Osvježeno 7 Februara, 2025 9:00 AM
dec 31, 2024 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Kamioni, Komercijalni 0
Američko Ministarstvo energetike, DOA (U.S. Department of Energy) zvanično je objavilo da je prototip kamiona za spasilačke misije H2Rescue, prevezao razdaljinu od 1.806 milja, odnosno 2.906 km, s jednim punim rezervoarom vodika, što je novi svjetski rekord.
Kamion H2Rescue je razvijen na osnovi Cumminsovog prototipa Kenworth T370 s gorivim ćelijama (FCEV), a u njegovom razvoju su, osim DOA-e, učestvovali američka Armija (U.S. Army), Ministarstvo za nacionalnu sigurnost (U.S. Department of Homeland Security), Federalna agencija za upravljanje u vanrednim situacijama FEMA (Federal Emergency Management Agency), Američka mornarička laboratorija (U.S. Naval Research Lab) i Accelera, istraživačko odjeljenje kompanije Cummins.
Cumminsov zadatak je bio da pripremi kamion s gorivim ćelijama (FCEV), koji može voziti do 72 sata bez dopunjavanja, te na licu mjesta služiti za napajanje električnom energijom snage 25 kW.
Prototip kamiona je konstruisan za korištenje u hitnim i vanrednim situacijama, vojnim i komunalnim zadacima, umjesto konvencionalnog goriva koristi vodik, odnosno gorive ćelije, a pokreće ga elektromotor snage 250 kW.
Tokom novembra, kamion H2Rescue je imao zadatak da putuje putevima Kalifornije, opremljen rezervoarom u kojem je 175 kg vodika. Vožnje su obavljane tokom saobraćajnih gužvi, a kamion se kretao brzinama između 50 i 55 mph (80 i 86 km/h), na temperaturama okoline koje su se kretale od 16°C do 27°C.
Za vrijeme ovih vožnji, operateri kamiona su tražili da predstavnici Guinnessove knjige rekorda budu na licu mjesta, da bi potvrdili činjenicu da je H2Rescue postavio rekord.
Na kraju putovanja, u rezervoaru je ostalo još 7 kg vodika, što je zvanično potvrđeno.
Ovu razdaljinu je spasilački kamion prevezao bez emisije CO2.
Sličan kamion s konvencionalnim pogonom, s motorom SUS, tokom takvog putovanja atmosferu bi zagadio s 301 kg CO2.
Takva vožnja bi omogućila uštedu od 6.908 litara goriva i smanjila emisiju CO2 za 2,5 tona godišnje (po jednom kamionu).
Zasad nije poznato hoće li se ovo istraživanje s kamionom H2Rescue pretvoriti u rješenje koje bi bilo prihvatljivo u realnim uslovima.
feb 06, 2025 0
feb 06, 2025 0
feb 05, 2025 0
feb 05, 2025 0
jan 31, 2025 0
dec 24, 2024 0
dec 18, 2024 0
dec 06, 2024 0