Osvježeno 22 Maja, 2025 12:30 PM
mar 25, 2023 Adnan Huseinagić Bh aktuelnosti, e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Predstavljamo, Vijesti, Vijesti 0
Konačno! Vrhunski porodični električni automobil po cijeni benzinskog kompakta!? Nije šala, istina je – najnovijeg MG-ovog električni automobil u BiH, kupca će koštati (puno) manje od 50 hiljada KM. Vozili smo ga. Stvaran je – MG4 Electric.
U vrijeme kulminacije i najezde crossovera svih vrsta, MG se odlučio tržište napasti novim kompaktom. Možda nije ništa nobično, jer crossoverima ne predviđaju baš tako svijetlu budućnost upravo zbog njihovih nepovoljnih aerodinamičkih osobina, koje nikako ne idu pod ruku s električnim pogonom. Naravno da smo svjedoci vremena u kojem sve češće gledamo nove električne automobila, pa nije ni čudno što je MG4 u potpunosti električni automobil. Nema nikakvih naznaka, niti su razmišljali o nekom hibridu ili plug-in hibridu, a o nekoj varijanti s konvencionalnim termičkim motorom nema ni govora.
Pojavio se u drugoj polovini prethodne godine i to u Kini, ali je primarno zamišljen kao evropski model. Proizvodnja je gotovo punim kapacitetom krenula početkom ove godine, otkada su krenule ozbiljnije promocije za javnost na kakvoj smo bili i uspjeli napraviti prve kilometre.
MG4 je kompakt pomalo nekonvencionalnog izgleda, a prema strelastoj silueti, sasvim je jasno da su inženjeri od stilista i tehnologa isključivo tražili da poštuju aerodinamičke principe i to prema njihovim uputama. Zanimljivo je da se radi o prvom MG-ovom električnom kompaktu i jasno je da su krenuli obrnutim redoslijedom, barem kada je u pitanju elektrifikacija. Naime, u njihovoj ponudi je veliki SUV Marvel R, crossover ZS Electric i karavan MG5, pa je logička praznina upravo popunjena sa MG4.
Razvoj ovog modela MG je od početka usmjerio ka četiri ključna zahtjeva – osigurati dovoljan prostor unutra, zadovoljiti tehničku opremljenost, postići cjenovnu pristupačnost i u potpunosti zadovoljiti vozačke afinitete nad kontrolom automobila.
MG4 je kompakt autentičnog izgleda i dizajniran je protivno načelima drugih proizvođača. Na njemu ne možete pronaći stilske elemente s drugih modela iz kuće. Mora se priznati da je taj princip napušten još davno. Automobili istog brenda liče jedan na drugog kao jaje jajetu, pa se MG-u na ovome mora odati svako priznanje. Tako je novi MG automobil sofisticirane aerodinamike i prepoznatljivog stila. Sprijeda vrlo strelast, a straga relativno ravno “odsječen“, dug je 428,7 cm, što je uporedivo recimo s VW Golfom (429,5), Peugeotom 308 (436,7), Fordom Focusom (439,3), Toyotom Corollom (437)… Budući da se radi o električnom automobilu, platforma mu dopušta sasvim drugačiji princip unutrašnje arhitekture, pa je od svih nabrojanih konkurenata iznutra znatno izdašniji s prostorom. Naravno da s njima nije u potpunosti uporediv, ali se radi o slikovitom poređenju.
U istom duhu možemo uporediti i zapreminu prtljažnika, a kod MG4 ona je 363/1.177 litara. Istovremeno je zapremina kod Golfa 380/1.237 l, kod Peugeota 308 412/1.323 l, kod Forda Focusa 392/1.354 l, kod Toyote Corolle 361/1.052 l… Zbog svega putnici i na prednjim i na stražnjim sjedištima mogu zauzeti takozvanu putnu poziciju, a da im neće biti pretijesno. Iako se međuosovinski razmak od 270,5 cm čini premalim, zbog nešto povišenije pozicije sjedišta, i dubljeg prostora za noge vozača i suvozača, mali međuosovinski razmak više ne igra ključnu ulogu u udobnosti, jer sprijeda nema glomaznog termičkog motora.
Dodatnu stilsku karakteristiku predstavlja dvostruki krovni aerodinamički spojler, što je možda do sad bila odlika samo skupljih sportskih cestovnih automobila ili nekih ozbiljnijih crossovera. Uz visinu koja tek prelazi jedan i po metar čini se da čak i osnovne 17-inčne aluminijske felge s aerodinamičkim poklopcima dobro popunjavaju otvore u blatobranima i siluetu čine vrlo skladnom, ali i intrigantnom.
Neobična i vrlo zanimljiva su stražnja svjetla u punom LED formatu, što je kod drugih karakteristika naprednijih paketa opreme. Već na početku dostupan je u sedam boja, a već je jasno je da MG prema javnosti uvijek nastupa s nešto napadnijim bojama, koje automobil čine primijetnim u svakoj prilici.
Modeli s najbogatijim paketom opreme (Luxury) dolaze u kombinaciji s crnim krovom i prepoznatljivim poprečnim svjetlosnim trakama na poklopcu prtljažnika.
Iznutra vlada izuzetan stilski minimalizam – upravljač, dva displeja i konzola na konzoli. To je zapravo sprijeda, a izvanredan prikaz podataka na displejima, kroz manje kontrastne boje najviše utječe na harmoniju u unutrašnjosti. Centralni displej osjetljiv na dodir ima dužinu dijagonale 10,25 inča, a nekadašnja tabla s instrumentima zamijenjena je informativnim 7-inčnim displejem. Zanimljiva je dodatna isturena konzola u sredini na kojoj je bežični punjač za mobitel i rotacioni birač načina kretanja – jednostavno da jednostavnije ne može biti.
Iskorišteni materijali su vrlo solidni – cijela konzola je presvučena mekom vještačkom kožom, dok je obloga na vratima urađena u kombinaciji nekoliko vrsta plastike i umetaka od vještačke kože.
Cijela kabina zapravo leži na paketu baterija, što je zasluga platforme, a to je princip kojeg se drže i drugi proizvođači. MG posebno ističe to što se radi o najtanjoj bateriji u klasi, čija je ukupna visina svega 11 centimetara. Sve su vrlo slikovito uporedili – debljina baterije kod Teslinog Modela 3 je 12 cm, visina limenke Coca-Cole je 12,3 cm, a debljina baterije kod Volkswagenove MEB platforme je 14 cm. MG4 je urađen na potpuno novoj skalabilnoj platformi, a jednu od opcija predstavlja i brza zamjena baterije. Kako navode u bliskoj budućnosti će postojati ponuda i kapacitetnijih baterija, koju će jednostavno moći ugraditi na zahtjev.
MG je posebno ponosan na činjenicu da je raspored masa podjednak na obje osovine, što je osnova dobre upravljivosti i stabilnosti, a uz veoma nisko težište, MG4 je definitivno stabilniji od bilo kojeg drugog konvencionalnog automobila iz klase.
MG4 Electric dolazi u tri nivoa opreme – Standard, Comfort i Luxury. S baterijom kapaciteta 51 kWh (Standard range), koja dolazi isključivo na nivou opreme Standard, MG4 će preći 350 km prema WLTP ciklusu. Comfort i Luxury dolaze s baterijom kapaciteta 64 kWh (Long Range) što im omogućuje autonomiju od 450 km odnosno 435 km prema WLTP ciklusu.
Električni motor se nalazi na stražnjoj osovini, a slabiji snage 125 kW stiže samo s modelima u paketu opreme Standard. Snažniji motor, snage 150 kW stiže u modelima s dva bogatija paketa opreme. U obje varijante električni motor ima obrtni moment od 250 Nm. Za sad su dostupni samo ovi motori, mada MG već sad najavljuje modele s dva motora koji će moći ubrzavati za svega 3,8 sekundi.
Prema dostupnim podacima, bateriju slabijeg modela moguće je puniti maksimalnom snagom od 117 kW, pa će baterija u tom slučaju biti napunjena za 40 minuta (10-80%). Kućni punjač (wall box) snage 6,6 kW će je napuniti za 7,5 sati.
Istovremenom, bateriju većeg kapaciteta moguće je puniti snagom od 135 kW (10-80%) i to za 35 minuta, dok će najsnažniji kućni punjač od 7 kW, bateriju napuniti za 6,5 sati. Zanimljiv podatak je i to što je uz opciji 800-voltnog punjenja pet minuta na punjaču dovoljno za prelazak 200 kilometara, a uz opciju 400-voltnog punjenja pet minuta na punjaču dovoljno je za 100 kilometara.
Vrlo zanimljivo je to što se radi o dvije vrste li-ion baterija. Slabija baterija je hemijskog sastava litij-željezo-fosfat (LFP), a snažnija nikl-cobalt-mangan (NCM). Prve baterije su nešto malo skuplje, imaju nešto niži specifični kapacitet, ali su nekoliko puta trajnije i sigurnije, što je sasvim sigurno opcija koja će odgovarati onima koji nisu u prilici kupovati automobil svakih pet-šest godina. Prema nekim kalkulacijama, broj punih ciklusa punjenja mogao bi biti do 4.000 puta, a da se kapacitet baterije zadrži do 75% od prvobitnog.
Verzije Comfort i Luxury također uključuju MG-ov inovativni sistem aktivnih rešetki (Active Grille Shutter System – AGS), koji reguliše protok zraka u skladu sa zahtjevima vozila i povećava efikasnost, posebno pri većim brzinama. Tu je i mogućnost izbora od pet načina vožnje koji optimiziraju ponašanje MG4 Electric u različitim uslovima.
Značajno je spomenuti i vrlo kompleksan sistem pomoći “MG Pilot”. On zapravo predstavlja grupu nekoliko autonomnih sistema pomoći u vožnji, a dolazi već u početnom nivou opreme Standard. Uključuje prilagodljivi tempomat (ACC), pomoć u vožnji u velikim gužvama (TJA), automatsko kočenje, aktivno kočenje u nuždi s detekcijom pješaka i bicikala (AEB), održavanje vozne trake (LKA) s upozorenjem o napuštanju vozne trake (LDWS), inteligentnu pomoć pri ograničenju brzine s prepoznavanjem saobraćajnih znakova (TSR), automatsko paljenje dugih svjetala, te otkrivanje smanjene budnosti vozača (DAA), dok je u izvedbi Luxury dodatno opremljen sistemom otkrivanjem vozila u mrtvom uglu, sistemom pomoći pri promjeni vozne trake, sistemom upozorenja o dolasku vozila sa strana, te upozorenjem za otvaranje vrata u slučaju nailaska drugog vozila.
Sistem iSmart sad i s glasovnim komandama integriše komunikaciju automobila, interneta i korisnika, pa i upravljanje na daljinu.
Šlag na torti predstavlja sedmogodišnja garancija i čak 150.000 kilometara.
I zaista, improvizacije nema, završna obrada je odlična, a unutrašnje okruženje vrlo opuštajuće djeluje na vozača i putnike. Jednostavan je u vožnji, a dovoljno je prebaciti kružni prekidač u način za pokretanje i jednostavno voziti poput bilo kakvog drugog automobila s automatskim mjenjčem. Tokom cijele vožnje ne postoji buka, vrlo je stabilan u zavojima, a ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 7,9 sekundi i zaista pokazuje dobre dinamičke vrijednost. Kazaljka brzinomjera zaustavlja se na 160 km/h, što je zapravo više nego dovoljno za uobičajeno korištenje u svim uslovima.
Uz svaki primjerak stiže i mali kućni punjač snage 2,2 kW, ali i dodatni kabl koji omogućava spajanje na javne punjače snage do 11 kW.
MG je ovim modelom ciljao na masovniju elektrifikaciju tržišta, zapravo na kupce kojima se cijene evropskih električnih automobila čine previsokim, što i jeste istina. Ovaj automobil u BiH očekujemo veoma brzo, a sve ukazuje na to da bi kupac osnovnog modela mogao proći s oko 48.500 KM.
Cijene automobila MG pogledajte ovdje.
maj 22, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 21, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 21, 2025 0
maj 20, 2025 0
maj 19, 2025 0