Osvježeno 17 Januara, 2025 1:00 PM
feb 05, 2015 Safet Šatara Dostavni, Komercijalni, Novi automobili, Novosti 0
Otkrivena je četvrta generacija Volkswagenovog Caddyja. Jedan od najpopularnijih komercijalnih vozila svih vremena, čija je prošla generacija 1,5 miliona puta izašla sa proizvodne trake, sada je unaprijeđena u svim segmentima.
Na prvi pogled novi Caddy nije pretjerano drugačiji nego prije. Osnovni oblik ostao je isti, jer, iskreno, Volkswagenov dizajnerski tim i nije mogao previše mijenjati dobitnu kombinaciju. Sa izgledom prednjeg dijela koji je pokupio neke stilske osobine onoga što smo vidjeli na novom Passatu, Caddy je još više integrisan u Volkswagenovu gamu putničkih vozila iako se radi o čistokrvnom komercijalnom vozilu kojeg i proizvodi kompanija Volkswagen Commercial Vehicles, koja je samo dio organizma koji se naziva grupa Volkswagen.
Zanimljivo je to što prilikom predstavljanja novog Caddyja za 2015. godinu, Volkswagen nije objavio osnovne podatke o nosivosti, zapremini iskoristivog prostora u tovarnom dijelu i slično. Umjesto toga, Volkswagen Commercial Vehicles bazirao se na to da prikaže osnovne karakteristike koje će cijeniti i oni koji Caddyja neće koristiti samo za komercijalne zadatke. Znamo da je tovarni prostor prethodnog Caddyja u komercijalnoj varijanti išao od 3,2 do 4,7 kubnih metara i da mu je nosivost bila do 800 kilograma. Zbog toga pretpostavljamo da će zapremina tovarnog prostora kod nove varijante biti najmanje tolika.
Volkswagen je kabinu djelimično izmijenio u odnosu na prethodnika. Novi je volan (zaravnjen sa donje strane), integrisani su dodatni detalji obojeni klavirskim lakom, a kompletna konzola je izmijenjena. Iako se radi o komercijalnom vozilu, Volkswagen je omogućio ugradnju savremenih multimedijalnih sistema kao što su Discorer Media, Composition Media i Composition Color. Sa novim elementima, Volkswagen Caddy postao je još ugodniji za vozača i suvozača, a u putničkoj verziji definitivno će biti još udobniji i iskoristiviji nego prije.
Da se ovdje ne radi samo o kozmetičkim promjenama, pokazuje i to što je Volkswagen za novog Caddyja pripremio i savremene motore. Osnovni je 1,2-litarski TSI sa 84 KS, dok je, neočekivano, prvi motor snažniji od 100 KS, jednolitarski TSI koji razvija 102 KS. Tu je svakako i 1,4-litarski TSI sa 125 KS. Kako se radi o automobilu koji stiže na tržište u trenucima kada su na snagu stupile norme o izduvnim gasovima Euro 6, svi motori koji su dostupni za Caddyja u potpunosti zadovoljavaju najnovije norme. To znači da će krajnji korisnici trošiti manje goriva, dok će i emisija CO2 biti značajno manja u odnosu na emisiju CO2 iz prethodnih vozila. Zanimljivo je to što je verzija 1.4 TGI koja koristi komprimirani gas (CNG) kao pogonsko gorivo, značajno unaprijeđena. Procijenjeno je da je potrošnja dodatno smanjena za čak 28 odsto. Tako Volkswagen Caddy EcoFuel troši svega 4,1 kilogram komprimiranog gasa za pređenih 100 kilometara.
Dizelaši su u Bosni i Hercegovini oduvijek bili popularniji, a sada su dostupni sa rasponom snage od 75 KS do 150 KS. Najefikasniji i najekonomičniji je model Caddy Van Blue Motion, koji je posebno prilagođen korištenju u gradu. Procijenjeno je da je potrošnja manja od 4 litra na 100 pređenih kilometara.
Novi motori i estetske promjene definitivno će označiti novi start za Caddyja, no ono što je posebno interesantno je količina sigurnosne opreme koja je dostupna za ovaj automobil. Već u standardnom paketu u Caddyja se ugrađuje sistem Multi-collision Brake, koji u slučaju nesreće automatski aktivira kočnice time onemogućavajući dalje pomijeranje vozila.
Preuzimajući tehniku iz klasičnih Volkswagenovih vozila Caddy je dobio i sistem City Emergency Braking (automatsko kočenje pri brzinama do 30 km/h), Light Assist, Driver Alert i prilagodljivi tempomat (ACC) koji uz pomoć rada prati udaljenost između vozila ispred i Caddyja te praktično prilagođava brzinu onoj kojom putuje automobil ispred. Ovaj sistem radi pri brzinama do 160 km/h i na autoputu vozaču omogućava da se skoncentriše samo na upravljanje volanom. Toliko je napredan da Caddyja može u potpunosi zaustaviti. Naravno, usporavanje i zaustavljanje bez intervencije vozača moguće je samo uz mjenjač DSG.
Ovako prerađen Caddy definitivno je izašao iz okvira komercijalnih vozila, pa čak i njegove putničke verzije mogu služiti kao i klasični automobili sa svim elementima na koje su vozači naviknuti. Također, uz još ekonomičnije i potpunije verzije namijenjene za komercijalnu upotrebu Caddy će definitivno nastaviti put uspjeha kojim su se kretale i njegove prethodne generacije.
Caddy druge generacije stigao je 1996. godine, a proizvodio se od 1996. godine do 2004. godine kada je predstavljena treća generacija.
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 16, 2025 0
jan 10, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 16, 2025 0
jan 16, 2025 0