Osvježeno 13 Maja, 2025 1:43 AM
dec 02, 2020 Adnan Huseinagić Dostavni, Jubilej, Komercijalni, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Prije četiri decenije svjetlo dana ugledali su Master i Trafic – Renaultovi modeli komercijalnih vozila. Već na početku oba modela izazvala su veliku pažnju javnosti: Za razliku od konkurencije, odnosno od većine kombija tog vremena, Master i Trafic 1980. godine nisu imali isključivo pogon na stražnjim točkovima.
Trafic-T s pogonom na prednjim točkovima bio je dostupan u obliku dostavnog vozila i minibusa s oznakom “Microbus Komfort”, a Trafic-P s pogonom na stražnjim točkovima u ponudi je u obliku dostavnog vozila, kombija, šasije i kamiona s ravnim platformama.
Postojao je i za ovu klasu neobičan izbor između različitih međuosovinskih razmaka i tri kategorije težine – nešto što je dotad bilo rezervisano za kamione. Od 1984. godine u ponudi je bio i Trafic 4×4 s pogonom na sva četiri točka preuzetim od Renaulta 18 4×4.
Ponuda Mastera izgledala je slično. Asortiman se ovdje sastojao od Mastera-T s pogonom na prednjim točkovima kao panel kombija i šasija platforme, odnosno Mastera-P sa pogonom na stražnjim točkovima kao panel-kombija, šasije i kamiona s ravnim platformama. Obje varijante Mastera bile su dostupne u dva međuosovinska razmaka.
Zakošenim prednjim dijelom Mastera i Trafica, Renault je predvidio dizajn kasnijih kombija, ali i monovolumena čiji je evropski pionir bio njegov Espace (1984). Aerodinamika je tada postala tema modernog doba u klasi komercijalnih vozila…
Za uspjeh na tržištu Master i Trafic mogli su zahvaliti i svojoj nosivosti i utovarnoj zapremini. Modeli s prednjim pogonom poentirali su povoljnom cijenom i niskim utovarnim pragom. Sve to uprkos relativno slabim motorima na početku prodaje – benzincima snage od 48 do 80 “konja”, odnosno dizelašima sa 60 ili 66 KS.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Oba modela su vremenom dotjerivana, ponuda (posebno motora) proširena. Prva generacija Mastera umirovljena je 1997. godine nakon 250.000 proizvedenih primjeraka. Trafic je s trake izlazio punu 21 godinu, sve do 2001. Ukupno je napravljeno 930.000 Mastera. Kuriozitet: U Indiji se i dalje proizvodi Tata Winger, van-minibus na bazi prve generacije Renault Trafica (Phase 3).
Punudu Renaultovih putničkih automobila u BiH pogledajte ovdje.
maj 12, 2025 0
maj 12, 2025 0
maj 12, 2025 0
maj 09, 2025 0
maj 12, 2025 0
maj 11, 2025 0
maj 09, 2025 0
maj 09, 2025 0