Osvježeno 22 Septembra, 2023 2:50 PM
jul 09, 2013 Adnan Huseinagić Dacia, Test 0
Ovo je najekonomičniji automobil koji se trenutno može kupiti na tržištu. Bez ikakve muke troši manje od 4,5 litara dizela na pređenih 100 kilometara, a prelazi više od 1.500 kilometara sa jednim rezervoarom goriva koji košta 115 KM.
Sandero je mali gradski kompakt, naslonjen na bazu Clija, sa osnovnom sigurnosnom opremom, sa motorima starim jednu generaciju i sa nedavno osvježenim izgledom, koji mu je sada dodatno podigao ugled među onima koji traže jeftini novi automobil. Uz 1,5-litarski dCi sa 75 KS, paket opreme Laureate, te uz dodatnu opremu kao što su aluminijumske felge i podizači zadnjih stakala, Sandero postaje jedna od najopremljenijih (ako baš ne možemo reći najluksuznijih) Dacija koja je uopšte dostupna na tržištu.
No, tokom sedmodnevne testne vožnje ni dodatna oprema, ni novi izgled, ni praktičnost Dacije Sandero nisu impresionirali kao motor. Davno smo čuli sve priče o ekonomičnosti 1,5-litarskog dCi motora, ali u ovoj Daciji, ekonomičnost je dobila sasvim novu dimenziju. Zamislite samo da se prvi podiok (a njih je osam), na pokazivaču nivoa goriva u rezervoaru isključio nakon 350 pređenih kilometara. To nije sve, potrošili smo pola rezervoara tek kada je na pokazivaču pređenih kilometara pisalo da smo pregazili 900 kilometara. Dakle, ako želite ekonomičan automobil sa niskom potrošnjom, od Dacije Sandero 1.5 dCi ne može bolje. Istina je da smo više od pola “kilometara” vozili otvorenom cestom, ali ni u jednom trenutku Sandero nije bio najsporiji, niti je dugo gledao u leđa dugim kamionima. Motor nije ni slab. Iako je 75 KS prema današnjim standardima, blago rečeno, malo, uz laku karoseriju Sandero je gotovo jednakom žestinom stizao od 60 do 100 km/h kada je u njemu samo vozač, ili kada su u njemu četiri putnika.
Jedini element pored motora koji zaslužuje sve pohvale je mjenjač. Upravo je mjenjač omogućio izuzetnu dinamičnost Sandera u prve četiri brzine. Prebacivanjem u petu brzinu motor se značajno rastereti, snage je dosta manje, ali zato se nećete puno mučiti da na pokazivaču trenutne potrošnje piše 2,3 l/100 km. Tako je i tokom testa, nakon gotovo 1.000 pređenih kilometara, ostalo gotovo pola rezervoara goriva, a pokazivač potrošnje prikazivao je potrošnju od 4,4 litra na pređenih 100 kilometara.
⇑ Na zadnjim sjedištima je kao i u svakom kompaktu. Dva putnika se smještaju bez problema.Prilično smo uvjereni da bi istinski mazohisti u adekvatnim uslovima uspjeli preći više od 1.800 kilometara samo sa jednim rezervoarom goriva. Prema tehničkim podacima u rezervoar stane 50 litara goriva, što po trenutnim cijenama košta 115 KM. Jednostavnom računicom stižemo do podatka da sa jednom konvertibilnom markom teoretski možemo preći 15 kilometara (6,6 KM/100 kilometara), što je bolji odnos nego i kod jednog drugog automobila koji smo do sada testirali. Upravo zbog toga, ovoj Daciji opraštamo kratka prednja sjedišta, vozne osobine polovnog automobila, te volan koji gotovo i nema servo asistenciju. Znamo da je većini navika jednom rukom okretati volan prilikom oštrih manevara na parkiralištu, ali to u ovoj Daciji nije moguće.
Također, jeftina plastika na vratima, plitki držači za čaše i na pojedinim mjestima katastrofalno uklopljeni plastični paneli bacaju mrlju na popularni rumunski automobil, i to prvenstveno zbog toga što ga sa cijenom većom od 20.000 KM ne možemo nazvati jeftinim automobilom. No, ako se možete preći preko ovih nedostataka, vozićete uvjerljivo najjeftiniji kilometar u životu.
Dacia Sandero 1.5 dCi 75 Laureate |
|||
Cijena do registracije: | 21.167 KM | ||
Troškovi registracije: | 535 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 1.498 KM | ||
Servisni interval: | 10.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 145 KM | ||
Motor: | dizelski; 1.461 ccm | ||
Snaga: | 55 kW / 75 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 12,4 s / 169 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 4,2 l/100 km (nom) | ||
Masa vozila: | 1.238 kg | ||
Prtljažnik: | 320/1.200 l | ||
Emisija CO2: | 109 gr/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Mart 2013. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 8,19 sekundi | ||
4. brzina: | 8,96 sekundi | ||
80-120 km/h: | |||
4. brzina: | 10,28 sekundi |
sep 22, 2023 0
sep 22, 2023 0
sep 20, 2023 0
sep 20, 2023 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0