Osvježeno 22 Maja, 2025 4:02 PM
maj 08, 2025 Adnan Huseinagić Postprodaja, Savjeti 0
Možda ćete ostati u čudu ako već nakon godinu, dvije ili tri na svom novom automobilu primijetite da je donji dio izduvnog lonca već dobro nagrizla korozija. Ako automobil ima snažniji motor, onda je moguće da ima dva izduvna lonca, pa problem može biti dvostruk.
Stvar je lako objašnjiva i u pravilu je pojava koju vežemo gotovo isključivo za benzince.
Sagorijevanje je egzotermni proces u kojem se oslobađa energija u obliku toplote. Sagorijevanje je također hemijski proces oksidacije (reakcije s kisikom) gorivih materija u gorivu. Svrha sagorijevanja je da se hemijska energija sadržana u gorivu pretvori u toplotnu koja je sadržana u gorivim gasovima kao produktima sagorijevanja. Produkti sagorijevanja nastaju sagorijevanjem goriva, a njihov sastav zavisi od toga da li je sagorijevanje potpuno ili nepotpuno. Ako je sagorijevanje potpuno, produkti sagorijevanja uglavnom sadrže ugljen-dioksid, sumpor-dioksid natrijum-oksid i vodenu paru. U ovom posljednjem nabrojanom leži ključni problem!
Dakle, jedan od nusprodukata sagorijevanja benzina je voda, koja zbog visokih temperatura sagorijevanja benzina (550 do 850 C) iz cilindra izlazi u obliku pare. Ona će neminovno napustiti cijeli izduvni sistem, ali će se do potpunog napuštanja djelimično kondenzovati i taložiti na najnižim tačkama. Izduvni sistem može biti dug i više od 4 metra, a njegova temperatura je prema izlazu sve niža.
Problem ne predstavljaju automobili koji dnevno prelaze više kilometara, jer će izduvni sistem u toku vremena postići temperaturu koja će vodu održavati u stanju pare i tako sprečavati nakupljanje odnosno kondenzaciju. Problem predstavljaju kratke vožnje, pogotovo zimi, koje ne dopuštaju izduvnom sistemu da postigne temperaturu koja će sprečavati nakupljanje vode.
Budući da benzin sadrži i malo sumpora, vremenom okruženje postaje kiselo zbog stvaranja sumporne kiseline koja pospješuje razgradnju metala od kojeg je napravljen izduvni sistem.
Zbog toga u hladnim jutrima možete vidjeti oblak vodene pare iz auspuha automobila, ali i cijele vodene mlazove koji pod pritiskom izlaze iz izduvne cijevi koja je u hladnom vremenu nakupila dosta kondenzata u obliku vode, koja uzrokuje razvoj hrđe, ma koliko materijal auspuha bio dobar.
Dakle, nemojte se iznenaditi, ako već na prvom ili na drugom obaveznom servisu, a to je već nakon godinu ili dvije, mehaničari u radionici primijete da je na vašem gotovo potpuno novom automobilu zadnji lonac već popustio i da ga je sa donje strane “pojela” korozija. Ništa čudno i ništa neobično, a radi se samo o prirodnom procesu. Jedino rješenje je u kupovini izduvnog sistema od nehrđajućeg čelika, što je u pravilu preskupo za manje automobile.
Za sve vrijeme automobil će vam biti u garantnom roku, ali to nije dovoljan razlog da vam uvoznik o svom trošku zamijeni auspuh, odnosno propali lonac.
maj 22, 2025 0
maj 19, 2025 0
maj 16, 2025 0
maj 14, 2025 0
apr 16, 2025 0
apr 11, 2025 0
mar 10, 2025 0
mar 03, 2025 0