Osvježeno 10 Februara, 2025 2:19 PM
maj 28, 2015 Safet Šatara Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
Predstavljanjem Eolaba, na Sajmu automobila u Parizu 2014. godine, Renault je definitivno pokazao u kojem se pravcu kreće razvoj gradskih automobila. Eolab je vozilo sa vanjskim dimenzijama bliskim Renaultovom Cliju, ali izgrađen je koristeći savremene principe gradnje i savremene materijale. Praktično, radi se o automobilu građenom od čelika, aluminijuma i od kompozitnih materijala, a dobio je tanka stakla i magnezijumski krov. Rezultat je masa od 955 kilograma, što je daleko manje Clija.
Napredni automobil dobio je futuristički izgled, ali i sistem pogona plug-in hybrid. Sada je Renault objavio da će Eolab stići u proizvodnju i to “u onom trenutku kada tržište bude spremno za njega.” S obzirom na to da je prodaja hibrida itekako mala, te se procjenjuje da je manje od 1 odsto od svih automobila na svijetu pogonjeno hibridnim sistemom, ipak bismo mogli pričekati još nekoliko godina na predstavljanje Eolaba.
Pogonski sistem baziran je na jednolitarskom trocilindarskom motoru snage 75 KS, ali i na električnom motoru snažnom 68 KS i 200 Nm obrtnog momenta. Procijenjeno je da uz ovaj pogonski sistem Eolab troši svega 1 litar benzina na pređenih 100 kilometara. Istina, Volkswagen već prodaje automobil koji troši 1 litar na pređenih 100 kilometara. Radi se o hibridu XL1, mada se mora priznati da je cijena od šezdesetak hiljada eura ipak previsoka za mali gradski automobil.
U svakom slučaju, od Eolaba bi mogla izrasti posebna verzija Clija, mada je za sada sve samo špekulacija.
feb 06, 2025 0
feb 03, 2025 0
jan 31, 2025 0
jan 22, 2025 0
feb 10, 2025 0
feb 10, 2025 0
feb 10, 2025 0
feb 07, 2025 0