Osvježeno 13 Juna, 2025 2:12 PM
dec 29, 2020 Adnan Huseinagić Jubilej, Novosti, Vijesti 0
Naredne godine Škoda će obilježiti brojne važne godišnjice – nakon 125. godišnjice osnivanja kompanije obilježene ove godine, češki proizvođač automobila će proslaviti 30-godišnju povezanost s koncernom Volkswagen. Osim toga, Škoda će se osvrnuti i na 120 godina uspjeha u sportu (od 1901. godine), 25-godišnjicu (moderne) Octavije i 20-godišnjicu Superba.
Václav Laurin i Václav Klement osnovali su svoju kompaniju za proizvodnju bicikla, koja će kasnije, krajem 1895. godine, postati Škoda. Za manje od godinu dana, u ponudi je bilo pet različitih modela bicikala, a od 1899. godine u ponudu su uvršteni i motocikli.
Osnivači Laurin i Klement su krajem 1899. godine javnosti predstavili prva dva motocikla L&K, modele Slavia A i B. Ovi motocikli nastali su na osnovu bicikla, a da bi bili stabilniji, motor je postavljen u donji dio okvira. Ovakva pozicija postala je međunarodno prihvaćena i smatra se velikim dostignućem intuitivnog inženjera Václava Laurina. Debi na mototrkama, bio je na trci Pariz-Berlin 29. juna 1901. godine, a Narcis Podsedníček je prvi je prevezao dionicu dužine 1.196 km i prošao ciljem.
Još jedan veliki sportski uspjeh u sportu ostvaren je 27. septembra 1981. godine – Škoda 130 RS, poznata i kao “Porsche of East” (Porsche istoka), osvojila je titulu evropskog prvaka u putničkim automobilima, pobjedom na posljednjoj trci sezone voženoj u Zolderu.
Na legendarnom reliju Monte Carlo, 2. februara 1936. godine, vozači Zdeněk Pohl i Jaroslav Hausman osvojili je drugo mjesto u klasi do 1.500 kubnih centimetara, za upravljačem roadstera Škoda Popular Sport. Tome je prethodio tradicionalni skup, koji je započeo u Atini (Grčka), a Pohl i Hausman su u izazovnim zimskim uslovima prevezli 3.852 kilometra, bez kaznenih bodova.
Među sportske uspjehe koji će obilježiti godišnjicu, treba ubrojati i uspjeh finske posade Esko Keinänen i Rainer Eklund, koji su u klasi do 1.300 kubnih centimetara pobijedili na reliju Monte Carlo 1961. godine, te uspjeh potvrdili i 1962. i 1963. godine.
Niz od četiri uzastopne pobjede u klasi do 2.000 kubnih centimetara ostvarila je posada Pavel Sibera i Petr Gross, na reliju Monte Carlo, vozeći Škodu Favorit 136 L.
Škoda Favorit je povezana s najvažnijom godišnjicom Škode. Nakon “Baršunaste” revolucije (sametová revoluce) u novembru 1989. i prelaska na tržišnu ekonomiju, postalo je jasno da Škoda treba snažnog međunarodnog partnera. Moderan dizajn kompaktnog modela Favorit, potaknuo je interesovanje grupe Volkswagen za Škodom. Nakon intenzivnih pregovora s nekoliko potencijalnih partnera, Škoda je postala dio grupe Volkswagen 16. aprila 1991. godine.
U to vrijeme je Škoda proizvodila gotovo 200.000 vozila godišnje u Mladá Boleslavi. Škoda je u to vrijeme imala tri proizvodna pogona u tadašnjoj Čehoslovačkoj i bila lider na lokalnom tržištu.
Danas Škoda nudi 10 modelskih linija i prisutna je na tržištima u više od 100 zemalja svijeta.
Prva generacija moderne Octavije je prvi model koji je u potpunosti razvijen pod okriljem Volkswagena, a stvorena je 1996. godine, pa će tokom naredne godine proslaviti 25-godišnjicu.
Škoda je 2001. godine oživjela još jedno historijsko ime, te predstavila modrni Superb, koji će tokom 2021. obilježiti 20-godišnjicu.
Tridesetih godina proteklog vijeka, Škoda je dokazivala robustnost i pouzdanost, kroz duga i zahtjevna putovanja. Škoda Rapid je 1936. godine vozila 97-dnevnu turneju, a globetrotteri Břetislav Jan Procházka i Jindřich Kubias vozili su u prosjeku 630 kilometara dnevno. Iste godine, Eva i František Aleksander Elstner organizovali su putovanje “100 dana u malom automobile”. Prevezli su oko 25.000 kilometara kroz SAD, kroz Meksiko, Španiju i druge evropske zemlje u vlastitom modelu Škoda Popular s jednolitarskim motorom. Također, supružnici Stanislav i Maria Škulina započeli su svoje dvogodišnje putovanje do Afrike, sa Škodom Rapid, prevezavši ukupno 52.000 kilometara, preko ekvatora, sve do Johannesburga u Južnoj Africi.
Ponudu Škodinih automobila sa cijenama u BiH pogledajte ovdje.
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 12, 2025 0