Osvježeno 28 Marta, 2025 8:52 AM
feb 07, 2025 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Istraživanje, Novosti, Postprodaja, Vijesti 0
Na globalnom nivou, prosječna upotreba vozila značajno raste. Automobilska industrija od ovoga ima korist, jer se povećava potražnja za održavanjem i rezervnim dijelovima. Istovremeno, tržišnu situaciju oblikuju trendovi kao što su elektromobilnost, digitalizacija i ekološka prihvatljivost.
S obimom globalnog tržišta, u vrijednosti većoj od 430 milijardi dolara (u 2024. godini), postprodaja predstavlja centralni stub automobilske industrije.
Od 2021. godine, postprodaja kontinuirano raste, jer vozači duže zadržavaju svoja vozila.
Za to postoji mnogo razloga, među glavnim su nagli rast cijena novih automobila i neizvjesnost oko prelaska s motora SUS na električni pogon, pa mnogo kupaca pribjegavaju taktici “wait-and-see” (sačekaj da vidiš).
Zbog toga su automobili sve stariji.
Brojna istraživanja pokazala su da prosječna starost automobila u SAD-u i EU raste od 2020. godine.
Njemačka savezna uprava za cestovni transport, Kraftfahrt-Bundesamt je potvrdila da je prosječna starost automobila u Njemačkoj po prvi put premašila 10 godina i iznosi 10,3 godine.
Slična situacija je i u Velikoj Britaniji, gdje je prosječna starost automobila 10,4 godine, te u Francuskoj, gdje su automobili u prosjeku stari 10,7 godina. Drugačije rečeno, prosječna starost automobila u Evropi se polako (ali sigurno) povećava. O situaciji u BiH, bolje da i ne govorimo.
Prosječna starost automobila u SAD-u je 12,6 godina, dok je u Kanadi situacija nešto bolja, jer je prosječna starost automobila 10,4 godine.
Situacija na tržištima zemalja u razvoju je nešto drugačija, posebno u Kini i u Indiji, gdje se voze, uglavnom novi automobili, stari 6,5 i 6,4 godine (respektivno). Naravno, treba uzeti u obzir da su to uglavnom jeftiniji automobili, a važan faktor su i običaji, jer kupci na Dalekom Istoku nerado kupuju rabljene automobile, što je sušta suprotnost s “balkanskim mentalitetom”.
Naravno, starost automobila zavisi i od finansijskog statusa kupaca, pa je naprimjer u Saudijskoj Arabiji, prosječna starost automobila na cestama tek 5,4 godine.
Stariji automobili zahtijevaju više održavanja, njege i rezervnih dijelova, što znači da postprodaja raste.
Naravno, Njemačka ima precizne pokazatelje. Tako su vlasnici automobila u Njemačkoj, u protekloj godini imali više radova na održavanju automobila za 8,5%, u odnosu na 2023. godinu, a prosječna cijena poravka iznosila je 357 eura.
Nije ni čudno, vlasnici starijih vozila češće rade zamjenu ulja, a posebno je profitabilno održavanje i zamjena komponenti koje se troše i habaju, kao što su kočnice, remenje, lanci, gume, filteri za ulje, gorivo i zrak…
Zbog toga je u Njemačkoj, iskorištenost kapaciteta za servisiranje automobila 87%, što je s proizvodnog stanovišta optimalan procenat.
Neumoljiva statistika u Njemačkoj pokazuje da su Nijemci, tokom 2023. godine, na održavanje automobila potrošili 27,5 miljardi eura. Od toga je 43% radova obavljeno u ovlaštenim servisima, 54% u nezavisnim, a tek 3% su vozači obavili po principu “sam svoj majstor” (DIY – do-it-yourself).
mar 27, 2025 0
mar 27, 2025 0
mar 27, 2025 0
mar 27, 2025 0
mar 25, 2025 0
mar 20, 2025 0
mar 10, 2025 0
mar 06, 2025 0