Osvježeno 11 Jula, 2025 4:00 PM
jun 10, 2025 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Škoda Motorsport je predstavila najnoviju verziju Enyaq RS Race, s kojim podržava razvoj inovativnih tehnoloških rješenja i ekološki prihvatljivijih materijala, služeći kao pilot-projekt za buduće proizvodne modele.
Iako je zasnovan na Enyaqu Coupé RS, konceptni automobil je širi i niži, a uključuje nove inovativne dijelove, koji pružaju istu krutost kao karbonska vlakna, uz manju masu.
Tako je koncept, u odnosu na izvorni Enyaq Coupé RS, lakši za više od 300 kg.
Inženjeri Škoda Motorsporta razvili su potpuno električni trkaći automobil koji se u velikoj mjeri oslanja na već poznati i uspješni trkaći model Fabia RS Rally2.
Rigorozni zahtjevi motorsporta nastavljaju pomjerati granice tehničkih inovacija. S novim Enyaq RS Race modelom, iskorištena je stručnost stečena u dugogodišnjem razvoju, te inkorporirana u Enyaq Coupé RS.
Najvažnije je da je koncept znatno lakši od proizvodnog modela, te ima brojne vizuelne i tehničke modifikacije, uključujući optimiziranu šasiju, redizajnirane branike, kao i modificirane amortizere i opruge.
Potpuno novi kočni sistem, trkaća sjedišta i zaštitni kavez, osiguravaju najveću moguću aktivnu i pasivnu sigurnost. Prednji dio je definisan elegantnim, sjajnim crnim Tech-Deck Faceom, a natpis “Škoda” zamjenjuje logotip na prednjem poklopcu. Automobil je također opremljen novim segmentiranim LED stražnjim svjetlima.
Da bi smanjili masu, u odnosu na proizvodni model, inženjeri Škoda Motorsporta koristili su inovativne i održive materijale i uklonili sve komponente koje nisu potrebne za namjeravanu, cestovnu upotrebu.
Uz to, ugrađena su bočna i stražnja stakla, izrađena od lakog polikarbonata, čime je ukupna masa smanjena za, kako se navodi, 316 kg.
Komponente od biokompozitnih materijala, koji uključuju lanena vlakna, razvijenih u saradnji sa Škodinim partnerom za motorsport, Bcomp, služe kao pilot-projekt za buduće proizvodne modele. Zamjenjujući karbon, ovi laki dijelovi koriste se i u unutrašnjosti i u karoseriji, uključujući branike, blatobrane, krov, krovni otvor i stražnje krilo.
Ukupno je 16 komponenti je izrađeno od takvih materijala, pri čemu prirodna lanena vlakna zamjenjuju karbon i u unutrašnjosti i u eksterijeru. Ovi materijali se testiraju u najizazovnijim trkaćim uslovima, naprimjer u Škodi Fabia RS Rally2, uz održiva maziva za motore, mjenjače i amortizere. Jedan od primjera je tkanina AmpliTex, tehnička tkanina za ojačanje, napravljena od obnovljivih lanenih vlakana uzgojenih u Evropi. Ova tkana vlakna ne samo da smanjuju vibracije u unutrašnjosti i doprinose smanjenju mase, već služe i kao vizuelno privlačan element dizajna.
Taj materijal nudi uporedive prednosti u krutosti i masi s karbonskim vlaknima, a istovremeno smanjuje emisiju CO₂ u proizvodnji za približno 85%.
Sigurnosni kavez je napravljen od čvrstog hrom-molibdenskog čelika, koji ojačava karoseriju i štiti putnike, a tu su i Atech trkaća sjedišta sa sigurnosnim pojasima koji se vežu u 6 tačaka.
Kao i kod automobila za WRC, zelena i crvena svjetla s obje strane vozila označavaju status visokonaponskog sistema. Klirens je spuštena za 70 mm, a posebne zaštitne ploče s donje strane štite elemente ovjesa i bateriju.
Aerodinamički paket uključuje veliko stražnje krilo, aerodinamički optimiziran krov i NACA usisnik zraka, koji usmjerava svjež zrak u unutrašnjost. Mala krilca na stražnjem dijelu krova usmjeravaju protok zraka direktno na stražnje krilo.
Usisnik zraka za sistem hlađenja je također redizajniran, pri čemu je prednji dio sada potpuno čvrst, a zrak se uvlači kroz donji dio branika, što zahtijeva nagnutu površinu hladnjaka.
Redizajnirani branici, s dvije dodatne zračne zavjese naprijed, širi blatobrani i novi stražnji difuzor, zajedno s velikim stražnjim krilom, povećavaju downforce silu, poboljšavajući upravljivost pri većim brzinama.
Kočni sistem proizvodnog modela zamijenjen je s karbon-keramičkim diskovima, koje stežu 10-klipne čeljusti naprijed i 4-klipne čeljusti straga, a tu je klasična reli poluga ručne kočnice.
Umjesto standardnog ovjesa, poseban sportski ovjes omogućuje individualno podešavanje krutosti opruga, kompresije i povrata, a standardni diferencijali su zamijenjeni diferencijalima s ograničenim proklizavanjem i na prednjoj i na stražnjoj osovini.
Kao kod standardnog modela Enyaq Coupé RS, maksimalna brzina je 180 km/h, ali zbog manje mase Enyaq RS Race ubrzava od 0 do 100 km/h za vrijeme kraće od 5 sekundi.
Enyaq RS Race ima novi zvučni sistem Havas, koji uključuje pojačalo, da bi pružio karakterističan, uzbudljiv zvuk sportskog motora, a zvuk vanjskih zvučnika (jednog prednjeg i dva stražnja) se može podešavati, a aktivira se pri brzinama većim od 30 km/h.
Iz Škode su najavili da će neka od rješenja prikazana na konceptu, primjenjivati i u budućim proizvodnim modelima.
Cijene svih automobila Škoda pogledajte klikom ovdje.
jul 11, 2025 0
jul 11, 2025 0
jul 11, 2025 0
jul 11, 2025 0
jul 10, 2025 0
jul 09, 2025 0
jul 07, 2025 0
jul 02, 2025 0