Osvježeno 8 Jula, 2025 9:38 PM
mar 06, 2015 Adnan Huseinagić Postprodaja, Savjeti 7
Zupčasti remen je, vjerovatno, dio motora prema kojem ljudi kada ga spomenete, imaju određeno strahopoštovanje. Zbog čega je to tako? Zupčasti remen ima svoj vijek trajanja pa se obavezno treba mijenjati, jer ukoliko dođe do pucanja, nastale štete znaju i deseterostruko nadmašiti cijenu zamjene dotrajalog remena.
![]() |
Ako ste ikada kupovali polovan automobil, vjerovatno su vas prijatelji odmah upitali da li ste promijenili zupčasti remen. To je vitalni dio motora bez kojeg ništa ne može započeti. Zupčasti remen je napravljen od specijalne gume i raznih sintetičkih vlakana (i još mnogo drugih sastojaka, ali to ćemo ostaviti za neki drugi put) te je zamijenio lanac koji je bio previše težak, bučan, a trajao je maksimalno 100.000 kilometara (lanci u modernim motorima imaju vijek trajanja kao i motor). Zupčasti remen bio je daleko bolje rješenje, jer je neuporedivo lakši, tiši, te ga je lakše zamijeniti. Zupčasti remen se na engleskom zove “timing belt” ili “vremenski remen”. On pokreće bregastu osovinu koja otvara i zatvara ventile, odnosno određuje kada će se ventili otvoriti i zatvoriti. Remen pokreće remenica koja je spojena sa radilicom, te uz bregasto vratilo može pokretati i vodenu pumpu. Međutim, problem remena je u tome što kada pukne obično dovede do kvara u motoru velikih razmjera. Ukoliko zupčasti remen pukne, bregasta osovina koja pokreće ventile prekida sa radom, ali se radilica još uvijek okreće. Ona je, naime, preko klipnjača povezana sa klipovima. Tada dolazi do njihovog sudara koji će u najboljem slučaju oštetiti ventile, dok scenario može biti i neuporedivo gori. Kod visokih obrtaja razbijen ventil može oštetiti i glavu motora, klip kao i komoru za sagorijevanje. Tada je zamjena motora neizbježna.
⇑ Posljedice! U slučaju pucanja zupčastog remena, havarije na motorima znaju biti veoma velike. Fotografije prikazuju polomljene ventile i mjesta na čelu klipa sa kojim su se “sreli”. Koliko god da košta redovna izmjena zupčastog remena, neuporedivo je jeftinija od saniranja štete na motoru koja bi nastala zbog posljedica pucanja.
Motori kod kojih se klip može “susresti” sa ventilom zovu se “interferencijski” motori. Razlog je što ventil u svom otvorenom položaju ulazi u zonu gdje se kreće klip. Rijetki su motori kod kojih puknuće ovog remena neće dovesti do oštećenja. Kod nas su najpoznatiji Opelovi OHC motori iz osamdesetih i polovine devedesetih. Kod tih motora klip se nije mogao “susresti” sa ventilom. Danas zbog manjih tolerancija u novijim motorima, te “trke” za što boljim performansama i manjom potrošnjom, većina evropskih motora nije imuna na pucanje remena, pa tako ni Opelovi.
⇑ Vlasnik automobila čiji remen vidite na fotografiji došao je tačno na vrijeme. Prema predviđenom servisnom intervalu ovom remenu ostalo je još 500 kilometara “života”.
Međutim, kod nas u BiH razlog puknuća remena u većini slučajeva nije u intervalu zamjene, nego u kvalitetu remena. Danas u svakoj prodavici autodijelova možete kupiti zupčasti remen za “viđenija” auta na našim cestama. Realno govoreći, njihov kvalitet je upitan. Tu se strogo trebate držati imena firme koja ih proizvodi. Zupčasti remen se teško može kopirati, pa je mala vjerovatnoća za to. Na našem tržištu možete kupiti remene poznatih marki kao što su Bosch, Gates, Goodyear, TRW, Flennor…
Remen koji kupujete ne smije biti krut, te se mora vrlo lako savijati, odnosno mora biti vrlo elastičan. Razlog njegove elastičnosti je u kvalitetu gume, te su, normalno, ti remeni skuplji, ali razlika u cijeni obično se kreće od oko 10 KM, te tu ne smije biti štednje.
Međutim, šta ako ste morali skidati remen zbog kvara na nekom drugom dijelu? Da li stavljati novi remen? Da! To je obavezno. Onog trenutka kada ste skinuli remen, on gubi svoja svojstva. U tom slučaju zatezače ne morate mijenjati, ali remen je poželjno zamijeniti.
Pitanje je i kome povjeriti zamjenu remena. Odmah da razjasnimo, to nije za amatere. Hobisti trebaju zaobići ovo, te zamjenu povjeriti stručnoj osobi. A ako se, ipak, vi odlučite na izmjenu i stavite remen pogrešno, u najboljem slučaju poremetićete kompresioni omjer i paljenje, dok se opet može desiti da pri prvom “verglanju” klip slomi ventil.
⇑ Izmjena zupčastog remena spada u red komplikovanijih servisnih zahvata na modernim automobilima. Pored same zamjene remena potrebno je i vrlo precizno podešavanje. Zamjena ne spada u servisne zahvate po sistemu “uradi sam”. Najbolje je zamjenu povjeriti ovlaštenom servisu.
Ovaj posao treba povjeriti mehaničaru u kojeg stvarno imate povjerenja, a najbolje je otići u provjereni servis te izvršiti zamjenu. Prednost zamjene u servisu je u tome što ste sigurni u kvalitet novih dijelova, dok u slučaju da se, ipak, nešto nepredviđeno desi možete tražiti naknadu štete. Naravno, morate se striktno držati predviđenog intervala zamjene remena. To zavisi od proizvođača, ali ipak probajte da ga zamijenite nekoliko hiljada kilometara prije predviđenog roka. U slučaju da ste stavili zamjenski remen, odnosno remen koji je kupljen u slobodnoj prodaji, interval izmjene skratite bar za 5.000-10.000 kilometara!
Na kraju, ako ste kupili polovan automobil ili vam je prošao predviđeni interval izamjene, odmah se zaputite u servis ili u prodavnicu autodijelova. Imate na raspolaganju dvije opcije: nov remen ili popravak motora! Prva opcija je daleko bolja.
Automobil | God. | Predviđeni interval izmjene | Cijena sa zamjenom | Napomena |
---|---|---|---|---|
Audi A3 (90 KS) | 1998. | 120.000 km | 335,63 KM | Sa zamjenom vodene pumpe |
Fiat Punto 1.2 (60 KS) | 1997. | 80.000 km | 136,20 KM | Sa zamjenom vodene pumpe |
Fiat Stilo 1.9 JTD | 2002. | 120.000 km | 279,98 KM | |
Ford Fiesta 1.25 | 2002. | 90.000 km | 129,74 KM | |
Ford Focus 1.8 TDCI | 2005. | 160.000 km | 107,90 KM | |
Opel Astra H 1.6 | 2004. | 150.000 km | 290,95 KM | |
Peugeot 307 2.0 HDi | 2001. | 160.000 km | 220,42 KM | Sa zamjenom vodene pumpe |
Renault Clio 1.2 8v | 2001. | 120.000 km | 196,55 KM | Sa zamjenom vodene pumpe |
Renault Megane 1.4 16v | 2003. | 120.000 km | 324,84 KM | |
Renault Scenic 1.5 dCi | 2006. | 120.000 km | 286,89 KM | |
Škoda Octavia 1.9 TDI (90 KS) | 1997. | 120.000 km | 335,63 KM | Sa zamjenom vodene pumpe |
Volkswagen Golf III 1.4 (60 KS) | 1995. | 100.000 km | 241,84 KM | |
Volkswagen Golf IV 1.9 SDI | 1998. | 120.000 km | 335,63 KM | Sa zamjenom vodene pumpe |
Volkswagen Golf V 1.9 TDI | 2003. | 120.000 km | 297,77 KM | Sa zamjenom vodene pumpe |
Volkswagen Passat 1.9 TDI (130 KS) | 2005. | 100.000 km | 314,37 KM | Sa zamjenom vodene pumpe |
Cijene “velikog servisa” na čestim automobilima na bh. cestama. Cijene dobijene iz autoservisa Nuić i AutoNuić.
jul 07, 2025 0
jul 02, 2025 0
jun 27, 2025 0
jun 24, 2025 0
jun 18, 2025 0
apr 16, 2025 0
apr 11, 2025 0
mar 11, 2025 0
Comments are closed.
mozeteli mi pomoci :imam pasata 1,9tdi 2000god.81kw automatic pukao mi je zubcasti remen u voznji pa me zanima dali bih morao zamjeniti motor
Najbitnije je nepokusavat vise palit auto otici u neki dobar servis da pogledaju sta je tocno dobilo mislim da je isplativije popravit svoj motor kojega odrzavas nego kupit za 200-300e drugi pa neznas sta si dobio znaci u pucanju zupcastog treba zaboravit “prijatelje majstore” to je posao za ljude koji se profesionalno bave automehanikom
Koliko bi koštala zamjena zupčastog remana na Škodi fabiji 1.9 SDI? Prešla većoko 91.00 km i već ima znak preventivni da isti treba mijenjati?
Zdenko Mikulić
Grude
Postovani,
Koja je cijena seta zupcastog i seta kvacija za Opel Insignia 2010 godina 2.0 CDTI 118KW?
LP.
kupujem bmw serije 3.
2013.g diesel
zanima me dali ima zupcasti reman ili lanac
i na koliko kilometara se sta mjenja
nek npr ima 130 tis km,sta trebam mjenjat od bitnijih stvari
hvala
Skoda Octavia 2.0 TDI
2007 godiste
140 KS
Zanima me na koliko km se mijenja zubcasti remen?
Hvala !
Zanima me na koliko kilometara, moram da zamjenim remen i sta sve ide u tom setu. Radi se o Volvu s60 2013g. D3