Osvježeno 16 Juna, 2025 1:50 AM
jul 28, 2016 Almir Grebović Citroen, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
C4 Cactus je nastao kao koncept, mada se čak i iz ove perspektive, upoređujući ga sa drugim autima, C4 Cactus i sad čini kao koncept. I što je najčudnije, ima ih na cesti, a vozačima Cactusa se obično pogledi susretnu pa se čak i jedna strana usana razvuče. To su definitivno ljudi koji se razumiju na prvi pogled.
Čak se u ovom trenutku može činiti da je ovo u jednu ruku i najekstravagantniji model na našim cestama. Ovakvim stilskim rješenjima i pomalo neobičnom konfiguracijom u naznakama u njemu vidimo i crossovera, a tome, dakako, cijeli automobilski svijet teži. Da li je konačno i ovo avangardan automobil? Definitivno jeste, budući da se gotovo po svemu razlikuje od ostatka automobilskog svijeta na cesti. No, Citroen na sasvim drugačiji način pristupa kupcima, pa ovo sigurno nije automobil za kojim će se okrenuti, naprimjer, ljubitelj njemačkih “wagena”.
Nema ni sumnje u to da je svaki detalj svana urađen na poseban način. Zapravo cijela karoserija je koncipirana tako da bude drugačija, ali da istovremeno ima punu funkciju. Automobil izgleda kao da je pun zraka pod pritiskom, ali svaki detalj na njemu zorno prati svako zaobljenje ili svaku ravninu, iako je sav pun kojekakvih plastičnih “umetaka”. To se najbolje primjećuje sprijeda. Uska i odlično dizajnirana dnevna svjetla “upakovana” u gornjem dijelu i daju naviše spektakularnosti, mada ni ostali detalji ne zaostaju. I krovni nosači su krajnje neobiči i definitivno imaju puno veću estetski funkciju nego praktičnu. I ovdje su dizajneri dobili bitku sa inženjerima i aerodinamičarima. Pozadi je nešto konvencionalnije, mada devijacija od ostatka nije velika.
Profil Cactusa najviše govori o tome da je ovo u neku ruku crossover. Ovdje se i najviše čini da je kompletan auto malo podignutiji, što zapravo i jeste istina, no ne prema uzoru na automobile koji su namijenjeni istočnim “jeftinijim” tržištima. Minimalna udaljenost od tla jeste 15,3 centimetra, ali podnica je kud-i-kamo podignutija, što se automatski uklapa u “optiku”. Taj utisak znatno pojačavaju crne plastične obloge koje sa donje strane opasuju cijeli auto. Postoje i na rubovima blatobrana i na pragovima, a to je obično estetska i funkcionalna odlika SUV-ova. Uz velike točkove sa “masivnim” estetskim oblicima felgi, vizuelni utisak je kompletan.
Dakle, Citroen je na ogromnoj površini svih vrata sa vanjske strane “umetnuo” velike plastične površine koje u iznutra zapravo prazne. To im daje punu fleksibilnost i punu zaštitu čak i od grubljih udaraca sa strane. Sličnu funkciju imaju i plastični umeci na odbojnicima. Dvije stvari su se tu potpuno poklopile. Ovakvi umeci se u potpunosti uklapaju u estetku sliku ovog automobila, a njihova funkcionalna vrijednost je neupitna. Možda bi na nekom drugom (konvencionalnijem) automobilu smetalo, ali ovdje je u potpunosti uklopilo.
⇑ AirBump je neočekivano rješenje protiv blažih udaraca. Nema sumnje u to da ima punu funkciju, ali bi se teško uklapilo na bilo koji drugi automobil.
Unutrašnjost je do krajnosti jednostavna. Ko bi rekao!? Dizajeneri su upravo uspjeli u svom naumu – Cactus jeste nekonvencionalan, ali je sasvim jednostavan i pomalo “diše” retro. Zapravo, da nije velikog centralnog displeja, unutrašnjost (barem konzola) skoro da bi se činila spartanskom kao na automobilima od prije 100 godina. No, živa je istina da je većina i to malo detalja dizajnirana vrhunski. I to je prava maska. Cactus nije iznutra napadan, nego je najblaže rečeno simpatičan. Odlično je uređen dio ispred suvozača. Zapravo i ručice na vratima i taj dio konzole ispred suvozača urađen je u elementima retro stila kakve smo nalazili na starim putnim koferima. Možda će to nekome sugerisati na to da je Cactus automobil za duža putovanja, ali mislimo da se samo radi o vrlo uspjelom stilskom triku kojim je u sadašnjost samo malo prizvana prošlost.
⇑ Iako se C4 Cactus s vana čini vrlo kompleksnim, unutrašnjost je vrlo jednostavna.
I iza obruča upravljača nalazi se displej. Cactus, dakle, nema klasičnih mehaničkih instrumenata. U njega je ovakva budućnost davno ušla. Inženjeri i dizajneri su se vjerovatno vodili mišlju da instrument-panel ovog auta ne treba opteretiti nekim možda nejasnim, obrtomjerima, pokazivačima, lampicama… Tu je samo ono osnovno. Po tome se najviše može i primijetiti da je ovaj auto namijenjen onima kojima baš i ne razumiju šta znače ti obrtaji ili silni simboli na tabli, i koji su rasterećeni automobilske svakodnevice. Oni bi samo da voze nešto u čemu se lijepo osjećaju i ono što definitivno skreće pažnju.
⇑ Prednja sjedišta su neobično široka i njihov dizajn u pojedinim trenucima “vuče” na retro. Bez sumnje, ispunjavaju punu funkciju udobnosti.
Na stražnjoj klupi je još jednostavnije, možda malo “ravno”, ali u osnovi dovoljno za vozača i njegove rijetke potrebe da mu neko diše iza vrata. Takvi će vjerovatno biti nezadovoljni činjenicom da prozor mogu samo otškrinuti, ali to je žrtva svjesne konstrukcije.
Iako C4 Cactus nema nikakve sličnosti sa modelom koji se zove samo C4, Citroenovi analitičari su bili mišljenja da će time samo dobiti širi spektar kupaca, iako se u osnovi radi o modelu C3 na čijoj platformi je i nastao. Cactus je definitivno nešto veći, udobniji i ima veći prtljažnik, a veći je i iznutra, pa je jasno da koketira sa gradskim kompaktima, barem dimenzijama.
C3 ima međuosovinsko rastojanje od 2.466 mm, C4 Cactus 2.595 mm, a C5 2.608 mm, pa je sasvim jasno gdje je čija pozicija. Slično je i sa prtljažnicima – C3 300/1.000, Cactus 348/1.170, a C4 380/1.183.
⇑ Veći je od prtljažnika u C3, a manji od prtljažnika u C4. I ovdje koketira sa gradskim kompaktima.
Nekad smo vozili Cactus sa 1,6-litarskim HDi motorom. Bila je to sasvim druga priča. 92 dizelska “konja” u izvanrednoj HDi konstituciji odličan su par sa ovim čudnim autom. U nešto većim egzibicijama sprečavao ga je takozvani pilotirani (polu)automatski mjenjač.
⇑ Najslabiji je u ponudi. Ne može se pohvaliti pretjeranom živošću kad je opterećen, ali je dovoljan za automobil kojem su krali kilograme na svakom koraku.
Citroen je u ovom slučaju našao istinsko opravdanje za ovu kombinaciju – C4 Cactus prazan ima masu manju od hiljadu kilograma, što je svojevrsni ključ ili odgovor na pitanje da li je 82 KS malo. Višak kilograma je najveći neprijatelj dinamici i potrošnji goriva, bez obzira na to o kakvom se pogonskom sistemu radi. Gravitacija je nešto protiv čega se prirodno ne možemo izboriti.
U nekim trenucima biste sasvim sigurno poželjeli HDi 100, ali koncept ovog auta duhovno se nikako ne slaže sa dizelom. Pa možda čak ni sa benzincem? Možda sa strujom najviše!?
Sa ovim motorom možete zaboraviti preticanje kolona na bosanskim cestama, a pogotovo kad je auto opterećen. Ustvari može, ali to traži težu nogu na papučici gasa, stepen prenosa uvijek za jedan niže i puno, puno opreza. Ako ste spremni na to, onda ćete češće na benzinsku pumpu ili birajte Cactus sa nešto snažnijim motorom. C4 Cactus sa tri cilindra i sa 82 KS može biti dovoljno živ ukoliko ga takvim prihvatite. Nije baš za pet putnika i za pun prtljažnik, ali su sve statistike na njegovoj strani, jer se danas u autu prosječno voze manje od dva putnika (1,72). I to je ključ rješenja. Cactus će biti najposlušniji baš tada i od njega ćete najviše dobiti upravo tada. Gradske ceste jesu njegovo kraljevstvo, ali se naoružani strpljenjem i pameću bez dileme sa njim možete uputiti i na daleke destinacije. Na otvorenoj cesti tada će mali motor trošiti samo možda malo više od 5 litara, a u gradskim “stani-kreni” uslovima do 8 litara, sa klimom naravno, kao tekovinom bez koje danas ne ide.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Nema sumnje u to da ćete se čak i početi diviti pojedinim rješenjima, ali i krajnje jednostavnim oblicima i manjku zbunjujućih prekidača – sve je to sad na velikom displeju koji sasvim jasno sugeriše na to da je 21. vijek već poodmakao. Ne tvrdimo da je to najpraktičnije rješenje, ali je moda danas važnija od istinske praktičnosti. Birajte ga sa barem ovim paketom opreme, a ni crveni retrovizori nisu skupi, ukoliko ste imalo pjesnička ili bilo koja umjetnička duša.
Citroen C4 Cactus Shine PureTech 82 BVM |
|||
Cijena do registracije: | 34.841 KM | ||
Cijena analognog dizela (Citroen C4 Cactus Shine BlueHDi 100 BVM): | 39.905 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Citroen C4 Cactus Live PureTech 82 BVM): | 26.485 KM | ||
Troškovi registracije: | 525 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 1.812 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 195-230 KM | ||
Motor: | benzinski; 1.199 ccm | ||
Snaga: | 60 kW / 82 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 12,4 s / 167 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 4,6 l/100 km (nom) | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.157 / 1.729 / 1.530 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.595 mm | ||
Masa vozila: | 965 kg | ||
Prtljažnik: | 348 l | ||
Emisija CO2: | 107 gr/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Juni 2014. |
Citroen C4 Cactus Shine PureTech 82 BVM
Serijska oprema:
ABS/REF/AFU/ESP/ASR, prednji zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, zavjesasti zračni jastuci, sigurnosna blokada za djecu na stražnjim vratima, tempomat i limitator brzine, kontrolna lampica za nepričvršćene sigurnosne pojaseve, detektor niskog pritiska u gumama (DSGi), električno pomicanje prednjih stakala, daljinski upravljač sa 3 komande (centralno zaključavanje), električno podesivi vanjski retrovizori, LED dnevna svjetla, siva unutrašnjost Mica Grey sa ambijentom Stone Grey, vozačevo sjedište podesivo po visini, MagicWash (prskalice ugrađene u metlice brisača), vanjska zaštita Airbump Black, set za popravak guma, Connecting Box (Bluetooth hands-free komplet), djeljiva stražnja klupa (1/3-2/3), dvobojni kožni volan sa mat hromiranim umecima, vanjski dekor u sjajnoj crnoj boji (retrovizori, dekorativni motivi na staklu prtljažnika, prednji nosač krova, deflektor zraka na spojleru), ručice na vratima u boji karoserije, uzdužni krovni nosači u sjajnoj crnoj oboji, Paket Auto (automatski klima-uređaj sa komandama na 7-inčnom ekranu osjetljivom na dodir, automatsko paljenje svjetala, automatski prednji brisači i drugi USB priključak), pomoć kod parkiranja unazad, Paket Navigacija (navigacija na 7-inčnom ekranu osjetljivom na dodir), audiosistem sa 6 zvučnika za surround ozvučenje)…
Cijena modela sa serijskom opremom: 32.018 KM
Dodatna oprema:
– Vanjska zaštita Airbump Dune (281 KM)
– Bijela boja Perle Nacré (1.125 KM)
– Uzdužni krovni nosači u bijeloj boji (150 KM)
– vanjski retrovizori u crvenoj boji (94 KM)
– 17-inčne alu-felge Cross sive boje (563 KM)
– Obloge sjedišta tkanina/žamet Club Habana – Pack Habana Inside: sadrži posebne ukrase na gornjem dijelu armaturne ploče “Top Box”, podmetače za noge (610 KM)
Cijena dodatne opreme: 2.823 KM
Promotivni popust: 3.100 KM
Cijena vozila sa promotivnim popustom: 28.918 KM
maj 30, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 13, 2025 0
mar 26, 2025 0
okt 08, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0