Osvježeno January 22nd, 2021 4:00 PM
Jan 12, 2021 Adnan Huseinagić Autobusi, e-ProAuto, Komercijalni, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Konzorcij koji čine Solaris Bus & Coach sp. z o.o., Impact Clean Power Technology S.A. i Tauron Polska Energia će sprovesti projekt nazvan “Second Life ESS” (Drugi život baterija) s ciljem stvaranja prototipa sistema za skladištenje električne energije (ESS – Energy Storage System) koji koristi baterije povučene iz upotrebe. Ovaj projekt sufinansira poljski nacionalni centar za istraživanje i razvoj (NCBiR).
Naime, Solaris je predstavio svoje prve električne autobuse još 2011. godine. Od tada je proizvođač prodao veliki broj električnih autobusa u nekoliko desetina gradova u 18 zemalja. Prva od tada isporučenih vozila prevezla su do sada više od pola miliona kilometara. To znači da će kod nekih od njih biti potrebno zamijeniti baterije.
“Vremenom, i kao rezultat njihovog rada, baterije troše svoj kapacitet. Jednostavnije rečeno, kada kapacitet baterija opadne na manje od 80% prvobitnog nominalnog kapaciteta, može se pretpostaviti da baterija došla do kraja svog radnog vijeka. Međutim, takve baterije se i dalje mogu koristiti kao izvrstan oblik skladištenja električne energije za stacionarnu primjenu. Otuda ideja za projekt ‘drugog vijeka’ trajanja baterija, koji ćemo provesti u sAradnji s Tauronom i Impactom”, objašnjava Łukasz Chełchowski, direktor razvojnog odjeljenja u Solarisu.
Cilj projekta je korištenje Li-Ion baterija, čiji parametri više nisu optimalni za napajanje vozila. Zahvaljujući njihovoj integraciji u sisteme za skladištenje energije, mogle bi dobiti “drugi život”. Tako se produžava radni ciklus baterija koje se ne bacaju, već se ponovo koriste. Sistem za skladištenje, napravljen od korištenih baterija, predstavlja važnu komponentu moderne mreže, kombinujući proizvodnju energije iz konvencionalnih i obnovljivih izvora, sa skladištenjem i snabdijevanjem krajnjeg kupca. Štaviše, moderna rješenja za skladištenje baterija osiguravaju stabilnost mreže, uz stalno povećanje udjela obnovljivih izvora energije. Također, na taj način se povećava kvalitet isporučene električne energije i podržavaj razvoj mikromreža.
Istraživački projekt je usmjeren na razvoj prototipa sistema za skladištenje energije i trebao bi biti završen tokom 2022. godine.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Solaris će u sklopu projekta osigurati baterije nominalnog kapaciteta od 160 kWh za izgradnju sistemskog prototipa. Te baterije su se ranije koristile u električnim autobusima javnog prevoznika, kompanije PKM Jaworzno, koji je jedan od lidera na polju električne mobilnosti, a koji će uskoro u svom voznom parku imati 80% električnih vozila.
Jan 22, 2021 0
Jan 22, 2021 0
Jan 22, 2021 0
Jan 21, 2021 0
Jan 22, 2021 0
Jan 22, 2021 0
Jan 22, 2021 0
Jan 22, 2021 0