Osvježeno July 1st, 2022 10:30 AM
Jun 13, 2022 Adnan Huseinagić Bh aktuelnosti, e-ProAuto, Predstavljamo, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Trajao je 80 godina i nestao. Nestao zbog mišljenja Britanaca da vrijeme stoji i da su trajne vrijednosti automobilske historije stvorili Britanci. A onda je novi (industrijski) poredak stvorio nove ekonomske sile koji pravi kolonijalni boomerang, koji se ogledao u vladavini globalnog kapitala i koji je sve više dolazio s istoka. Odjednom su Indijci i Kinezi počeli “vedriti i oblačiti” globalnom ekonomijom, a pogotovo automobilskom industrijom čija se slika u posljednjih 20 godina počela radikalno mijenjati. Sa scene su nestajali jedni, a dolazili drugi. Jedni uljuljkani konzervativnom tradicijom, a drugi oslobođeni i puni ideja (i novca) koji je počeo teći suprotnim smjerom. Tako je Velika Britanija, kolijevka motorsporta s jedne, i kraljevskog luksuza s druge strane, počela gubiti bitke jednu za drugom. Imena su nestajala, a druge je u novi život vraćao svježi novac s istoka.
Takva je bila sudbina i jednog od najglasovitijih sportskih brendova osnovanog prije 90 godina u Oxfordu. MG Motor, automobilski brend kojeg je osnovao britanski pionir automobilizma William Morris, vlasnik je tadašnje kompanije Morris Garages, po kojem je automobilska marka i dobila ime. 1920-ih godina ideja je bila razvijati MG u smjeru sportskih dvosjeda, pa je tako MG u historiji postavio više od 40 svjetskih brzinskih rekorda i prozvan je najkvalitetnijim i najprodavanijim trkaćim automobilom na svijetu. Posljednji takav bio je MG F, predstavljen 1995. godine. Trajao je do 2000. godine, kad su se nad kompanijom nadvili najcrnji oblaci u historiji. Posljednji “autentični” MG iz proizvodnih pogona u Londbridgeu izišao je 2005. godine, nakon čega je kompanija definitivno otišla pod stečaj i kineskoj kompaniji prodala prava na korištenje imena. Prodala je i sve ostalo, mada se ekspeditivni Kinezi s proizvodnjom nisu dugo zadržali u Britaniji – dvije godine kasnije cijela proizvodnja preseljena je u pogone u Kini, Indiji i u Tajlandu, a prvi automobil koji je bio produkt novog kapitala i filozofije ponio je znak MG-a 2011. godine. Prodaja na ostrvu je krenula 2014. godine a lokalpatriotizam je učinio to da je te godine MG proglašen najbrže rastućim brendom u Velikoj Britaniji.
Kroz postojanje je promijenio 9 vlasnika, ali se čini da s aktuelnim (od 2006/2011) nema šale – trenutno su prisutni na 5 kontinenata i obuhvataju tržišta 39 zemalja, s tendencijom dinamičnog širenja i rasta prodaje kakav se samo poželjeti može.
Širenje neće zaobići ni tržišta jugoistočne Evrope. Tako ove godine s radom kreće kompanija MG Motor Adriatic, sa sjedištem u Zagrebu, koja objedinjuje tržišta Hrvatske, Srbije, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Sjeverne Makedonije i Albanije.
Sve ovo, ali i puno više saznali smo na regionalnoj promociji i brenda, i uvoznika, i modela, koja je održana u Rovinju. Uz sve, bile su omogućene i testne vožnje svih modela koje će biti moguće kupiti i u Bosni i Hercegovini.
Matična kompanija MG-a je SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation) koja je prema obimu proizvodnje sedmi proizvođač automobila na svijetu. Također, SAIC Motor bio je prva automobilska grupacija u Kini s godišnjom prodajom većom od 7 miliona automobila. Osim Morris Garages (MG), pod SAIC Motorom su i Roewe i Maxus, SAIC Volkswagen, SAIC-M i druge.
Uvoznik MG automobila za navedene zemlje regije je Grand Automotive Adriatic doo koji je u apsolutnom vlasništvu Taavura grupe. Grand Automotive Adriatic predstavio je ambiciozan plan uvođenja brenda MG Motor na tržišta Adriatic u 2022. – otvaranje 20 prodajno-servisnih centara do kraja godine.
U 2023. godini, plan je povećati broj prodajno-servisnih centara na 40. Početak prodaje vozila za tržište Hrvatske i Srbije planiran je 1. jula 2022, a za tržišta Slovenije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Sjeverne Makedonije i Albanije je 1. septembra 2022. godine.
Atraktivna ponuda MG Motor vozila više nema nikakve veze s historijom brenda, nego će je obogatiti modelima poput prvog električnog karavanskog modela MG 5, B-SUV modela MG ZS u benzinskoj i električnoj izvedbi, C-SUV modela MG EHS u plug-in hybrid varijanti i električnog SUV-a MG Marvel R.
Svi modeli dolaze uz jedno od vodećih garancijskih uslova na tržištu – 7 godina i 150.000 km, što modele MG čini još atraktivnijim za privatne i poslovne korisnike.
Zanimljivo je to da je ovo bio naš prvi susret s ozbiljnijim kineskim brendom, a poznato je i to da je cijelo evropsko tržište uvijek sa potsmijehom dočekivalo proizvode s istoka, a posebno automobile. Zaključak je jedinstven – s njima više nema nikakve šale. Ovi automobili su i izgledom i završnom obradom u istoj ravni s većinom evropskih proizvođača, a mnoge će i nadvisiti. O trajnosti ćemo suditi tek za nekoliko godina, ali spomenimo i to da MG u Evropi ide poput brzog voza – prodaja se enormno povećava.
Glavni predstavnici njihove ponude su SUV-ovi koje nude i kao benzince, i kao plug-in hibride, i kao električne automobile.
MG ZS nije njihov najnoviji model, ali je nedavno ponuđena njegova redizajnirana verzija. Radi se o crossoveru B-SUV segmenta, dopadljivog izgleda i solidne prostranosti, ali i najvećeg prtljažnika u klasi – 448 litara. Dostupan s dva benzinska motora, ručnim i automatskim mjenjačem. Predstavljen je 2017. godine i u dužinu broji 432 cm. To je prvi MG-ov model za koga su ponudili sedmogodišnju garanciju, što je pokazatelj koliko proizvođač vjeruje u kvalitet i trajnost svojih automobila.
Ponudu motora otvara provjereni atmosferski 1,5 DOHC VTI-benzinac snage 106 KS (78 kW pri 6.000 obr/min), a alternativu predstavlja jednolitarski T-GDI motor snage 111 KS. Za tržište BiH još nisu formirane cijene, ali smo saznali da bi ovaj automobil trebao koštati manje od 40 hiljada KM.
MG ovaj automobil nudi i u potpuno električnoj varijanti kao MG ZS EV, ali je najvažnije to što su najavili vrlo prihvatljivu cijenu. Biće dostupan s baterijama kapaciteta 50,3 kWh (Standard) i 70 kWh (Longe Range), što je dovoljno za dosege od 320 do 440 km prema WLTP-mjerenjima. Kod varijante Long Range e-motor na prednje točkove isporučuje 115 kW (156 KS), dok je izvedba Standard Range nešto snažnija sa 130 kW (177 KS). U oba slučaja najviši obrtni moment iznosi 280 Nm.
Zahvaljujući priznatom dizajnu, visokom nivou sigurnosti, jednostavnosti korištenja, te pristupačnoj cijeni, MG ZS EV “doživio” je trenutni uspjeh kada se pojavio na dijelu evropskih tržišta krajem 2019. godine. Nije se bez razloga više od 15.000 kupaca odlučilo za kupovinu u prvoj godini prodaje, pa je ZS EV završio pri vrhu skale najprodavanijih električnih automobila u Velikoj Britaniji, Norveškoj, Švedskoj, Holandiji i Francuskoj.
Kud-i-kamo ozbiljniji je MG EHS Plug-in Hybrid. Ovaj automobil sa svojim naprednim pogonskim sklopom nudi 100% mobilnost bez emisija u svakodnevnoj vožnji, a da vozač pritom ne mora previše brinuti o dosegu.
Dug je 475 centimetara, što garantuje veliku prostranost iznutra. Pokreće ga 1,5-litarski turbobenzinac snage 162 KS, a pomaže mu električni motor 90 kW, pa sistemska snaga iznosi 258 KS. Uz bateriju kapaciteta 16,6 kWh, s njim je moguće prevesti 52 kilometra isključivo na električnu struju. Važno je i to da je ovaj automobil ocijenjen najvišom ocjenom na EuroNCAP-ovom testu sigurnosti.
Kuriozitet predstavlja model MG 5 Electric, što je zapravo prvi električni karavan na svijetu!
Potpuno opremljen, praktičan i cjenovno dostupan porodični automobil u ponudi se pojavljuje s dva nivoa opremljenosti, s dva kapaciteta baterije i četiri boje karoserije. Izuzetno je praktičan, jer ima gotovo 1.400 litara prtljažnog prostora.
MG 5 Electric dostupan je u verziji Long Range s baterijom kapaciteta 61,1 kWh, što mu omogućuje doseg od 400 km (WLTP), a prednje točkove pogoni elektromotor snage 115 kW (156 kW), te 280 Nm obrtnog momenta. Verzija Standard Range dolazi s baterijom kapaciteta 50,3 kWh koja omogućuje doseg od 320 km (WLTP), a u spomenutoj konfiguraciji snaga elektromotora iznosi 130 kW (177 KS) i 280 Nm obrtnog momenta.
Nudi mogućnost trofaznog AC-punjenja na javnim punionicama snage do 11 kW. Također, na brzim DC-punionicama podržana je snaga punjenja do 87 kW, što znači da se baterija može napuniti do 80% za svega 40 minuta. Zbog optimalnog korištenja resursa baterije, ona u verziji Standard koristi tehnologiju LFP (litij-željezo-fosfat), dok veća baterija u verziji Long Range koristi tehnologiju NMC (litij-nikl-mangan-kobalt).
Krunu ponude čini MG Marvel R Electric. Luksuzan je, napredan i ima potpuno električni pogon. Pogled unutra dovoljan je da ga na prvi pogled svrstate u sam vrh evropske ponude. Izuzetno dobro dizajnirani detalji, koža visokog kvaliteta, osjećaj iza upravljača, ogromni centralni displej dijagonale 19,4 inča zaista odišu najvišim kvalitetom i luksuzom. Marvel R Electric namijenjen je kupcima koji traže malo drukčiji električni SUV, a istovremeno podiže letvicu u pogledu modernog dizajna, luksuza, performansi. Sve je to moguće i zbog međuosovinskog rastojanja od 280 cm.
Pogonski sistem čine dva (RWD) ili tri (AWD) elektromotora, 180 ili 288 KS, te stražnji ili pogon na sve točkove. Obje verzije koriste bateriju od 70 kWh, a doseg vožnje kreće se od 370 do 402 km. To je potpuno novi model i predstavljen je 2021. godine.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ovim smo u BiH dobili jedan egzotičan brend s vrlo širokom paletom automobila. Za sada je planiran jedan prodajno-izložbeni centar u sklopu postojeće kompanije Grand Automotive doo, koji je ujedno bh. uvoznik za automobile marke Ford.
Jun 30, 2022 0
Jun 30, 2022 0
Jun 30, 2022 0
Jun 30, 2022 0
Apr 24, 2022 0
Feb 18, 2022 0
Dec 30, 2021 0
Dec 27, 2021 0