Osvježeno 23 Aprila, 2025 9:55 AM
okt 16, 2023 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Kamioni, Komercijalni 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Istraživačka kompanija IDTechEx, kako prenosi renomirani “Autoevolution”, predviđa da će se elektrifikacija cestovnog teškog transporta dogoditi zahvaljujući usvajanju novog MCS sistema (Megawatt Charging System) za teške električne kamione.
Naime, prije dvije godine američka laboratorija za obnovljivu energiju NREL (National Renewable Energy Laboratory) objavila je da je napravila iskorak u razvoju standarda za punjenje velikom snagom do 3,75 MW (MegaWata). Da podsjetimo, trenutno najsnažnije DC stanice za punjenje dostižu snagu od 500 kW, tako da bi 7-struko povećanje snage predstavljalo prekretnicu u cestovnom teškom transportu.
Poznato je da tegljači Tesla Semi imaju najveću bateriju kapaciteta od 800 kWh, koja se može dopuniti do 70% kapaciteta za oko 30 minuta, ali cilj je da novi standard omogući punjenje za oko 15 minuta.
Nedavno je Mercedes-Benz predstavio teški eActros 600, koji je tokom testova pod punim opterećenjem (40 tona ukupne mase), s jednim punjenjem prevezao tešku dionicu preko Alpa, u dužini od 530 km, za 7 sati, s prosječnom brzinom od 75 km/h.
Naravno, inženjeri su vozili kamion u optimalnim uslovima, koji se ipak razlikuju od realnih uslova.
Međutim, operatere voznih parkova najviše interesuje najavljeni doseg od 500 km, koji bi u realnim eksploatacionim uslovima dosegao 400-450 km, što je i dalje veoma dobar rezultat.
Baterije električnog kamiona mogu se puniti snagom do 400 kW, što znači da je za dopunjavanje potrebno oko sat vremena, dok je konvencionalnom dizelskom kamionu za punjenje rezervoara potrebno oko 5 minuta za vožnju od oko 1.000 km.
Zato su operatori voznih parkova zabrinuti za profitabilnost.
S druge strane, vozači kamiona nakon 4,5 sati vožnje moraju imati neprekidnu pauzu u trajanju od 45 minuta, koja bi se mogla (trebala) iskoristiti za punjenje ili za dopunjavanje baterija.
Prema zvaničnim podacima Mercedes-Benz Trucksa, oko 60% njihovih kupaca u Evropi koristi dugolinijske kamione na putovanjima od oko 500 km, što znači da se većina punjenja može obaviti u depou, preko noći, ili na mjestima utovara ili istovara, tako da korištenje eActrosa ne bi trebalo stvarati problem.
Istovremeno, Volvo Trucks uvodi novu uslugu brzog punjenja električnih kamiona, u kojoj je moguće rezervisat termin na punjaču.
Vodeći proizvođači, Daimler Trucks, Traton (MAN, Scania i Volkswagen Truck&Bus) i Volvo Group su tokom protekle godine osnovale kompaniju Milence, koja bi do 2027. godine trebala u Evropi izgraditi mrežu s 1.700 javnih punjača velike snage, koji koriste sistem MCS, odnosno sistem punjenja snagom do 1 MW.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Da bi se postigli ciljevi koje najavljuje NREL, bilo bi potrebno monogo toga promijeniti, jer sistem punjenja snagom od 3,75 MW, podrazumijeva da bi baterije trebale imati napon od 1.250 V i puniti se strujom od 3.000 Ampera. (dm)
apr 22, 2025 0
apr 22, 2025 0
apr 22, 2025 0
apr 22, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 15, 2025 0
apr 02, 2025 0
mar 21, 2025 0