Osvježeno 18 Januara, 2025 5:43 PM
dec 30, 2014 Adnan Huseinagić Autobusi, Komercijalni 0
Split je prvi grad na zapadnom Balkanu u kojem se u redovnom gradskom saobraćaju testira autobus s pogonom na dizel i na struju. Već u prvim danima eksploatacije postignut je izvanredan rezultat – smanjenje potrošnje za više od 30 odsto! Prvoj promociji nove tehnologije u regionu prisustvovao je i urednik ProAuta.
A.G.
Sa oko 170.000 stanovnika i još tridesetak hiljada u najbližim predgrađima, Split je drugi po veličini grad u Hrvatskoj. Njegove potrebe za javnim prevozom su velike, ali je još veća briga da se on organizuje sa što manjom potrošnjom goriva i, naravno, uz što manju emisiju štetnih gasova: ovaj grad, cijela splitsko-dalmatinska županija, kao i sva mjesta uz prelijepu jadransku obalu žive od turizma! A njega nema bez prozirnog mora i čistog zraka. Otuda je lokalnim vlastima prioritet nad prioritetima zaštita životne okoline. I njeno unapređenje, naravno. Jedan od načina da se smanje štetni utjecaji gradskog prevoza na okruženje Splićanima je ponudila autobuska korporacija Volvo i u grad pod Marjanom početkom decembra poslala prvo vozilo s ekološkim pogonom – hibrid na dizel i na struju.
U promociji hibridnog pogona na prostorima bivše Jugoslavije prvi partner autobuske korporacije Volvo je specijalizovano javno komunalno preduzeće Prevoz – u vlasništvu grada Splita i još 15 lokalnih samouprava. Prevoz ima ne baš mlad vozni park koji se kontinuirano obnavlja: lani je kupljeno 12 autobusa Iveco Crosway i 6 MAN-ovih Lion’s Cytija – svi sa motorima Euro VI, pa je pravo vrijeme da se razmišlja i o novotariji koja nudi više nego primamljive ekonomske i ekološke performanse.
Već prvog dana eksploatacije na liniji sedam, Žnjan-Zvončac-Žnjan, u oba pravca dugoj 19 kilometara, Volvov 7700 Hyibrid je potrošio čak za trećinu manje goriva nego uporedivo vozilo s klasičnim dizelskim motorom. “Na kraju radnog dana, kada smo sipali gorivo u Volvov autobus, izmjerili smo prosječnu potrošnju od oko 32 litra, u poređenju sa 55 koliko troši sličan njemački autobus sa konvencionalnim pogonom”, pohvalili su se predstavnici Prevoza na promociji nove vrste autobusa organizovane u Splitu 11. decembra.
Zahvaljujući paralelnom sistemu hibridnog pogona (pri polasku i do brzine do 20 km/h vozilo pokreće samo struja iz akumulatora koji se pune pri svakom kočenju, ali se mogu dopunjavati i eksterno – priključivanjem na javnu mrežu ), ovakav koncept omogućava smanjenje potrošnje goriva od 20 do 40 odsto. U sličnoj srazmjeri smanjuje se i emisija štetnih izduvnih gasova, prije svega ugljen-dioksida, pa predstavlja idealno rješenje za prevoz u sredinama u kojima se zahtjeva što manji utjecaj na okolinu. Primorje je među njima, ali će uskoro i svi veći kontinentalni gradovi u Evropskoj uniji morati se opredijeliti za neku od zamjena za fosilno dizelsko gorivo. Volvo nudi jedno od već afirmisanih rješenja, budući da se broj njegovih autobusa s hibridnim pogonom u javnom saobraćaju uvećava iz dana u dan – po tome je već suvereni svjetski lider među svim proizvođačima koji imaju istu ili sličnu tehnologiju (serijski hibridi).
“Naša prva iskustva s autobusom na hibridni pogon, kojeg ćemo testirati do 1. februra 2015. godine, više su nego dobra”, kaže direktor Prometa, Edo Meštanek. “Mada je do odluke o eventualnoj kupovini dug put, ohrabreni smo spremnošću da se testira tehnologija pred kojom je nesumnjiva budućnost”, dodaje regionalni direktor prodaje Volvo autobusa, Nenad Lužanin.
Prometov vozač Dragan Kolić: “Oduševljen sam ovim vozilom koje je, uzgred rečeno, četiri godine staro, a izgleda kao da je upravo sada izašlo iz fabrike. Ugodan je za vozača, udoban za putnike, puno je prostora na vozačkoj poziciji. Tih je, vrlo ekonomičan i malo zagđuje okolinu, što je za nas koji želimo sačuvati izuzetno prirodno blago od neprocenjivog značaja.”jan 17, 2025 0
jan 15, 2025 0
jan 15, 2025 0
jan 14, 2025 0
dec 31, 2024 0
dec 18, 2024 0
dec 16, 2024 0
dec 06, 2024 0