Osvježeno 13 Juna, 2025 2:12 PM
jun 02, 2022 Adnan Huseinagić Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Proizvođači automobila se suočavaju sa sve većim poteškoćama zbog nedstatka dijelova i narušenih lanaca dostave.
Da podsjetmo, problemi uslovljeni pandemijom virusa corona (Covid-19) započeli su početkom 2020. godine, kada su zbog bolovanja radnika i uvođenja fizičke distance i higijenskih mjera, obustavljali proizvodnju i značajno smanjivali proizvodne kapacitete. Taj problem se odrazio na logistiku, pa su lanci dostave dijelova bili prekidani. U takvoj situaciji, proizvođači elektronskih kompnenti, su, ne samo smanjili proizvodnju, već su svoju proizvodnju preusmjerili u potrošačku elektroniku, koja donosi veću zaradu, pa je proizvodnja poluprovodnika za automobilsku industriju jednostavno obustavljena.
Kao da sve to nije bilo dovoljno, pojavio se još jedan problem – rat u Ukrajini, a Ukrajina je jedan od najvećih dobavljača kablovskih svežnjeva za evorpske proizvođače.
Zbog toga je Škoda osigurala dodatne proizvodne kapacitete. Naime, Škoda je djelimično preselila proizvodnju kablovskih svežnjeva iz Ukrajine u Češku, u bliskoj saradnji s dobavlječima pogođenim ratnim dejstvima. Uz to, Škoda je osigurala dodatne proizvodne kapacitete u Maroku i u Rumuniji. Cilj ovh mjera je što efikasnija zaštita proizvodnje od eventualnih “uskih grla” u snabdijevanju i poremećaja u lancima dostave.
Ostvareni novi aranžmani će omogućiti da se trenutni kapacitet proizvodnje udvostruči, ako to bude potrebno.
“U Škodi vrlo blisko sarađujemo s našim partnerima, pa smo tokom proteklih nekoliko sedmica osigurali snabdijevanje kablovskim svežnjevima. Želim zahvaliti cijelom proizvodnom timu i svim dobavljačima uključenim u ovaj poduhvat. Istovremeno, mogu uvjeriti naše ukrajinske partnere da smo im, i da ćemo im ostati u potpunosti predani, te imaju naše duboko poštovanje zato što nas nastavljaju snabdijevati, koliko im to okolnosti dopuštaju”, izjavio je Karsten Schnake, član Uprave Škode, zadužen za nabavku.
Zbog uskih grla u lancu snabdijevanja, vezanih uz rat u Ukrajini, Škoda je od 3. marta bila prisiljena obustaviti proizvodnju električnog modela Enyaq iV na osam sedmica zbog nedostatka kablovskih svežnjeva. S ciljem što bržeg ponovnog pokretanja proizvodnje, Škoda i njeni dobavljači brzo su počeli istraživati povećanje proizvodnje kablovskih svežnjeva u drugim proizvodnim pogonima u Evropi i Sjevernoj Africi.
Na taj način su Škoda i PEKM Kabeltechnik uspjeli premjestiti dio proizvodnje kablovskih svežnjeva iz Ukrajine u Mlada Boleslavu, u roku od pet sedmica od početka rata. PEKM Kabeltechnik je ugradio potrebnu proizvodnu opremu u montažnim halama koje je pripremila Škoda, a proizvodnja je postepeno povećavana od početka aprila. U proizvodnim pogonima radi 35 žena iz ukrajinske tvornice u Lavovu, koje sada obučavaju nove radnike. Kablovski snopovi za Škodu Fabiju i Fabiju Combi se sada proizvode u Škodinom sjedištu u Mladá Boleslavi, a uskoro će započeti proizvodnja za modele Octavia, Kodiaq, Karoq i Superb.
Da bi se što bolje pripremili za potencijalna uska grla u snabdijevanju u budućnosti, Škoda je osigurala dodatne proizvodne kapacitete u kompaniji Kromberg & Schubert u marokanskoj tvornici u Kenitri kod Rabata. Osim toga, Kromberg & Schubert je sada povećao proizvodni kapacitet u svojoj ukrajinskoj tvornici u Žitomiru.
Potražnja za kablovskim svežnjevima za proizvodnju Enyaqa iV će uskoro biti zadovoljena, zahvaljujući proizvodnji na obje lokacije – u Žitomiru (u Ukrajini) i u Kenitri (u Maroku).
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Škoda također planira, između ostalog, udvostručiti proizvodnju visokonaponskih kablovskih svežnjeva potrebnih za punjenje električnih vozila. Od kraja juna, ovi kablovi će se proizvoditi u Rumuniji. Od septembra pa nadalje, proizvodnja iz tvornice u Khmelnytskyiju, u Ukrajini, također će biti udvostručena, nakon konsultacija unutar Volkswagen Group, a dodatni kablovski svežnjevi za Škodine modele Octavia i Superb, također će se proizvoditi i u tvornici u Tangeru, u Maroku.
Cijene Škodinih automobila pogledajte ovdje.
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 10, 2025 0
jun 09, 2025 0
jun 09, 2025 0