Osvježeno 20 Juna, 2025 7:59 PM
jul 03, 2024 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Istraživanje, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Prosječna težina novog automobila u proteklih sedam godina porasla je za skoro 400 kilograma – sa 1.553 na 1.947 kilograma. Britanska publikacija Autocar došla je do ovog zaključka nakon analize rezultata vlastitih testova. Rast se objašnjava porastom popularnosti SUV-ova i crossovera, te široko rasprostranjenoj elektrifikaciji.
Od svih automobila koje je Autocar testirao na putevima 2016. godine, 16 su bili SUV-ovi ili crossoveri. Oni su imali prosječnu težinu od 1.722 kg, odnosno 169 kg više od prosjeka svih modela testiranih te godine. U 2023. godini testirana su ukupno 24 SUV-a, crossovera i pick-upa, koji su u prosjeku bili teški 1.985 kg. To je razlika od 38 kg u poređenju s ukupnim prosjekom, odnosno znatno manje od 169 kg razlike u 2016. godini.
Ako se izuzmu pick-upi i u “računu” ostave samo SUV-ovi i crossoveri, njihova prosječna prošlogodišnja težina bila je 1.906 kg, što je manje od prosjeka za sve modele testirane 2023. godine. To sugeriše da povećani udio SUV-ova na tržištu nije jedini uzrok debljanja automobila. Ova sugestija je potkrijepljena činjenicom da je prosječan SUV testiran 2023. godine bio 183 kg teži nego 2016. godine.
Elektrifikacija je također igrala ulogu u gojaznosti novih automobila. Baterijsko-električni modeli koje je Autocar testirao protekle godine imali su prosječnu težinu od 1.991 kg, dok su automobili s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem bili skoro 100 kg lakši (1.897 kg). A kada se isključe hibridi i plug-in hibridi, koji nose teret električnih motora i teških baterija, prosjek “čistih” benzinaca i dizelaša pada na 1.841 kg, ili 150 kg manje od prosječnog EV.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Urušavanje klase gradskih automobila i superminija također igra ulogu u povećanju prosječne težine. Autocar je 2003. godine testirao šest automobila koji su težili manje od 1.000 kg i još šest koji su bili između 1.000 kg i 1.100 kg. Godine 2023. testiran je samo jedan model lakši od 1.000 kg – Citroën Ami – koji tehnički i nije automobil već četverocikl. Najlakši konvencionalni automobil testiran protekle godine bio je sportski coupe Alpine A110 R (1.065 kg), a slijedi ga benzinska Hyundai Kona (1.352 kg). (jm)
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 18, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 13, 2025 0