Osvježeno 30 Aprila, 2025 1:30 PM
mar 27, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Kad su se nakon invazije Vladimira Putina na Ukrajinu međunarodne kompanije počele povlačiti iz Rusije, Andrey Pavlovich i Andrey Olkhovsky pridružili su se talasu privrednika koji su željeli profitirati od egzodusa, kupujući tvornice automobila koje su ostale.
Sad nastoje ponovno pokrenuti proizvodnju u zemlji koja je prije rata godišnje proizvodila oko 1,5 miliona vozila, a imala za cilj postati najveće evropsko tržište automobila.
Sad Pavlovichev Art-Finance, koji je kupio tvornice od Hyundaija i Volkswagen Grupe, i Olkhovskyjev Avtodom Group, kupac ruskih operacija Mercedes-Benza, traže partnere. Očigledno rješenje bilo bi dovesti kineske kompanije, ali uvjeriti ih da ulažu moglo bi se pokazati teškim bez državnih subvencija.
“Imam osjećaj da su malo precijenili svoje mogućnosti”, izjavio je Sergey Burgazliev, ruski nezavisni konsultant s više od 20 godina iskustva u automobilskoj industriji, o imovini koju su kupili Art-Finance i Avtodom.
“Kineskim proizvođačima automobila izvoz gotovih vozila iz te azijske zemlje isplativiji je nego njihova proizvodnja u Rusiji, a Moskva bi im trebala dati posebne pogodnosti kako bi ih privukla”, objasnio je.
Ni na jedno pitanja Bloomberg Newsa o spomenutoj temi Rusko ministarstvo industrije i trgovine nije odgovorilo.
Dogovori su jasan primjer kako se vlasništvo nad imovinom mijenja širom Rusije, gdje je poslovno okruženje radikalno preoblikovano povlačenjem stranih kompanija nakon invazije na Ukrajinu i sveobuhvatnih sankcija zapadnih zemalja.
Dok su etablirani milijarderi zaobiđeni kaznama, što je u jednu ruku i bilo razumljivo, neki lokalni privrednici iskorištavaju svoju priliku jeftino kupujući imovinu.
Pavlovich je počeo prodavati automobile uvezene u Rusiju 1992. godine. Kasnije je proveo gotovo dvije decenije kao šef trgovca Avilon Group, lokalnog dobavljača luksuznih automobila kao što su Rolls-Royce i Bentley, čiji je suosnivač Alexander Varshavsky, a čije se ime 2017. godine pojavilo u istrazi koja otkriva poslovne veze Avilona s ruskim agencijama za provođenje zakona. Na pitanja o eventualnoj umiješanosti Avilona s javim i tajnim policijama u Rusiji, predstavnik za štampu je kategorički odgovorio da ovakve veze nikad nisu ni postojale.
Olkhovsky je počeo kao trgovac metalima devedesetih godina proteklog vijeka u jednom gradu u Sibiru. Poslu s automobilima okreće se 2013, a 2019. godine postaje direktor u Avtodomu.
Iako je iznos koji su Pavlovich i Olkhovsky potrošili na svoju imovinu nepoznat, vjeruje se da je mali u odnosu na milijarde dolara koliko su vrijedili prije rata.
Pavlovichev Art-Finance, koji u zemlji posluje kao AGR Automotive Group, rekao je u prošlomjesečnom saopštenju da je nastavio proizvodnju automobila Solaris u bivšem Hyundaijevom pogonu, ne otkrivajući koliko će ih sklopiti ove godine. Pavlovich je odbio komentarisati ovu priču preko predstavnika. No, jasno je da stvari nisu baš najbolje, niti se proizvodnja odvija bez poteškoća.
Avtodom, sa svoje strane, nastoji privući partnera iz Kine da ponovno pokrene svoju prethodnu tvornicu Mercedes-Benz, ali se ispostavilo da je njen kapacitet premali za kineske investitore koji žele proizvoditi automobile za šire narodne mase i automobile od kojih će imati veliku materijalnu korist.
“Lokalno tržište za njih neće biti najvažnije”, napisao je u e-poruci, govoreći o kineskim kompanijama, objašnjavajući da im je tržište kod kuće na prvom mjestu i da je tržište Rusije sve manje zanimljivo, budući da zbog poznatih problema, kupci sve manje razmišljaju o novom automobilu.
Ipak, nakon ispitivanja ruskih proizvodnih pogona protekle godine, očekuje da će se udružiti u zajedničke projekte ili ugovoriti montažu na svim lokacijama do 2025. godine.
Drugi proizvođači su polako nastavili s radom. Onaj kojim upravlja moskovska vlada, kao što je to bivši pogon Renaulta, oživio je proizvodnju marke Moskvich iz sovjetske ere koristeći dijelove kineskog JAC Motorsa. Vlada u Moskvi trenutno traži još jednog kineskog partnera, izvijestili su lokalni mediji ovog mjeseca. Avtotor, operater tvornice koja je sklapala vozila Hyundai i BMW, proizvodi automobile BAIC i Kaiyi. No, za obje je proizvodnja protekle godine bila otprilike jedna petina ili manje od punog kapaciteta. Kineske kompanije, koje nisu odgovorile na zahtjeve za komentarom ove priče, koriste pogone samo za montažu, ali ne i za ulaganje u Rusiju. Dakle, sve je jasno – ne postoji nikakva ljubav, nego je u pitanju isključivi materijalni interes, koji može prestati u bilo kojem trenutku.
Haval, brend kompanije Great Wall, jedini je kineski proizvođač automobila koji ima tvornicu u Rusiji, u gradu udaljenom oko 180 kilometara južno od Moskve. Tvornica, koja proizvodi SUV-ove i crossovere, otvorena je 2019. godine i to nakon 500 miliona dolara ulaganja, što je rezultiralo udvostručenjem proizvodnje, na oko 100.000 vozila protekle godine, zauzimajući gotovo 11 odsto ruskog tržišta automobila. O ovome izvještava analitička kompanija Autostat. Pored toga i Haval se pokušao okoristiti ratnom krizom, te je pokrenuo i novi pogon u blizini postojećeg.
Još jedan očiti korisnik (ne)prilika je AvtoVAZ koji ima dobru podršku države. Zahvaljujući stalnim subvencijama, AvtoVAZ je protekle godine proizvedeno oko 374.000 Lada, automobila koji datiraju još iz vremena Sovjetskog Saveza i koji su na zapadu nerijetko predmet beskrajnih šala o svojoj nepouzdanosti i kašnjenju isporuka. Ipak, AvtoVAZ je 2023. godine imao rekordnu desetogodišnju proizvodnju.
Iako je prodaja automobila porasla u 2023. godini, Udruženje proizvođača je izjavilo da će trebati vremena za ponovno pokretanje svih neaktivnih pogona. Vlada s druge strane stvara novi automobilski klaster kako bi pokušala oživjeti lokalnu proizvodnju, ali Banka Rusije procjenjuje da će proces povratka na punu proizvodnju vjerovatno potrajati do 2027. godine, mada su sve prognoze u ovakvim prilikama blago rečeno nepouzdane.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
“Daljnji rast proizvodnje putničkih automobila u Rusiji biće povezan s razvojem domaće automobilske industrije i povećanjem ugovorne montaže brendova iz prijateljskih zemalja u domaćim tvornicama”, stoji u vladinom izvještaju. Ipak, rizik od sekundarnih sankcija za strane kompanije i relativno malo rusko tržište automobila može ograničiti njegovo širenje, dodaje se u zvaničnom saopštenju.
apr 30, 2025 0
apr 30, 2025 0
apr 30, 2025 0
apr 30, 2025 0
apr 27, 2025 0
apr 22, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 16, 2025 0