Osvježeno 10 Oktobra, 2024 12:49 PM
nov 22, 2014 Safet Šatara Novi automobili, Novosti 0
Pedesete godine prošlog stoljeća bile su jedan od najplodnijih perioda u automobilskoj industriji. Dobar dio proizvođača automobila tek tada je krenulo sa etabliranjem svog imena u svijetu, a jedan od najboljih načina za promociju bilo je kreiranje trkaćih automobila i nastupanje u najvećim tadašnjim trkama. Gotovo svaka automobilska kompanija proizvodila je trkaće automobile, a danas, upravo takvi primjerci su najcjenjeniji među kolekcionarima. Škoda je jedan od prozvođača koji je krenuo upravo takvim stopama razvoja. Početkom pedesetih godina kreirali su izvrsni trkaći automobil nazvan 996 Supersport. Proizvedena su tri primjerka, a prvi nastup na zvaničnoj trci zabilježen je 24. septembra 1950. godine kada je Miroslav Fousek za volanom tada novog 966 Supersporta osvojio drugo mjesto u klasi do 1100 cc na Grand Pixu Čehoslovačke.
Tri proizvedena automobila nastupala su na raznim evropskim trkama, a mali motori zapremine 1,1 litar, 1,2 litra i 1,5 litara (u kasnijim izvedbama i sa trubopunjačima) uspijevali su razvijati i do 180 KS. Posljednji nastup 996 Supersporta zabilježen je 1962. godine, a do danas je sačuvan samo jedan.
Škodin muzej u Mladoj Boleslav još 2007. godine pronašao je jedinog sačuvanog Supersporta, otkupio ga je od vozača trkaćih auta Ivana Micika i započeo je restauraciju. Upravo je u novembru ove godine restauracija završena, a izvrsni 996 Supersport je ponovo stigao na cestu. Na ovim slikama upravo gledate jednu od najcjenjenijih Škoda svih vremena. S obzirom na to da je ovo jedini sačuvani primjerak, njena vrijednost teško se može izraziti novcem.
okt 07, 2024 0
okt 02, 2024 0
sep 25, 2024 0
sep 24, 2024 0
okt 09, 2024 0
okt 09, 2024 0
okt 09, 2024 0
okt 09, 2024 0