Osvježeno 17 Juna, 2025 2:09 PM
maj 19, 2025 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 1
Subaru se nije baš najbolje snašao u proizvodnji i u ponudi električnih automobila. Ovaj tradicionalni japanski proizvođač, kojem je najveće tržište u Americi, već je počeo preispitivati svoju odluku o usmjeravanju dijela sredstava za razvoj električnih automobila i u daljnja investiranja u proizvodne pogone. Očigledno je da ovim tempom nije u stanju stići konkurenciju, pa već razmišlja o intenzivnijem ulaganju u hibride i konvencionalne modele.
Subaru od električnih automobila u SAD nudi samo Solteru. Drugi električni model, Trailseeker, koji je veličine Outbacka, debitovao je na prošlomjesečnom sajmu automobila u New Yorku, i trebao bi biti uvršten u ponudu za 2026. godinu. ¸No, pord svega, teško je očekivati da će Subaru u bliskoj budućnosti tržištu ponuditi još neki električni model, jer prodaja ne ide planiranom dinamikom.
Osim opšte zabrinutosti zbog sve manje zainteresovanosti i smanjenja prodaje električnih automobila, Subaru je, kao i ostali proizvođači, ugrožen i zbog potpuno nedefinisanih odluka SAD-a u vezi sa svojim dugoročnim stavom o uvoznim carinama i poreskim olakšicama za kupce električnih vozila. Niko još sa sigurnošću ne može potvrditi kakva će situacija sa carinskim tarifama izgledati u narednom periodu, odnosno hoće li poreske olakšice biti ukinute ili ne.
Da bi Subaru povećao trenutni godišnji kapacitet proizvodnje u američkom postrojenju sa 345.000, u tome ga moraju pratiti i proizvođači dijelova. Kako sada stvari stoje, maksimalni kapacitet proizvodnje Subaruovih dobavljača bio bi dovoljan za najviše 370.000 primjeraka, pa je jasno da Subaru američkom proizvodnjom ne može stići potrebe od 500.000 primjeraka koje bi mu osigurale plasman bez carine.
Drugim riječima, novi Trailseeker vjerovatno se neće proizvoditi na američkom tlu, nego bi se vjerovatno proizvodnja odvijala u fabrici sjeverno od Tokija. Subaru je također planirao izgraditi novu fabriku koja bi bila rezervisana isključivo za električna vozila, ali sad preispituje i tu strategiju. Sad poručuju da će najvjerovatnije u tom pogonu proizvoditi i automobile pogonjene motorima SUS.
Prilikom objavljivanja finansijskih rezultata kompanije za fiskalnu godinu, Subaruovi izvršni direktori su priznali da je operativna dobit pala za 13% – na 2,7 milijardi dolara. Globalna prodaja je pala za 4,1% – na 936.000 vozila, a isporuke u Sjevernoj Americi za 4,1% – na 732.000 vozila, iako je prodaja u Japanu porasla za 5,4% – na 104.000 primjeraka.
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 12, 2025 0
jun 09, 2025 0
jun 04, 2025 0
One thought on “Subaru razmišlja o prekidu proizvodnje električnih modela”