Osvježeno 25 Marta, 2025 11:40 AM
jul 13, 2021 Almir Grebović Citroen, Test 0
Nakon objavljivanja prvih fotografija u julu 2020. godine, bilo je sasvim jasno da Citroen okreće novi list i da novi C4 ni u jednom detalju neće biti isti kao prije. Kao da im je u jednom trenutku već dosadio klasični pogled na svijet automobila, pa su se počeli odricati i klasičnih karoserija. Tako odavno, naprimjer, C3 više nije “onaj” C3, niti je C5 “onaj” C5. C4 je još manje “onaj” C4, a kako sad stvari stoje teško da će u ovoj formi biti. Podsjetimo da je čitav niz godina u BiH nekadašnji Citroen C4 sa 1,6-dizelskim motorom bio jedna od najprimamljivijih kupovina. Kompakt sa onako štedljivim motorom i sa onakvom cijenom dugo godina je prkosio svim konkurentima, ali se današnji automobili (nažalost) ne konstruišu po mjeri plitkih bh. džepova.
Današnji trendovi su sasvim drugačiji, a tržište odavno ne oblikuju kupci. Zbog toga je i Citroen ponudio C4 u formi u kakvoj ga nismo mogli ni naslutiti. Citroen C4 je postao “nešto između”, mada ni oblikom ni detaljima karoserije nisu puno pobjegli od svoje svijetle tradicije. Pravih konkurenata je, zapravo, premalo da bismo ga na pravi način mogli upoređivati s bilo kim. Istina, C4 je znatno podignutiji od klasičnih kompakta i ima unutrašnjost znatno višu od kompakta, i točkove koji bi kompaktima bili neprimjereni, ali nije ni blizu takozvanim gradskim SUV-ovima, mada spada u tu već raširenu kategoriju crossovera kojoj niko ne zna pravu definiciju. Današnji Citroen C4, ako bismo smjeli reći u trećoj generaciji, mogao bi konkurisati, recimo, Renaultu Konquestu, ali ima oblik karoserije kao što ga imaju i Audiju Q3 Sportback, BMW X4 i Mercedes GLC Coupe. Tehnički je brat blizanac Peugeotu 2008, ali cilja na sasvim drugačiju grupu kupaca.
I on je Citroen od glave do pete, jer sa sobom nosi autentičnu priču double chevrona, pa i njega prati ona “ili će vam leći iz prve ili vam neće nikako leći”. Onaj stari Citroen C4 netragom je nestao, a jedinu vezu sa prošlošću održava kroz stražnje aerodinamičko krilo koje je “opet” po sredini stražnjeg vjetrobrana. Prva generacija u varijanti kupe sa troje vrata imala je upravo takav. Već u drugoj je nestao, da bi ga opet oživjeli u ovoj trećoj. Originalnosti mu ne manjka kroz sve oblike na karoseriji, i to podjednako i straga i sprijeda. Ako je nekadašnji Coupe imao samo po jedna vrata na bočnim stranama, ovaj “coupe” ih ima po dvoja, što mu dakako podiže upotrebljivost. Prostora za po dvoje vrata na bokovima ima, jer C4 u dužinu broji 436 cm, a između osovina 267 cm, što je više nego kod blizanca iz Peugeota. Francuzi su definitivno i dimenzijama i proporcijama željeli svojevrsni odmak i ulazak među kupce drugačijih afiniteta, mada su opet ponudili kompakta (kompaktnog crossovera) sa malo većim mogućnostima.
Za njim su se sve vrijeme okretali, jer im je vrlo upečatljiv bio oblik svjetala koji nije baš isti po danu i u tami – po danu dominiraju ogromne površine koje zauzimaju klasični svjetlosni elementi, a u tami dominiraju vrlo tanke LED linije koje vuku na slovo “X”.
Originalnosti ne manjka ni u unutrašnjosti. Kad već sjednete iza upravljača “odmah ste u Citroenu”, ali većina tajni ostaje skrivena sve dok ne napravite prve kilometre.
Dobar položaj na sjedištu nije teško zauzeti, jer su i vozačko i suvozačko podesivi po visini, a nešto veći obruč upravljača vjerovatno će većini dati malo obolji osjećaj upravljanja. I ogromni centralni displej je atipičnog oblika, što je još jedna potvrda originalnosti brenda. Uglavnom dobri materijali krunišu se dobrom gumiranom plastikom na konzoli s autentičnim dezenom, ali i dalje su mišljenja podijeljena oko sve veće primjene takozvanih klavir lakiranih površina. Ali ok, trendovi dolaze i prolaze…
Sve pohvale na račun izmještenih klima-kontrola na staro dobro mjesto, gdje greške nema ni u tragovima – tri okrugle kontrole pomoću kojih je moguće sve podešavati, a na displeju infotainmenta stoje, onako… da je suvozaču zanimljivije. Ono što malo začuđuje to je neobično malen i prejednostavan centralni displej s osnovnim instrumentima. Od “ćoška do ćoška” broji samo 6 inča, a reprodukuje vrlo jednostavnu grafiku. Ovo i nije baš trend, a rezultat suda javnosti može stići najprije u narednoj generaciji. S druge strane imamo odličan head-up displej koji se može izvući prema potrebi, pa s njim glavna tabla s instrumentima potpuno pada u drugi plan.
Pozitivno iznenađuje detalj velike ladice koja je ispred suvozača i nosač za tablet. I jedno i drugo se vrlo jednostavno izvlači iz konzole, a C4 čine automobilom više klase.
Krenete li preko prvog šahta, jasno će biti da novi C4 održava vrlo bliske veze sa udobnošću nekadašnjeg DS-a ili CX-a. Kratko i jasno: Progressive hydraulic cushions – ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima i sjedišta Advanced Comfort su nešto najbolje govorimo li o udobnosti u klasi i oko nje, a sve to ima i ovaj Citroen. Ako ste u mogućnosti, ovaj dio opreme neizostavno birajte. S njima će i najdalji put biti kao odlazak na jutarnju kafu.
I zapravo cijeli ambijent će vožnju činiti vrlo jednostavnom i opuštajućom. Prostora je dovoljno naprijed, ali i nazad, budući da veliko međuosovinsko rastojanje putnicima daje vrlo velike mogućnosti udobnog sjedenja. Čak ni strmo spuštanje karoserije ni najmanje nije utjecalo na prostor za glave putnika iz drugog razreda, mada je danak svemu već plaćen u prtljažniku u kojeg pravilno može stati (samo) 380 litara. Prtljažnik ima dva nivoa i obaranjem stražnjih naslona, možete dobiti popriličnu ravnu plohu i puno veću zapreminu.
Vožnja po ravnoj ceste i neće izvući na vidjelo velike prednosti generalno nešto mekše podešenog ovjesa. Koliko je sve dobro, javiće vam tek kad pređete preko pružnog prelaza, poprečnih neravnina na asfaltu, udarnih rupa, pa čak i makadama. C4 će to ispeglati poput najboljeg asfaltnog finišera. To je dobitna kombinacija koju smo upoznali i na nekoliko prethodnih modela, pa se ni u kojoj varijanti ne radi o slučajnosti. Istina, u zavojima će se malo naginjati, ali samo kod onih koji imaju sportske afinitete. Ostatak je za čistu peticu.
Ko misli da sa trocilidarskim benzincem danas nema sporta, grdno se vara. Danas nije isto što i jučer, pa su mali benzinci već gotovo došli do stadija da pariraju nekadašnjim “velikim” turbodizelašima. Ni kod C4 nema pretjerane filozofije – ispod prednjeg poklopca je 1,2-litarski trocilindarski turbobenzinski motor snage 130 KS, koji može pružiti i malo zabave, ali i ekonomičnosti uz umjerenu vožnju. Iako je otvorena cesta pravi dom za ovaj auto, uz asistenciju pametnog osmerostepenog mjenjača gotovo uvijek će imati idealan broj obrtaja. Dinamičnost znači da će uz “gas do poda” od 60 do 100 km/h stići za oko 7,5 sekundi, što je solidan rezultat s obzirom na to da je auto težak gotovo 1,4 tone, i da može potegnuti i preko 200 km/h. Dovoljno o downsizingu?
Uz mogućnost prebacivanja iz “brzine u brzinu” preko polugica iza upravljača motorom nećete moći nešto kočiti nizbrdo, ali možda možete “napadati” krivine u možda malo boljem stepenu prenosa, no brzo će vam dosaditi – automatik i tih i uglađen motor blagodat su užitka u vožnji.
Uz asistenciju sistema Start&Stop u gradskoj gužvi možete trošiti između 7 i 8 litara goriva i to uz stalnu upaljenu klimu, a otvorena cesta može vas koštati svega 5 litara.
Želite li ovakav automobil, ne savjetujemo baš štednju – ovo je automobil koji mora imati opremu i koji mora znati potegnuti. Istina je da ga možete kupiti za 36.294 KM, ali u osnovnom paketu opreme Feel. Ovaj je bio nešto skuplji, imao za 30 KS jači motor, naredni paket opreme – Shine, pa je u skladu s tim i formirana cijena – nešto više od 42 hiljade KM.
Citroen C4 Shine 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 |
|||
Cijena do registracije: | 48.111 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 43.540 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Citroen C4 Feel 1.2 PureTech 100 S&S BVM6): | 36.294 KM | ||
Akcijska cijena najjeftinijeg modela (Citroen C4 Feel 1.2 PureTech 100 S&S BVM6): | 32.846 KM | ||
Cijena analognog približno opremljenog dizela (Citroen C4 Shine 1.5L BlueHDi 130 S&S EAT8): | 50.924 KM |
||
Akcijska cijena analognog približno opremljenog dizela (Citroen C4 Shine 1.5L BlueHDi 130 S&S EAT8): | 46.086 KM | ||
Troškovi registracije: | 661 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.264 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 230 KM | ||
Motor: | benzinski, 1.199 ccm, 3 cilindra u liniji, 12 ventila, turbo, direktno ubrizgavanje | ||
Snaga: | 96 kW (131 KS) pri 5.500 obr/min | ||
Obrtni moment: | 230 Nm pri 1.750 obr/min | ||
Mjenjač: | automatski, 8 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 9,4 s / 200 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 5,6 – 6,3 l/100 km (nom) | ||
Emisija CO2: | 126 – 142 g/km | ||
Emisioni standard: | Euro 6d | ||
Zapr. rezervoara: | 50 l | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.360 / 1.800 / 1.525 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.670 mm | ||
Prečnik kruga okretanja: | 10,9 m | ||
Masa vozila: | 1.400 kg | ||
Prtljažnik: | 380 / 1.250 l | ||
Početak prodaje u BiH: | Februar 2021. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 7,53 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 9,02 s |
Citroen C4 Shine 1.2 PureTech 130 S&S EAT8
Serijska oprema (Shine):
Set za privremenu popravku guma, ABS, AFU, REF, ESP, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici, Citroën Connect BOX (geolokacija i SOS), upozorenje za nepričvršćene sigurnosne pojase, prednji sigurnosni jastuk za vozača i suvozača, bočni sigurnosni jastuci za putnike u 1. redu, zavjesasti sigurnosni jastuci za putnike u 1. i u 2. redu, aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake (LKA), Active Safety Brake (AEB) – djelovanje pomoću senzora na vrhu vjetrobranskog stakla, upozorenje na opasnost od sudara, prepoznavanje saobraćajnih znakova i preporuka o ograničenju brzine, upozorenje na vozačevu nepažnju (DAA3), stražnji parkirni senzori, 10-inčni ekran osjetljiv na dodir (s digitalnim autoradiom DAB+), Mirror screen (AndroidAuto, Apple Carplay), 6 zvučnika, 12 V utičnica na prednjem dijelu, 1x USB utičnica, 5-inčna digitalna instrument tabla s ambijentalnim osvjetljenjem, centralno zaključavanje vozila, 1 običan ključ + 1 ključ s daljinskim podešavanjem (s tri dugmeta), električna parkirna kočnica, progressive hydraulic cushions (ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima), automatski dvozonski klima-uređaj, otvor klima-uređaja za putnike u 2. redu, električno sekvencijalno podešavanje prednjih i stražnjih stakala, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, automatsko uključivanje dnevnih svjetala, automatski brisači stakla sa senzorom za kišu, presvlake od tkanine u sivoj boji Meanwhile/tkanine u crnoj boji, stražnja klupa djeljiva u omjeru 1/3-2/3, tri naslona za glavu u 2. redu, Isofix na stražnjim bočnim sjedištima, podešavanje vozačevog sjedišta u lumbalnom dijelu, vozačevo i suvozačevo sjedište podesivo po dužini, visini i nagibu, paket u boji Glossy Black (obrub maglenki i zaštita Airbump u crnoj boji), prednja dnevna svjetla LED sa svjetlosnim potpisom u obliku slova V, prednji LED farovi, prednja LED svjetla za maglu, stražnja LED svjetla sa svjetlosnim potpisom, prednji branik u boji karoserije, vanjske ručice vrata i kućišta vanjskih retrovizora u crnoj boji, stražnji branik u crnoj boji, prednji stub u boji karoserije, blatobrani i pragovi u crnoj boji, osvjetljenje prednjeg i stražnjeg dijela putničkog prostora, osvjetljenje u prtljažniku, visoka centralna konzola s naslonom za ruke, multifunkcijski kožni volan, kamera za pomoć pri vožnji unazad, navigacija, dodatna USB utičnica u prednjem dijelu, HUD – projekcijski prikazivač u visini očiju, električno preklopivi vanjski retrovizori, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, kombinacija unutrašnjosti Urban Grey, sjedišta, Advanced Comfort, nosač Smart Pad Support Citroën na strani suvozača, klizni pretinac u centralnoj konzoli na strani suvozača, LED osvjetljenje prednjeg i stražnjeg dijela putničkog prostora, osvjetljenje prostora za noge, sjenila s ogledalom i LED osvjetljenjem u 1. redu, 18” felge od lake legure, Aeroblade u crnoj boji, prošireni sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova – ETSR, Active Safety Brake (VAEBS3) – djelovanje pomoću radarskog mjerača u odbojniku, sistem za kontrolu mrtvog ugla, automatsko prebacivanje sa dugih na kratka svjetla, prilagodljivi tempomat Stop&Go EAT8 s mogućnošću potpunog zaustavljanja vozila i pokretanja, prednji parkirni senzori, Hands-free ulaz u vozilo i pokretanje vozila (ADML Proximity), kombinacija unutrašnjosti Metropolitan Grey, džepovi na poleđini prednjih sjedišta, naslon za ruke između sjedišta u 2. redu (s pretincem), otvor za skije, paket u boji Textured Grey (obrub svjetala za maglu i zaštita Airbump u sivoj boji), hromiran profil brisača, dodatno zatamnjena bočna stakla i stražnje staklo, multifunkcijski volan od zrnaste kože…
Cijena modela sa serijskom opremom: 46.892 KM
Dodatna oprema:
– Bežično punjenje pametnog telefona kompatibilnog sa protokolom QI (281 KM)
– Metalik braon boja Caramel (938 KM)
Cijena dodatne opreme: 1.219 KM
Akcijski popust: 4.571 KM
mar 24, 2025 0
mar 24, 2025 0
mar 20, 2025 0
mar 19, 2025 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0
sep 15, 2014 0