Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
jan 19, 2015 Safet Šatara Endurance, Sport 2
Ovogodišnji reli Dakar je završen. Od 420 takmičara koji su počeli trku, 216 ih je stiglo do Buenos Airesa. Gledajući u postocima do cilja stiglo je 49 odsto motora (79 ukupno), 40 odsto ATV-ova (18), 50 odsto malih terenaca (68) i 81 odsto kamiona (51). Ovi razultati i zvanično su zokružili još jedan uspješan reli Dakar koji je nažalost odnio još jednu ljudsku žrtvu (dvadesetčetvrta od kada je reli Dakar osnovan 1979. godine).
Michal Hernik, poljski vozač motocikla pronađen je mrtav na trećoj etapi relija i to bez vidljivih ozljeda na njegovom tijelu. Autopsija je utvrdila da je motociklista umro od dehidracije i od hipotermije, što samo pokazuje koliko reli Dakar može biti opasan.
Učesnici su bili raspoređeni u četiri klase, a konačni pobjednici su još od prije poznata lica sa trkaćih staza, što znači da prevelikih iznenađenja nije bilo.
U kategoriji terenaca (ili automobila), pobijedio je vozač Nasser Al-Attiyah iz Katara. Ovo je druga Nasserova pobjeda na reliju Dakar. Pobijedio je vozeći Minija Countrymana kojem je ovo četvrta uzastopna pobjeda na reliju. Vozeći posebno prerađenu Toyotu Hilux sa Lexusovim motorom na drugom mjestu završio je Ginel De Villiers iz Južnoafričke Republike.
Ovaj vozač završio je ispred Poljaka Krzysztofa Holowczyca koji je, kao i pobjedni Al-Attiyah nastupao u All4 Racing Miniju. Sva tri vozača imaju dugu historiju nastupanja na reliju Dakar, koja seže duboko i u vrijeme kada se reli Dakar vozio od Pariza do Dakara.
Jedna od najopasnijih disciplina na reliju Dakar definitivno je i vožnja ATV-ova (quadova). Na pobjedničkom podijumu na kraju su završili Rafal Sonik iz Poljske, Jeremias Gonzalez Ferioli iz Argentine i Walter Nosiglia iz Bolivije. Prva dva mjesta osvojena su zahvaljujući Raptor 700 Yamahi, koja je i ovaj put ostvarila izvrsne rezultate ispred najvećeg konkurenta TRX 700 XX Honde.
Posebno interesantno je to što je Jeremias Gonzalez iz Argentine napunio osamnaest godina tek u decembru prošle godine, a mjesec dana nakon rođendana, na svom prvom nastupu na reliju Dakar, osvojio je drugo mjesto.
Kategorijom motocikala ponovo je dominirao KTM, čiji su vozači zauzeli prvo i treće mjesto, dok je na drugom mjestu završio vozač Honde CRF450Rally. Iako je najbrži bio Marc Coma iz Španije koji je i prije izgradio karijeru u trkama motocikala, te ranije nastupao na reliju Dakar, najveće iznenađenje definitivno je Australijanac dvadesetsedmogodišnji Toby Price koji je osvojio treće mjesto.
Price je na svom prvom nastupu osvojio treće mjesto vozeći 450 Rally Replica KTM, dok je drugo mjesto na postolju zauzeo Paulo Goncalves iz Portugala vozeći Hondu CRF450Rally.
Kategorija kamiona je jedna od onih u kojoj se gotovo sve znalo još i prije nego što je počela. U ovoj kategoriji učestvovali su MAN-ovi, Ivecovi, Tatrini, MAZ-ovi, Renaultovi, Dafovi i drugi kamioni, ali prva tri mjesta pripala su vozačima Kamaza.
Rusi i dalje dominantno nastupaju na reliju Dakar, pa je prvo mjesto osvojio Ariat Mardeev, drugi je bio Eduarf Nikolaev, dok je treći na podijumu bio Andrey Karginov. Zanimljivo je to da su među pet prvih mjesta četiri Kamaza (vozač MAN-a Ales Loparis iz Češke završio je na četvrtom mjestu).
jan 09, 2025 0
jan 08, 2025 0
dec 26, 2024 0
dec 24, 2024 0
jan 08, 2025 0
jan 07, 2025 0
jan 07, 2025 0
jan 07, 2025 0
Vozio se od glavnog grada Francuske do glavnog grada Senegala i u pocetku je bio poznat kao Reli Pariz-Dakar.
Vozio se od glavnog grada Francuske do glavnog grada Senegala i u pocetku je bio poznat kao Reli Pariz-Dakar.