Osvježeno 24 Marta, 2025 11:03 PM
aug 20, 2014 Zoran Samardžić Komercijalni, Priključna vozila 0
Novu generaciju priključnih vozila, sa nosećim “gredama” formiranim jedinstvenim hladnim postupkom, evropski lider je s pravom nazvao genijalnom.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Njemački precizno, baš onako kako je i najavljeno, Schmitz Cargobul je 30. jula, u prisustvu specijalizovanih novinara iz čitave Evrope, simbolično skinuo zavjesu sa nove proizvodne linije u sasvim novom pogonu u krugu matične i svoje najveće fabrike u mjestu Altenberge, u blizini Münstera, na sjeverozapadu Njemačke. Uz ulaganja od 30 miliona eura u izgradnju i opremanje nove hale površine 12.000 kvadratnih metara i još 10 miliona eura u razvoj i implementaciju nove tehnologije, najveći evropski proizvođač priključnih vozila započinje novu eru u sedamdesetdevetogodišnjoj historiji (prvu poluprikolicu Schmitz je napravio 1935. godine).
⇑ Prva poluprikolica sa “gredama” nove tehnologije – spolja bez bitnije razlike u odnosu na sadašnju ponudu u ovoj familijiMnogo prije konkurenata, “plavi slon” se još 2000. godine odvažio da evropskom tržištu ponudi priključna vozila s novom tehnologijom spajanja poprečnih elemenata u rešetkastoj šasiji – zavrtnjima umjesto zavarivanjem! Upravo na temelju dobrih iskustava s tom novotarijom (hladno umjesto pretoplog spajanja), prije dvije i po godine počeo je razvoj nove tehnologije za izradu glavnih, nosećih elemenata šasije – uzdužnih “greda”. U saradnji sa italijanskim isporučiocem opreme, napravljene su tri potpuno originalne linije za formiranje “greda” (dvije za pogon Altenberge, jedna za novu fabriku Schmitz Cargobullla i Dongfeng Motor Group, koja bi upravo počinje s radom u kineskom gradu Wuhan). U čemu je originalna?
“Greda” više nije u “U”, već u formi “Z”, sada sa brojnim prednostima (više lakših kombinacija spajanja poprečnih elemenata, brža nadgradnja na šasiju, bolje noseće karakteristike). Važnije od toga je to što se cijela “greda” formira u komadu, bez naknadnih zavarivanja, koja, zbog visoke temperature na mjestu spajanja uvijek negativno utječu na čvrstoću strukture. Konkretnije: više nema potrebe da se tanki dio noseće “grede” u prednjem dijelu poluprikolice – tamo gdje se ugrađuje vučni “trn” – formira kao poseban element i potom zavarivanjem spaja sa glavnim, širim dijelom.
Postupak formiranja “grede” naizgled je jednostavan: u mašinu (dužine 16, širine 3,5 i visine 3 metra, s masom od 80 tona) ulazi čelična ploča debljine od 3 do 7 mm u formi izduženog ravnog pravougaonika koja se pod pritiskom kreće kroz 14 rotirajućih elemenata. Oni je polako savijaju, a na kraju linije i izdužuju u željenu formu. Čitav proces traje samo dva i po minuta, a da bi “greda” bila spremna za dalji postupak (preostaje još samo galvanizacija) potrebno je još oko dva i po minuta da se izbuše rupe (recimo, za “gredu” tipa E10 njih je 300) koje će se kasnije koristiti za “vezivanje” ostalih elemenata priključnog vozila – na samoj montažnoj liniji, ili kasnije, kod vlasnika, po njegovim specifičnim potrebama.
Schmitz Cargobull uvjerava da nova tehnologija pruža brojne prednosti: recimo, proces omogućava da visina “grede” varira u zavisnosti od tipa priključnog vozila; nema termalnih “šokova” niti deformacija metala od kojeg se “greda” formira, a pošto nema zavarivanja, nema ni potrebe za ravnanjem varova; vrijeme za izradu “grede” je smanjeno za čak 60%; podignut je kvalitet i poboljšana preciznost jedne od najvažnijih komponenti priključnog vozila; asortiman “greda” je standardizovan – sa dosadašnjih oko 280 različitih zavarivanih “greda” nova tehnologija omogućava da se sve potrebe zadovolje sa samo 20 verzija; s kvalitetnom toplom galvanizacijom, omogućava se garancija na koroziju od 10 godina; novi proces formiranja grede skoro da ne utječe na okolinu, što se za zavarivanje ne može reći…
Prema proizvodnom grafikonu najavljenom krajem jula, do kraja godine 75 odsto svih “greda” za Schmitzova priključna vozila trebalo bi silaziti sa novih linija sa hladnim postupkom, a od sredine 2015. godine zavarivanje tih elemenata definitivno bi trebalo otići u historiju.
Uporedo s izgradnjom i opremanjem nove fabrike i implementacijom nove tehnologije, “crtana” je nova poluprikolica (“zavjesarka”, kako je zovu na našim prostorima) S.SC Genios. Ona je prva na novoj, modularnoj šasiji, a svoj debi pred masovnom publikom imaće već u septembru, na hanoverskom sajmištu i tradicionalnoj izložbi “komercijalaca” IAA. Schmitz Cragobull uvjerava da je strukturna stabilnost njene šasije značajno poboljšana, trajnost produžena, a da je istovremeno zadržana ista neto masa kao i na sličnim poluprikolicama na kojima su “grede” napravljene po staroj tehnologiji – presovanje + zavarivanje.
⇑ Nova modularna šasija s novim elementima nastalim hladnim postupkomZahvaljujući novoj tehnologiji, novo priključno vozilo ima, kako proizvođač potencira “…savršenu dimenzionalnu preciznost”, koja omogućava i visok nivo preciznosti pri naknadnim industrijskim procesima – čitaj: ugradnji specijalizovanih nadgradnji. Uz sve ovo, spajanje svih elemenata specijalnim zavrtnjima (samo za jednokratnu upotrebu, jer imaju posebnu, hrapavu strukturu vretena koja onemogućava da se “šaraf” okreće u mjestu), olakšane su i ubrzane eventualne popravke.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
S.SC Genios je i prva poluprikolica koju Schmitz Cargobull oprema sa nekoliko inovacija koje bitno poboljšavaju eksploatacione karakteristike, a mogu utjecati na vijek i ekonomičnost. O njima, kao i o mnogim drugim novinama – u narednim periodu.
jul 02, 2024 0
mar 19, 2024 0
feb 11, 2024 0
nov 12, 2023 0
mar 17, 2025 0
mar 13, 2025 0
mar 10, 2025 0
mar 10, 2025 0