Osvježeno 10 Februara, 2025 2:19 PM
okt 16, 2023 Almir Grebović Citroen, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Čekali smo dvije godine da Citroën predstavi prvi derivat svog predstavnika niže srednje klase. Novo je vrijeme, pa se novi pogledi razlikuju od nekadašnjih kad su kao sekundarne pojave nastajali kabrioleti, kupei i karavani. Nastaju, naravno i danas, ali sve češće svjedočimo nastajanju nekih sasvim novih formi. Citroën je “ekstenziju” nazvao jednostavno C4 X, a to u osnovi definiše drugog člana familije koji je nešto duži i ima dugačiju formu iza C nosača.
Aktuelni C4 je inače treća evolucija pod ovim imenom. Predstavljen je 2020. godine i potvrdio je Citroënovo opredjenjenje da će svi njegovi uobičajeni putnički modeli stilom prilično nalikovati crossoverima, pa čak i ozbiljnijim SUV-ovima. Sjetimo se, naprimjer, C3 iz 2016. godine za kojeg tad nismo znali da se radi o crossoveru ili o Citroënovom sasvim “uobičajenom” malom gradskom automobilu, no nakon 2000. i nakon dolaska C4 sve je već postalo jasno.
C4 X nije trebao poseban stil koji će naglasiti neke njegove dodatne sposobnosti. Visoki klirens, puno masivnih plastičnih obloga, naglašeni pragovi i neuobičajena ukupna visina dovoljno govore o pravcu kojeg je zauzeo Citroën. Citroën zapravo nikad nije ni tvrdio da je C4 crossover s blago naglašenim vancestovnim sposobnostima. Odmah su tvrdili da su napravili mješavinu limuzine i hatchbacka čime su stilski i praktično dobili novi automobil i to s vrlo malo ulaganja. Možda C4 X i nije sasvim novi, ali je od konvencionalnog C4 duži za 24 centimetra. Nije bilo puno mudrosti – povećali su samo stražnji prevjes, što je u osnovi bilo najjednostavnije. Time je C4 “otišao” u pravcu limuzine, što su potvrdili i poklopcem prtljažnika – ako je uobičajeni C4 klasični hatchback, s položenim petim vratima, C4 X nije klasični sedan, iako se prtljažniku pristupa podizanjem samo kratkog limenog dijela.
Novih 24 cm između krajnjih tačaka nije samo prosta dužina – to znači i 510 litara prostora u prtljažniku, što već zadire u rekordere klase. Podsjetimo i na to da C4 ima prtljažnik zapremine samo 380 litara, pa je razlika očigledna. Dodatna 24 centimetra iza stražnje osovine znači i 107 cm u bazi prtljažnika, što ga čini kud-i-kamo upotrebljivijim automobilom. Nisu propustili ni ostaviti mogućnost preklapanja naslona stražnjih sjedišta, ali nisu zaboravili ni otvor za skije, čime je C4 X još kompletniji.
Gledajući ga sprijeda, nećete naći ni jednu razliku u odnosu na uobičajeni C4. Već prema njihovom zlatnom pravilu, svjetla su vrlo gabaritna i podijeljena u tri etaže, ali je glavno obilježje autentični znak X kojeg tvori komplet dnevnih LED svjetala. Tako ćete modernog Citroëna čak i u noći vrlo teško zamijeniti za bilo koji drugi automobil.
Profil je već nešto što govori da se radi o automobilu koji bi mogao pronaći nove kupce. Razlike su vidne – posljednja trećina karoserije je i dalje u formi kupea, ali pomiješana sa sedanom, što mu i daje tu novu dimenziju crossovera. Slične oblike imaju i Mercedes, i BMW, i Audi, pa i drugi koji su od prije nekoliko godine svoje dvovolumenske SUV-ove ili crossovere počeli pretvarati u Coupe SUV-ova. Citroën je, mora se priznati, krenuo obrnutim redoslijedom.
Pored različite siluete, Citroën je ponudio i sasvim novi stražnji kraj sa sasvim novim izgledom svjetala, i odbojnika, koji ne izgleda toliko luksuzno kao na “kratkom” C4, no jednostavno je autentičan, pa ćemo ga vezati isključivo za “X”. Preko stražnjeg vjetrobrana nema vidno postavljenog horizontalnog aerodinamičkog krila, a dole se nalazi samo jedna izduvna cijev, što je pomalo nejasno, budući da se radi o dizelu.
Razlike iznutra praktično ne postoje. U dlaku je isti kao i C4 – mala digitalna tabla s instrumentima, veliki centralni displej postavljen na vrhu konzole, Head Up displej (dio najbogatijeg paketa opreme – Shine) nosač za tablet i ladica i spremište ispred suvozača, osnovne su vizuelne karakteristike onoga što vide vozač i suvozač. Unutrašnjost krasi još nekoliko skrivenih spremišta i otvorenih pozicija za mobitele i za druge sitnice, među kojima su i velika spremišta s unutrašnje strane vrata.
C4 X je zadržao identično međuosovinsko rastojanje – 267 centimetara, što je sasvim dovoljno da se putnicima straga ponudi dovoljno prostora za koljena. Prednja sjedišta klize na šinama u dužini od 24 centimetra, pa je raspoloživi prostor za koljena između 14 i 38 centimetara, što može činiti vrlo solidnu komociju i za one natprosječnih gabarita. Međutim, ostaće nejasno zbog čega Citroën nije obložio prtljažnik i s gornje, strane, što umanjuje njegovu luksuznu vrijednost i zvukom odaje osjećaj nešto jeftinijeg automobila prilikom zatvaranja prtljažnika.
Ono što je izuzetno važno i izuzetno dobro, to je poznati i već etablirani Citroënov sistem udobnosti Advanced Comfort. Njega čini poseban sistem ovjesa (amortizeri) i posebna sjedišta s debljim slojem strukturirane pjene. Dio su srednjeg paketa opreme, a jednostavno ih je prepoznati prema autentičnoj borduri, a isti princip je primijenjen i u drugom redu. Upravo ovaj sistem čini jednu od dvije najveće vrline Citroëna C4 X – natprosječna udobnost! I zaista, pređete li preko bilo koje neravnine, odmah će postati jasno o čemu se radi. Štaviše, vozite li van uređene ceste, naravno ne po teškom off-road terenu, sistem će pokazati pravo lice i vožnju učiniti i mekom i jednostavnom. Iako ima visok klirens, C4 X nažalost nema ni jedan sistem pomoći prilikom vožnje makadamom, što ga nedvosmisleno svrstava u gradske crossovere neobičnog izgleda i udobnosti.
Još bolje će biti na asfaltu, ali morate biti spremni na malo više naginjanje karoserije – koliko zbog specifičnog ovjesa, toliko zbog nešto višeg težišta. Budete li umjereni, onda od ovoga nema ništa. Budete li umjereni, pored osnovnog komfora kojeg pruža ovjes, uživaćete i u tišini koju pruža aerodinamika i izvrsna akustička izolovanost putničke kabine.
Sretni će biti oni koji su i dalje poklonici dizelskih motora i koji još nisu spremni za radikalnu pogonsku transformaciju. Tržište BiH, odavno naviknuto na dizele svih vrsta, sigurno će znati cijeniti ono što pruža moderni 1,5-litarski turbodizelski motor. U osnovi se radi o pameti koncerna PSA, ali je dio nastao zajedničkim ulaganjem s Fordom, pa svaki potpisnik ovog braka iz interesa koristi onoliko koliko mu dopuštaju i dalje slobodnija tržišta.
U C4 X je ugrađena najsnažnija varijanta ovog motora. Tako će na samo 3.750 obr/min osloboditi 130 KS, a na samo 1.750 obr/min imaće 300 Nm obrtnog momenta. Snagu prenosi na prednje točkove preko osmerostepenog automatskog mjenjača, koji je također često dio automobila iz ovog koncerna, ali i ponekog Forda. Odličan su spreg, mada mjenjač može ponekad zakasniti i prema gore i prema dole, ali samo ako ste odabrali način vožnje Eko ili Normal. U načinu vožnje “Sport”, svijet se radikalno mijenja – prenosni odnos će uvijek biti u nižem stepenu, a motor nešto osjetljiviji na naredbe s paučice gasa. Pored toga, iza obruča upravljača su lopatice koje dopuštaju i poneku manuelnu egzibiciju prije ulaska u oštriji zavoj. Djelimično mogu pomoći prilikom usporavanja, kad koliko-toliko možete kočiti motorom, mada mala zapremina i 16 ventila neće dopustiti bog zna kakve egzibicije, pa će većina usporenja ipak biti pomoću nožne kočnice.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
I na kraju, bez obzira na sve, bez obzira na sve inkvizitorske poteze na protjerivanju termičkih motora, a pogotovo dizela, pragmatični kupci će uvijek s osmijehom na licu dočekati jedan automobil s ovakvim motorom, a pogotovo na tržištu kakvo je naše. Iako postoji i električna verzija Citroëna C4 X, vjerujemo da će dizel biti prihvatljiviji dok god ga bude. S jednim punim rezervoarom goriva C4 X može preći i hiljadu kilometara bez posebne pažnje, do 100 km/h može ubrzati za 10,8 sekundi, a od 60 do 100 km/h može stići za 6,8 sekundi. To je zapravo ono što treba prosječnom vozaču iz BiH.
Citroën C4 X Shine BlueHDi 130 S&S EAT8 €6.4 |
|||
Cijena do registracije: | 55.745 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 54.073 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Citroën C4 X You! 1.2 PureTech 100 S&S BVM6): | 40.983 KM | ||
Cijena približno opremljenog analognog benzinca (Citroën C4 X Max 1.2 PureTech 130 S&S EAT8): | 53.119 KM | ||
Troškovi registracije: | 671 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 2.812 KM | ||
Servisni interval: | 30.000 km / 1 god. | ||
Motor: | Dizelski, 1.499 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, Commonrail, Start & Stop | ||
Snaga: | 96 kW (130 KS) pri 3.750 obr/min | ||
Obrtni moment: | 300 Nm pri 1.750 obr/min | ||
Mjenjač: | Automatski, 8 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 9,5 s / 206 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 4,9 l/100 km (WLTP) | ||
Emisija CO2 (WLTP): | 128 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6d | ||
Zapr. rezervoara: | 50 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.600 / 1.800 / 1.525 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.670 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.785 mm | ||
Krug okretanja: | 10,9 m | ||
Masa vozila: | 1.395 kg | ||
Zapr. prtljažnika: | 510 l | ||
Garancija: | 5 godina / 100.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Mart 2023. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 6,81 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 7,96 s |
Citroën C4 X Shine BlueHDi 130 S&S EAT8 €6.4
Serijska oprema Shine:
ABS; AFU; REF; ESP; sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici, sistem za kontrolu pritiska u gumama; Citroën Connect Box – eCall (geolokacija i SOS); upozorenje za nepričvršćene sigurnosne pojase; prednji sigurnosni jastuk vozača i suvozača; bočni sigurnosni jastuci za putnike u 1. redu; zavjesasti sigurnosni jastuci za putnike u 1. i 2. redu; aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake – LKA; Active Safety Brake (djelovanje pomoću radarskog mjerača u odbojniku); upozorenje na opasnost od sudara; prošireni sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova – ETSR; upozorenje na vozačevu nepažnju – DAA3; prilagodivi tempomat Stop&Go EAT8 s mogućnošću potpunog zaustavljanja vozila i pokretanja; prednji i stražnji parkirni senzori; kamera za pomoć pri vožnji unazad; sistem za kontrolu mrtvog ugla; centralno zaključavanje vozila; 1 običan ključ + 1 ključ s daljinskim podešavanjem i s tri dugmeta; električna parkrna kočnica; Isofix na stražnjim bočnim sjedištima; set za popravku guma; 18” alu-felge Aeroblade s dijamantnim efektom; paket u boji Glossy Silver – obrub maglenki i zaštita Airbump u sjajnoj sivoj boji; prednji branik u boji karoserije; ručice na vratima u boji karoserije; kućište vanjskih retrovizora u boji Crna Perla Nera; stražnji branik u sjajnoj crnoj boji; blatobrani i pragovi u crnoj boji; dodatno zatamnjena bočna stakla i stražnje staklo; Progressive hydraulic cushions – ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima; kombinacija unutrašnjosti Metropolitan Grey; sjedišta Advanced Comfort, stražnja klupa djeljiva u omjeru 1/3-2/3; tri naslona za glavu u 2. redu; džepovi na poleđini prednjih sjedišta; klizni pretinac u armaturnoj ploči na strani suvozača; sjenila s ogledalom u 1. redu; automatski dvozonski klima-uređaj; otvor klima-uređaja za putnike u 2. redu; električno sekvencijalno podešavanje prednjih i stražnjih stakala; električno podesivi, grijani i preklopivi vanjski retrovizori; podešavanje vozačevog sjedišta u lumbalnom dijelu; vozačevo i suvozačevo sjedište podesivo po dužini, visini i nagibu; osvjetljenje prednjeg i stražnjeg dijela putničkog prostora; osvjetljenje u prtljažniku; visoka centralna konzola s naslonom za ruke; naslon za ruke između sjedišta u 2. redu s pretincem; obruč multifunkcijskog volana obložen zrnastom kožom; unutrašnji fotoosjetljivi retrovizor; hands-free ulaz u vozilo i pokretanje vozila – ADML Proximity; otvor za skije; nosač Smart Pad Support Citroën na strani suvozača; prednja LED dnevna svjetla u obliku slova V; prednji farovi LED; LED prednja svjetla za maglu; automatsko uključivanje dnevnih svjetala: automatski brisači stakla sa senzorom za kišu; stražnja LED svjetla; automatsko prebacivanje s dugih na kratka svjetla; 5-inčna digitalna instrument-tabla s ambijentalnim osvjetljenjem; My Citroën Drive Plus sa 10” ekranom na dodir HD – navigacijski sistem; HUD – projekcijski prikazivač u visini očiju; digitalni autoradio DAB+; Mirror screen (Android Auto, Apple Carplay); 6 zvučnika; 12 V utičnica u prednjem delu; po jedna USB-C i USB-A utičnica u prednjem dijelu, te jedna USB-A utičnica straga…
Cijena modela sa serijskom opremom Shine: 53.832 KM
Dodatna oprema:
– Metalik siva boja Acier (1.125 KM)
– Kućište za tablet Samsung Tab A 10,5” (38 KM)
– Grijani volan (281 KM)
– Grijana prednja sjedišta (469 KM)
Cijena dodatne opreme: 1.913 KM
Akcijski popust: 1.672 KM
feb 06, 2025 0
feb 04, 2025 0
jan 31, 2025 0
jan 29, 2025 0
okt 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0
nov 15, 2014 0