Osvježeno 10 Februara, 2025 2:19 PM
okt 24, 2023 Almir Grebović DS, Test 0
Iznenadili su svijet nekoliko puta, mada najviše trenutkom kad su 2014. godine postali autonoman brend u okviru Grupacije PSA, i to sa zadatkom da na sebe preuzmu tešku ulogu predstavnika u premijum segmentu u kojem je danas vrlo teško biti konkurentan. Tek tad su uslijedili ekstravagantni modeli nakon kojih je bilo jasno da će glavna karta koju su potegli biti dizajn koji nije za svakog. I zbog toga su drugačiji…
Biti drugačiji znači biti primijećen. Biti drugačiji uvijek ne znači biti devijantan, ali biti drugačiji znači imati vlastiti stav i u većini slučajeva vlastiti stil. To u posljednjih pet godina pokazuje cijela serija modela, mada je DS 4 iz 2022. godine primjerak s najvećim stilskim otklonom u odnosu na modele matične grupacije – koliko je prva generacija DS-a 4 nalikovala Citroënu C4, toliko se nova generacija razlikuje od aktuelnog C4. No, to je dio strategije koncerna, budući da su svi pod okriljem već ogromnog Stellantisa u kojem svaki od 14 brendova ima jasno definisanu ulogu na tržištu.
I dok je C4 naciljao konvencionalnu klijentelu, DS 4 definitivno puca na kupce kojima je najvažniji dizajn i koji pod svaku cijenu u svemu biti sasvim drugačiji. Ne radi se o ekscentricima, jer DS 4 niti ima išta više, niti ima išta manje od onoga što i svaki drugi manje primijetan automobil, ali jednostavno je prilika na cesti koja će skrenuti pogled i najokorjelijem flegmanu. Automobil koji se gabaritima u potpunosti uklopio u gabarite najeksplicitnijih primjeraka niže srednje klase, proporcijama neće skrenuti pažnju, ali će ama baš svakim detaljem dati do znanja da stvari nisu baš tako obične. Skica srednjoškolca je bila nešto malo radikalnija, no ne puno različita od gotovog proizvoda, jer se DS potrudio da tehnolozima dodatno zagorča život kako bi većinu zamišljenih detalja pretvorili u mogućnost serijske proizvodnje.
A “skica srednjoškolca” je zaista bila neposredni povod i za profesionalni angažman u DS-ovom stilističkom studiju u Parizu i za osnovnu ideju za nastajanje upravo ovog modela. Tako je pod ovim neobičnim okolnostima Thomasu Duhamelu, tek stasalom stilisti, pripao zadatak dovršetka započetog amaterskog projekta. Pripremljeni ugovor ponuđen mu je onog trenutka kad je rekao da ne želi stilizovati GTI automobile potpuno zalijepljene za cestu, jer većina vozača zaslužuje nešto drugo. I zaista – pogledajte aktuelni DS 4 s bilo koje strane i vidjećete klirens veći nego kod nekih gradskih SUV-ova. No, Duhamel nije jedini koji je potpis stavio na dizajn modernog DS 4 – potpisnika je čak 25, pa i dvojica koja su od neku s prostora bivše zajedničke države. Toliko o ulogu u dizajn projekta DS 4.
Automobil je istinska skulptura i nemoguće je proći pored njega, a ne obratiti pažnju na svaki detalj. Na prvi pogled koketira s linijama koje ćemo srestina na modernim Lexusima, ali se kod DS-a 4 ipak radi o suptilnije odabranim detaljima. Osnov su oštrije linije pojedinih elemenata postavljnih u veće aerodinamičke oblike, pa je iluzija o “ćoškastom” dizajnu potpuno uspjela. Najdramatičnije su “kljove” izlomljenih dnevnih svjetala koja su ujedno i pokazivači pravca, ali pravi začin čini prekinuta hromirana obrva koja ide od prednje maske prema krajevima.
Uz siluetu vrlo aerodinamičkog kapljastog oblika, ogromni 19-inčni točkovi su pravi raj za oči, a na prvi pogled pomalo zbunjujuće djeluju ručke na vratima. Kad nisu u funkciji potpuno su ravne s plohama vrata, ali se poput onih na najprestižnijim automobilima izvlače “na zahtjev”.
Ni stražnji dio nema nikakvu vezu s aktuelnim Citroënima, pa ćemo i tu pronaći ekstravagantne oblike i detalje. Najintrigantnija je mrežasta forma reflektujućih površina stražnjih svjetala, što je samo po sebi dovoljno da automobil u tami izdvoji od svih drugih u gradskoj koloni, ali i mesnata simulacija završetaka auspuha, čiji su stvarni krajevi skriveni ispod.
I tu se vidi jasna namjera DS-a da privuče posebne kupce. Konačno, sasvim je jasno da kupci koji traže ovakav automobil, sigurno nikad ne bi vozili ni BMW, ni Audi, ni Mercedes, ali ni Toyotu, recimo, a Opel posebno.
Sve je ovo spakovano u dužinu od 440 centimetara, što je slika i prilika automobila C segmenta, među kojima su i Citroën C4, i Peugeot 308, i aktuelna Opel Astra, ali brojni drugi konkurenti koji su manje ili više nalik na formu crossovera s kojom koketira i DS 4.
DS 4 je automobil koji se i iznutra u potpunosti razlikuje od modela iz koncerna nastalih na identičnoj platformi (EMP2). Njegova nekonvencionalnost opet se primarno zasniva na potpuno atipičnim oblicima, čime DS 4 dobija ono što bismo mogli nazvati premijumom. Između osovina je 267,5 cm, baš koliko i kod nabrojanih konkurenata, ali se unutrašnjost čini nešto skučenijom zbog disproporcionalnog odnosa zatvorenih i “otvorenih” površina. Upravo se zbog toga DS4 s vana čini “opasnim”, a iznutra intimnim i skrivenim od neželjenih pogleda. Svaki detalj iznutra je posebno dizajniran, ali su svi u zajedničkom stilskom duhu.
Cijela konzola i obloge vrata vizuelno čine cjelinu, a išli su dotle da su čak i bočne rozete za ventilaciju zapravo u vratima. Iz današnje perspektive je neobično i to da se displej multimedije nalazi duboko utisnut u konzolu, što ovaj segment vizuelno čini puno skladnijim i jednostavnijim. Važno je i to da su neke komande klima-uređaja zadržane u mehaničkoj formil, ali se detaljima pristupa putem displeja osjetljivog na dodir. Uz malo treninga, sistem infotainmenta će postati prilično pristupačan, a pohvalićemo i njegovu brzinu. Iza upravljača je i drugi displej (7”) koji čini autentičnu digitalnu površinu s instrumentima, na kojoj je moguće postaviti nekoliko različitih prikaza, što je svojevrsni “upgrade” sličnih panela na srodnim Citroënima i Peugeotima. Uz solidan broj i zapreminu spremišta za vrijedne stvari pronaći ćemo dosta ergonomskih detalja, kao što je naprimjer i potenciometar za pojačavanje muzike, ali i pomalo nezgodno smještene tastere za upravljanje prozorima, što bismo mogli definisati jedinim propustom u oblikovanju i pozicioniranju često korištene opreme.
Zanimljiv detalj je i svojevrsni “touch pad” smješten na centralnom grebenu, mada se više radi o tehničkoj poslastici nego o nečemu od čega će vozač imati direktnu korist. Uzorno dizajnirana i oblikovana sjedišta vozaču i suvozaču će pružiti izuzetnu udobnost, mada je pomalo čudno kako u nižim paketima opremljenosti nemaju električno upravljanje barem po jednoj osi. Mehanički su pomjerljiva po klizačima dužine 25 cm, ali i po visini, što će biti dovoljno i onima straga da zauzmu najudobniji položaj.
Preklapanjem stražnje klupe, nažalost nije moguće dobiti ravnu podnicu prtljažnika, jer nije izdijeljena u dvije etaže, ali su zapremina od 430 litara i dužina u bazi od 80 centimetara iznad prosjeka klase, što je dodatna pogodnost za kupce.
Motor je jedan od posljednjih benzinskih dragulja ove vrste i pravo je čedo downsizinga. Opjevan bezbroj puta, našao je mjesto ispod poklopaca čitave hrpe i Citroëna, i Peugeota, i DS-a, i Opela, pa čak i jednog Jeepa, ali ne i Fiata. U “četvorku” se ugrađuje isključivo u varijanti sa 130 KS, što je uostalom bio slučaj i s prvom generacijom ovog automobila. Iako na papiru lijepo zvuči 130 KS, od njega nemojte očekivati čuda – dinamika automobila i dalje zavisi od poznate fizike unutar bloka i glave. Motor ima samo tri cilinda i radnu zapreminu 1.199 kubnih centimetara, ali i turbopunjač i vrlo precizan elektronski sistem ubrizgavanja goriva. Otuda čak 130 KS na 5.500 obr/min, ali i 230 Nm pri samo 1.750 obr/min. Iako je veoma tih u vrlo dobro izolovanu kabinu ponekad se može probiti poznati ton trocilindraša.
Vozite li na otvorenoj cesti umjerenom brzinom do stotinjak km/h, jedva da ćete ga čuti, ali ako vam ustreba silovitije ubrzanje onda će se oglasiti poznatim “neparnim” tonom. A silovitija ubrzanja znači da ćete od 60 do 100 km/h stizati za 7,3 sekunde, a od 80 do 120 sekundi za 8,7 sekundi, što i nije tako loše, ako znamo da prazan DS 4 ima masu 1.350 kg. Tražite li mjesta za sigurna preticanja, čak se i ne morate naoružavati strpljenjem, jer je dovoljno dobar da povuče iz podruma obrtaja, budući da prisilna aspiracija osigurava maksimalni obrtni moment i to vrlo nisko. Budete li ga tjerali do kraja, a to znači na više od 200 km/h, moraćete biti spremni na veliki trošak za gorivo, no pristanete li na umjerenost, potrošnja će nalikovati potrošnji modernog turbodizelaša. To znači da na otvorenoj cesti može trošiti oko 4,5 litra benzina, ali ne i ispod 4 litre. U jutarnjim ili popodnevnim gradskim gužvama, zapravo u najgorim uslovima, potrošnja može porasti na 8 do 9 litara 95-ice.
Uz gume prilično niskog profila, na trenutke se može učiniti pretvrdim, jer automobil ovakvog izgleda jednostavno mora “stajati” i malo sportski, ali DS 4 ipak naginje onoj drugoj strani u kojoj se malo više cijeni ukupna udobnost.
Precizan u kratkim zavojima, taman onoliko koliko mu dopušta povišen klirens, može zamirisati i dozom sporta, a pogotovo ako dugmetom na grebenu izaberete upravo taj način vožnje. Motor će postati malo agilniji, a mjenjač nešto brži, što je lako primijetiti i na liniji diskretnog obrtomjera.
I konačno DS4 nije ekscentričan automobil – on je samo automobil s prefinjenim detaljima s vana i iznutra koji su drugačiji nego na drugim automobilima. To ga vizuelno čini skupljim, a u takvom skladu je i cijena. Jeste li jedan od onih kojima je izgled na prvom mjestu i već su vam dosadni konvencionalni automobili njemačkih ili japanskih nacionalnih predznaka, DS4 bi mogao dodatno istaći vaš karakter, ali pod uslovom da ste za njega spremni izbrojati više od 70 hiljada KM.
DS 4 Trocadero 1.2 PureTech 130KS S&S EAT8 |
|||
Cijena do registracije: | 70.240 KM | ||
Akcijska cijena do registracije: | 64.999 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (DS 4 1.2 PureTech 130KS S&S EAT8): | 57.119 KM | ||
Cijena približno opremljenog analognog dizela (DS 4 Trocadero 1.5 BlueHDi 130KS S&S EAT8): | 66.999 KM | ||
Troškovi registracije: | 661 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 3.652 KM | ||
Servisni interval: | 15.000 km / 1 god. | ||
Cijena osnovnog servisa: | oko 300 KM | ||
Motor: | Benzinski, 1.199 ccm, 3 cilindra u liniji, 12 ventila, Turbo, Start & Stop | ||
Snaga: | 96 kW (130 KS) pri 5.500 obr/min | ||
Obrtni moment: | 230 Nm pri 1.750 obr/min | ||
Mjenjač: | Automatski, 8 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 9,7 s / 210 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 6,0 l/100 km (WLTP) | ||
Emisija CO2: | 136 g/km (WLTP) | ||
Emisioni standard: | Euro 6.3 | ||
Zapr. rezervoara: | 52 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.400 / 1.866 / 1.490 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.675 mm | ||
Min. rast. od tla: | 189 mm | ||
Krug okretanja: | 10,82 m | ||
Masa vozila: | 1.353 kg | ||
Zapr. prtljažnika: | 430 l | ||
Garancija: | 5 godina / 100.000 km | ||
Početak prodaje u BiH: | Mart 2022. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 7,31 s | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 8,70 s |
DS 4 Trocadero 1.2 PureTech 130KS S&S EAT8
Serijska oprema Trocadero:
Hromirane upadajuće ručice na vratima (automatski izlaze, odnosno uvlače se) – Hands-free ulaz u vozilo i pokretanje vozila; podizanje i spuštanje stakla s ključem, električno sekvencijalno pomicanje prednjih i stražnjih stakla sa zaštitom od uklještenja; hromirani brisaći profili stakla; bočne zaštite u crnoj boji s hromiranim umetkom; donji dio stražnjeg odbojnika u sjajnoj crnoj boji; logotip DS na prednjoj masci; hromirani logotip DS 4 na prtljažnim vratima; logotip DS na prednjem poklopcu; prednja maska u sjajnoj crnoj boji s hromiranim dodacima; hromirani DS Wings; hromirana letvica između stražnjih svjetla; kućište vanjskih retrovizora u sjajnoj crnoj boji; električno preklopivi i grijani vanjski retrovizori s pozdravnim osvjetljenjem; presvlake u kombinaciji tkanine Diamond Tungstene i tkanine s efektom kože u crnoj boji Basalte; armaturna tabla u crnoj boji Basalte; giljoširana dekoracija “Clous de Paris” platine na prednjim vratima; centralni greben s naslonom za ruke u crnoj boji DS Basalte i zatvorenim pretincem straga; prednja sjedišta s podesivom podrškom u lumbalnom dijelu; podesivi prednji nasloni za glavu (u 4 smjera); posebna udobna sjedišta od pjenaste gume visoke gustoće; multifunkcijski volan presvučen kožom; ručice mjenjača na volanu; kompaktni izborni prekidač automatskog mjenjača DS E-Toggle; 2 držača za čaše; Hands-free pokretanje vozila; selektor načina vožnje na centralnom grebenu – Eco, Normal ili Sport; centralni greben s naslonom za ruke i otvorenim pretincem; vozačko i suvozačko sjedište podesivo po dužini, visini i nagibu; dvosmjerno podesivi prednji nasloni za glavu; veliko spremište za odlaganje ispod naslona za ruke između prednjih sjedišta; stražnja klupa za sjedenje djeljiva u omjeru 2/3-1/3; tri naslona za glavu na stražnjim sjedištima; automatski dvozonski klima-uređaj, otvor klima-uređaja u stražnjem dijelu; trodijelno krovno osvjetljenje iDome s podešavanjem na dodir u prvom redu; bočna svjetla za čitanje s podešavanjem na dodir u drugom redu; LED osvjetljenje prtljažnog prostora; prednja sjenila s ogledalom i LED osvjetljenjem; osvjetljenje prostora za noge; polihromatski paket – izbor među 8 različitih boja ambijentalnog osvjetljenja (dio obloga na prednjim i stražnjim vratima, te armaturna tabla); unutrašnji fotoosjetljivi retrovizor bez okvira; LED dnevna svjetla; LED prednji farovi; Full LED stražnja svjetla; automatsko uključivanje dnevnih svjetla; automatski brisači stakla sa senzorom za kišu; DS Extended Head Up Display (E-HUD) – prikaz podataka o vožnji na vjetrobranskom staklu; Active Safety Brake V-AEB s područjem djelovanja od 5 do 85 km/h; električna parkirna kočnica; centralno zaključavanje; mehanička sigurnosna blokada za djecu; pomoć kod kretanja na uzbrdici – Hill Assist; ESP; ABS; REF; AFU; tempomat i limitator brzine; sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova – SLI/ISA; In Crash Braking – kočenje u slučaju sudara; upozorenje na opasnost od sudara; aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake – LKA; sistem za otkrivanje vozačeve nepažnje – DAA3; parkirni senzori naprijed i straga; kamera za pomoć pri vožnji unazad; prednji zračni jastuk za vozača i suvozača; bočni zračni jastuci za putnike na prednjim sjedištima; zračne zavjese za putnike na prednjim i stražnjim sjedištima; tritačkovni sigurnosni pojasi s automatskim povlačenjem s pirotehničkim zatezačem i limitatorom sile na prednjim i stražnjim bočnim sjedištima; tritačkovni sigurnosni pojas s automatskim povlačenjem na srednjem stražnjem sjedištu; kopče Isofix na stražnjim bočnim sjedištima i na sjedištu suvozača; upozorenje za nepričvršćene sigurnosne pojase na prednjim i stražnjim bočnim sjedištima; 7” digitalna instrument-tabla; 10” centralni ekran osjetljiv na dodir; sistem za informacije i razonodu DS Iris System s navigacijom; inovativni sistem za upravljanje s pokretima DS Smart Touch na centralnoj konzoli; radio FM / DAB+; 6 zvučnika; dva USB-C priključka sprijeda; sistem za hands-free telefoniranje Bluetooth; Mirror Screen (Apple Carplay i Android Auto); 12 V utičnica u prednjem dijelu; dva USB priključka na kraju centralnog grebena za putnike u drugom redu; 12 V utičnica u prtljažnom prostoru; antena u obliku peraja morskog psa; 19” aluminijske felge Firenze; centralni ukrasni poklopac točka u crnoj boji s logotipom DS; set za popravak guma; kontrola pritiska u gumama…
Dodatna oprema:
– Krov u crnoj boji Perla Nera
– Metalik lak
– Dodatno zatamnjena stakla u drugom redu i dodatno zatamnjeno stražnje staklo
– Grijana prednja sjedišta
– Naslon za ruke u drugom redu s otvorom za skije i dva držača za čaše
– DS Drive Assist, Paket Safety i prilagodljivi tempomat Stop & Go (prošireni sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova; automatsko prebacivanje između dugih i kratkih svjetala; nadzor mrtvog ugla s dugim dometom; upozorenje na saobraćaj straga; sistem za pozicioniranje vozila između voznih linija – HIA)
Akcijski popust: 5.241 KM
feb 06, 2025 0
feb 04, 2025 0
jan 31, 2025 0
jan 29, 2025 0
okt 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0
nov 15, 2014 0