Osvježeno 17 Januara, 2025 1:00 PM
jul 15, 2024 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Trkački tim Red Bull predstavio je svoj prvi “civilni” hiperautomobil kojeg je dizajnirao poznati inženjer F1 Adrian Newey. Automobil s indeksom RB17 namijenjen je privatnim kupcima, ali nema homologaciju za vožnju na javnim cestama. Potencijal pogonskog sistema od 1.200 “konja” ugrađenog u šasiju od karbonskih vlakana može se ostvariti samo na trkačkoj stazi. Biće napravljeno samo 50 primjeraka Red Bulla RB17 i svi su već prodati.
Hiperautomobil se skoro u potpunosti sastoji od ugljičnih vlakana, dok je pogonska jedinica uključena u strukturu monokoka i koristi se kao jedan od njegovih elemenata. Izgled RB17 diktiran je željom da se pruži što efikasnija aerodinamika: postoje aktivni aerodinamički elementi koji mogu djelovati različito, ovisno o zahtjevima specifičnih uslova staze. Vozilo je teško svega 900 kg, ali može generisati potisnu silu ekvivalentnu 1,7 tona. Impresivne su i dimenzije: dužina pet metara, širina dva metra.
Podesivi ovjes ima mogućnost povećanja udaljenosti od tla za savladavanje “prepreka” kakve su ležeći policajci. RB17 je standardno opremljen ugljično-keramičkim kočnicama i 18-inčnim točkovima od ugljičnih vlakana s Michelin slick gumama (opciono dostupni 20-inčni točkovi s jednostavnijim gumama). Još nema slika enterijera, ali se zna da je predviđen za dva putnika.
Osnova pogonskog sistema je 4,5-litarski V10 s prirodnim usisavanjem, koji se može vrtjeti do 15.000 obr/min i razvija oko hiljadu “konja”. Još 147 kW (200 KS) dodaje električni motor koji tokom ubrzanja pomaže motoru s unutrašnjim sagorijevanjem, ali radi i pri pokretanju vozila i odgovoran je za vožnju unazad. Drugim riječima, 6-stepeni sekvencijalni mjenjač nema brzinu za vožnju unatrag. Od dinamičkih karakteristika zasad je objavljena samo najveća brzina koja prelazi 350 km/h.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
RB17 će dobiti prilagodljivu kontrolu proklizavanja i nekoliko profila vožnje, iako upravljački softver za sve to još nije spreman. U toku su probna ispitivanja pogonskog sistema koja će trajati najmanje do kraja godine. Red Bull Advanced Technologies objavio je da će RB17 biti sposoban da na trkačkim stazama pređe krugove u vremenu koja su uporediva s rezultatima bolida Formule 1. (jm)
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 14, 2025 0
jan 13, 2025 0
jan 13, 2025 0
jan 09, 2025 0