih. U svakom slučaju, jedan ili drugi dodatak dostupan je po dogovoru, baš kao što su u testnom modelu ugrađeni infotainment sistem s opcionom navigacijom za SD karticu i Bluetooth hands-free sistemom. Novinari naglašavaju da su čak imali i kameru za vožnju unazad. “Luksuzni dodaci ne igraju bitnu ulogu za posebnu klijentelu koja kupuje Ladu. Isto važi i za potrošnju”, izjavio je Bernd Haack iz marketinga njemačke Lade GmbH.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Kao i rustikalna Niva Legend, tako je i Niva Travel vozilo za individualiste, ljubitelje terenske vožnje i entuzijaste koji se žele jeftino vratiti u stara vremena, umjesto da kupuju i potom restauriraju skupi oldtimer i usput, da upiru prst u oko vlasnicima “mekanih” SUV-ova. Ekskluzivno zadovoljstvo košta od 17.990 eura u osnovnoj verziji. Trenutno se ruski novitet može samo sporadično pronaći kod bivših dilera i servisera brenda. Bivši uvoznik iz njemačkog Buxtehudea već ima 40-50 prednarudžbi za 2022. godinu.
Ponudu Ladinih automobila sa cijenama u BiH pogledajte ovdje.
maj 12, 2025 0
maj 12, 2025 0
maj 12, 2025 0
maj 12, 2025 0
maj 09, 2025 0
maj 08, 2025 0
maj 08, 2025 0
maj 06, 2025 0