Osvježeno 17 Juna, 2025 2:09 PM
dec 26, 2024 Adnan Huseinagić Novosti, Vijesti 0
Italijanska kompanija RatioZero pripremila prvi CVT (Continuously Variable Transmission) mjenjač na svijetu, koji umjesto “lanca” ima zupčanike.
CVT je vrsta automatskog mjenjača, koji ima kontiuniranu promjenu prenosnog odnosa, a konstruisan je tako da nema zupčanike, nego se remen kontinuirano kreće preko pomičnih remenica, koje svojim položajem mijenjaju prenosni odnos, čime se anuliraju gubici nastali izmjenama stepeni prenosa, koji se dešavaju kod klasičnih mjenjača sa zupčastim parovima.
Zbog toga CVT mjenjači imaju prednost nad klasičnim mjenjačima, jer mogu raditi s gotovo svim vrstama motora, u gotovo svim vrstama vozila, od bicikala, skutera, do automobila, a mogu se koristiti i u industrijskim postrojenjima, pa čak i vjetroturbinama za proizvodnju električne energije.
S druge strane, CVT mjenjači pružaju visoku efikasnost, jer omogućuju da motor radi u optimalnom režimu, ali nisu prilagođeni za sportsku vožnju, skupi su za održavanje i popravku u slučaju kvara.
Ipak, za većinu potreba predstavljaju dobar izbor.
Grupa italijanskih inženjera, okupljenih u RatioZero, iskoristili su stari patent inženjera Edyson Pavilcu, koji je formirao sistem planetarnih zupčanika, s dodatnim podijeljenim satelitskim zupčanicima, od kojih je jedan u kontaktu, a drugi “stoji u pripremi”, odnosno u slobodnom hodu.
Ovakva konstrukcija omogućuje da se obrtni moment efikasno mijenja preko zupčanika i slobodnih satelita u mehanizmu sa četiri vratila, a svi zupčasti elementi kreiraju rotaciono kretanje s promjenjivim odnosom.
Tehnološko rješenje je veoma zanimljivo, iako je još uvijek u fazi istraživanja, pa je dosta daleko od komercijalne primjene.
Inženjeri koji stoje iza ovog rješenja pokrenuli su kampanju za prikupljanje sredstava, a već su osigurali dva patentna rješenja.
Iz RatioZero tvrde da su već u fazi prelaska iz prototipa u funkcionalan mjenjač, koji će probno biti ugrađen u skuter Yamaha TMAX.
Prije realizacije, biće sproveden niz testova, sa ciljem provjere izdržljivosti i kinematičkih svojstava, što će biti obavljeno u saradnji s Tehničkim univerzitetom u Milanu (Milan Technical University).
CVT koji će biti razvijen za Yamahu TMAX biće praćen nizom drugih prototipa, koji će proći kroz testove i to podvrgavanjem visokom broju obrtaja i visokim obrtnim momentima, te promjeni prenosnog odnosa pod opterećenjem.
Ako svi testovi zadovolje potrebne kriterije, biće sprovedena studija finansijske i logističke izvodljivosti, da bi se pokrenula serijska proizvodnja.
Za sad, ne postoji zvanični raspored testova, pa nije poznato hoće li ovakav mjenjač ući u serijsku proizvodnju.
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 16, 2025 0