Osvježeno 11 Februara, 2025 9:43 PM
jul 08, 2014 Zoran Samardžić Kamioni, Komercijalni 0
Uvođenjem u ponudu nove familije Distribution, Renault je sasvim zaokružio ponudu komercijalnih vozila u sve tri “težinske” kategorije, od lakih do najtežih, pa je sada jedan od rijetkih koji doslovno može ispuniti zahtjev svakog kupca – od kombija ukupne mase 3,5 tona, do tegljača koji vuče i svih 120 tona!
Epohalna “operacija” Euro VI sada je sasvim okončana. Sredinom juna, tačno godinu dana od pompezne svečanosti na kojoj je pokazao vozila nove generacije, Renault je u sjedište kompanije, u predgrađu Lyona, pozvao specijalizovane novinare iz cijele Evrope da im predstavi i treći, novi niz – vozila namijenjena distribuciji i kraćim međumjesnim prevozima. Medijski poslenici su imali prilike da se u kraćoj vožnji – tridesetak kilometara oko “baze” u nekadašnjoj kasarni, u najbližem susjedstvu Renautovih glavnih proizvodnih pogona, upoznaju sa nekim od mogućnosti široke i šarolike ponude “Distribution”.
Za prve novinarske probe domaćin je pripremio 18 vozila – od inoviranih Mastera (ukupne mase do 4,5 tona – ta familija je od 2010. u ponudi i Renault Trucksa, ali i dalje pod isključivim okriljem Renault automobila koji ih proizvodi u svojoj fabrici SoVABumestu Batilly, u Francuskoj), do najtežih, troosovinaca iz familije D WIDE, ukupne mase do 26 tona.
Izuzimajući sasvim nove pogonske agregate i neke kozmetičke promjene na karoserijama, većina vozila iz novog programa Distribution je u glavnim “crtama” već poznata, jer su zapravo francusko-švedski ili francusko-španski (i japanski) miks. Da pojasnimo: novi modeli iz familija Distribution D 2.1 m i D WIDE već imaju podužu historiju u programima Renaulta i Volva (Midlum i Premium Distribution, odnosno FL i FE). Renault Maxity je, pak, dvojnik Nissanovog Cabstara. Ima li ičeg potpuno novog u novom Distribution programu? Da, to je D Cab 2 m – alijas Nissan NT500, vozilo kakvog do sada nije bilo u ponudi Renault Trucksa.
Dakle, opet “mješanac”. U “DNK” razmjeni Renault/Volvo/Nissan nema ničeg mističnog: Volvo grupa je praktično potpuni vlasnik Renault Trucksa, a suvlasnik kapitala u alijansi Renault-Nissan i potpuni vlasnik nekadašnjeg Nissan Diesela (sada UD Trucks). Nema u tome ničeg lošeg – ni za jedan od spomenutih brendova. Naprotiv. Dokaz je novi laki kamionet D Cab 2 m, ukupne mase od 3,5 do 7,5 tona, koji sjajno popunjava ponudu između većih vanova i srednje lakih kamiona.
Tip | Pogon | Ukupna masa |
Masa sa |
Pneumatici | Motor | Snaga | Mjenjač |
Solo | 4×2 | 3,5 T | 7 T | 205/75 R16 | DTI 3 | 150 KS | 6M |
Solo | 4×2 | 3,5 T HD | 7 T | 205/75 R16 | DTI 3 | 150 KS | 6M |
Solo | 4×2 | 5,6 T | 9,1 T | 215/75 R16 | DTI 3 | 150 KS | 6M |
Solo | 4×2 | 6,5 T | 10 T | 225/75 R16 | DTI 3 | 150 KS | 6M |
Solo | 4×2 | 7,5 T | 11 T | 205/75 R17.5 | DTI 3 | 180 KS | 6M/6A |
feb 06, 2025 0
feb 03, 2025 0
jan 31, 2025 0
jan 22, 2025 0
feb 11, 2025 0
feb 10, 2025 0
feb 05, 2025 0
feb 04, 2025 0