Osvježeno 24 Marta, 2025 11:03 PM
nov 19, 2018 Almir Grebović Ford, Test 0
Edge kojeg smo vozili i koji je dostupan na našem tržištu, barem kada je u pitanju oprema, ocjenjujemo popularnom uzrečicom “top of the top”. Titanijum se serijski zaključuje sa čak 87 stavki, a dodatno tome Sport sa 10 stavki. Naš Edge također je imao još i 7 stavki koje su iziskivale doplatu. Ipak redom…
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Edge je jedan od rijetkih Fordova koji praktično nema historiju. Nije zapravo potpuno jasna pozicija na evropskom tržištu niti to kome je najveća konkurencija, ali je SUV koji je za broj veći od puno poznatije Kuge. Nije zapravo ni prevelik. Nije američki nego onako… evropski i to srednje veličine. Sa Amerikom imaju veze neki drugi, puno veći, puno markatniji i puno “slabiji”.
Edge je pojava na cesti kakvu danas možete rijetko sresti. Masivan među ostalom evropskom “sićom” odskočiće i visinom i dužinom, pa će barem u tom aspektu stati rame uz rame sa “njemačkim premijumima” sličnih gabarita. Iako bi ga neki svrstali baš u tu konkurencijsku kategoriju, Edge je istinski konkurent nekim drugim, prvenstveno opremom snagom i cijenom.
Deset godina je trajalo “premišljanje” Alana Mulallyja, predsjednika uprave Forda, da li da u najvećoj krizi po autoindustriju, Edgea malo prebaci i na vanamerički teren. Ford je jedva preživio i bio jedini američki proizvođač automobila koji se bez i jednog dolara pomoći američke vlade potpuno izvukao iz krize s kraja devedesetih. Prodali su Volva, Astona, Jaguara, otpustili nekoliko hiljada radnika, a Mullaly se odrekao svojih 18 miliona dolara godišnje plate. Cijelo poslovanje trebalo je dovesi na rentabilan nivo u vremenu kada je prodaja pala za pola, a socijalni mir u SAD trebalo održati na kakvom-takvom nivou. Nekoliko hiljada otpuštenih radnika, volonterski rad Mulallyja, kresanje dva cilindra u većini modela i uvođenje omraženog turbopunjača u američke automobile, ipak je podiglo Ford iz kriznog pepela i svim novim tehničkim postignućima Edgea baš nakon eksperimenata u Americi dovelo u Evropu.
Kao takav je samo na tržištu SAD u prvoj “turi” prodat u 330.000 primjeraka što je za automobil bez prethodnog pedigrea sasvim solidno. Naravno, računajmo i na to da je njegov “cvijet mladosti” poharala kriza u kojoj je prodaja u SAD pala za pola.
Prva (američka) generacija, koja je bila pokušaj maksimalno aerodinamičnog SUV-a svana, bila je blago rečeno čudna i nije se uklapala ni u američki, ni u evropski, ni u azijski pravac. Iznutra je, za razliku od oblika lima, bio sasvim drugačiji – pedantno, geometrijski složen, sa materijalima koje stilisti koriste za gradnju koncepata, imao je samo jedan cilj – privući srednju socijalnu klijentelu nešto slobodnijih pogleda na automobilske novitete, a za to mu je trebalo još i više – imidž prije svega.
Onda je, 2016. godine, došao u Evropu i to u svojoj drugoj generaciji.
Puno više evropski, rekli bismo, manje američki, ali pomalo i azijski, na cesti je nešto što na prvi pogled može zbuniti. U okvirima evropske ponude, definitivno je intrigantna pojava koja će bez razlike privući poglede svih strukutktura – i socijalnih i spolnih. Na njemu nema ništa diskretno – sve je masivno, pa čak i najmanja svjetla. Karakteru robustnosti ipak najviše doprinosi ovakva prednja maska (koja je sastavni dio opreme Titanijum) 20-inčni točkovi i pogled sa strane koji otkriva puno više lima u odnosu na zastakljene površine.
Još je zanimljivija silueta koja je definitivno kupeovska, što ovaj auto u jednom trenutku postavlja u posebno društvo.
No, bez obzira na sve, na svu “masivnost”, Edge nije predug – “samo” 481 centimetar, ali ogromnim elementima na karoseriji stvara iluziju da je puno veći. Ok, zbog toga ga je čak i lakše parkirati i to bez asistencije stražnje kamere.
I ova generacija je unutra sva “pod konac”. Na prvi pogled nema ništa specifično što toliko odudara od ostalih, mada podugačak spisak opreme čini svoje i svaki raspoloživi kvadratni centimetar pretvara ili u neku komandu, ili u displej, ili u izvor napona.
Ali primarna je svakako udobnost i prostor koji zaslužuje svaku pohvalu. Bez obzira na to o kolikim se osobama radi, i bez obzira na masivnost kompletnog interijera, niko se neće sudarati i niko glavom neće dodirivati plafonske elemente. Sjedišta koja su izrađena u kombinaciji dviju koža, gotovo doslovno umotavaju putnika, a pored svega imaju i funkcije i grijanja i hlađenja. Naravno, električno podešavanje oba sjedišta u ovakvim paketima opreme praktično spada u segment “podrazumijeva se”. Komfor podrazumijeva i dosta upotrebljivih i velikih pretinaca, odnosno površina na koje je moguće odložiti, mobitele, olovke, novčanike i sve ono bez čega se danas ne može. Također, jedan veliki pretinac nalazi se na vrhu konzole, tačno ispod vjetrobrana. Izvori napona od 12 volti nalaze se raspoređeni na nekoliko pozicija, pa i u prtljažniku, ali Edge dolazi i sa jednom “utičnicom” naizmjeničnog napona 220 volti.
Zanimljivo je i to što je poklopac prtljažnika moguće otvoriti na čak 4 načina – konvencionalno pritiskom na dugme na ručki na vratima, pritiskom na dugme na konzoli iza upravljača, pritiskom na dugme na daljinskom ključu i provlačenjem stopala ispod stražnjeg odbojnika. A kad se već prtljažnik elegantno otvori pomoću motora, onda pritiskom na dugmeta u prtljažniku možete spustiti i naslone stražnjih sjedišta.
Budući da je je ovo samo dio luksuzne opreme u svim nabrojanim paketima, Edge ima i sve dostupne elektromehaničke sisteme sigurnosti posljednje generacije. Doslovno će razmaziti, ali nekad i isprepadati raznoraznim upozornjima koji kontrolišu udaljenost do vozila ispred, napuštanje kolovozne trake, prekoračenje brzine… U slučaju onog najgoreg i u slučaju da su putnici straga povezani sigurnosnim pojasima, proći će još bolje, jer se i oni prilikom kolizije napuhuju poput zračnih jastuka.
Sretnici će ujutro, u danima kakvi nadolaze, imati tu sreću, jer Edge sam “odleđuje” i prednji vjetrobran, pa će umjesto mučnog struganja na jutarnjim mrazevima, električni grijači unutar stakla to uraditi puno elegantnije.
Grdosija na točkovima, a pogotovo sa američkim genima, iziskivala je i snažan motor. Govorimo li o evropskim specifikacijama, takvim autima najbolje pristaje snažni dizel, mada i sami znate kakvi inkvizitorski trendovi vladaju kada su u pitanju dizeli. Evropski Edge, istina, ima i dva motora V6, ali mu definitivno puno bolje pristaje manji dizelski motor kamionskog obrtnog momenta. Zbog toga je takav i poželjniji kakav je bio i u našem slučaju – 2.0 TDCi sa 210 KS i sa 450 Nm. Definitivno je dobitna kombinacija budući da je Edge prazan težak gotovo dvije tone, a gorivo je sve skuplje. Da ne bude zabune, niko nije u stanju sa ovim autom trošiti pet litara čak ni po ravnoj cesti umjerenom vožnjom, ali će sa 69 litara goriva u rezervoaru ipak stići daleko.
Forda Edgea sa evropskom specifikacijom ipak bismo mogli smjestiti u sami vrh kvalitativne ponude luksuznih srednjih SUV-ova na našem tržištu. Iako se iskazana cijena odnosi na model koji ima najbogatije pakete opreme, a još uz to i sedam doplativih stavki, Edge je SUV koji se sa ovakvim motorom i sa snagom od 180 KS, u paketu opreme Titanium, može kupiti i za 95.000 KM.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Odlična završna obrada, oprema, pojava na cesti koja nedvosmisleno sugeriše na temperament i status vozača, i dinamička svojstva, glavni su atributi kojima se Ford sa američkim genima može pohvaliti pred evropskim kupcima. Kupovaće ga oni kojima ni 120.000 KM nije mnogo i koji o hibridima i električnim automobilima još dugo neće razmišljati.
Ford Edge Sport 2.0 TDCi (210) Powershift AWD |
|||
Cijena do registracije: | 120.000 KM | ||
Troškovi registracije: | 848 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 6.240 KM | ||
Motor: | dizelski; 1.997 ccm | ||
Snaga: | 154 kW / 210 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 9,4 s / 211 km/h | ||
Prosj. potr. (Economy): | 5,8-5,9 l/100 km (nom) | ||
Zapr. rezervoara: | 68,9 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.808 / 1.981 / 1.707 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.849 mm | ||
Krug okretanja: | 11,9 m | ||
Prilazni ugao: | 18,8° | ||
Odlazni ugao: | 22,4° | ||
Masa vozila: | 1.874 kg | ||
Prtljažnik: | 800 / 1.847 l | ||
Emisija CO2: | 149 – 152 g/km | ||
Početak prodaje u BiH: | 2017. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
D: | 6,11 sekundi | ||
S: | 5,81 sekundi | ||
80-120 km/h: | |||
D: | 7,41 sekundi | ||
S: | 7,06 sekunde |
Ford Edge Sport 2.0 TDCi (210) Powershift AWD
Serijska oprema Trend:
Global Open/Close, zvučni indikator prednjih pojasa, stražnji pojasi označeni na monitoru, ABS s kontrolom protiv prevrtanja (RSC), Advance trac sistem s kontrolom u krivinama (uključuje elektronsku raspodjelu sile, kočenja – EBD, kontrolu trakcije – TCS, Torque Vectoring sistem pomoću kočnica), prednji nasloni za glavu manualno podesivi u 4 smjera, intervalno stop-svjetlo u slučaju naglog kočenja, My Key Gen I, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuk za vozača i suvozača, zračni jastuk za koljena vozača, zračne zavjese u 1. i 2. redu sjedišta, stražnji nasloni za glavu dvosmjerno podesivi i odvojivi, manualna deaktivacija zračnog jastuka suvozača na ključ, Passive Keyfobs, el. zaključavanje stražnje brave vrata (za djecu), centralno daljinsko dvostruko zaključavanje, Hill Launch Assist – pomoć pri kretanju uzbrdo, Emergency Brake Assist – sistem pomoći kod naglog kočenja, Collision Avoidance Driver Support Gen3 – automatsko kočenje i funkcija otkrivanja pješaka, grijano vjetrobransko staklo (uključuje grijane mlaznice za pranje stakla i vjetrobransko staklo sa zaštitom od infracrvenih zraka), el. podizači prednjih stakala (s funkcijom podizanja/spuštanja jednim dodirom), el. podizači stražnjih stakala (s funkcijom podizanja/spuštanja jednim dodirom, uključuje zaključavanje stražnjih prozora s komandama na vratima vozača), automatsko pranje vjetrobrana s varijabilnim podešavanjem senzora za kišu i autom. brisača, el. podesivi, preklopivi (bez memorije) i grijani vanjski retrovizori sa pokazivačem smjera i svjetlom prilaska vozilu, manualno podesiv snop-svjetala, električni dopunski grijač, Remote Easy Fold – elektromehaničko preklapanje 2. reda sjedišta (naslon sjedišta preklapa se prema dolje), Tempomat (uključuje automatsko ograničavanje brzine), Start/Stop sistem, sistem nadopune goriva bez čepa sa zaključavanjem vrata goriva (povezano sa centralnim zaključavanjem) i zaštitom protiv ulijevanja pogrešnog goriva, električna vrata prtljažnika (uključuje Keyless Entry sa Hands Free vratima prtljažnika), kamera za vožnju unazad, varijabilni el. servoupravljač (EPAS), ručno podesiv stub upravljača s el. zaključavanjem, aktivna kontrola buke, Ice Feature Pack 53 (navigacija, radio/CD, AM/FM Dual Tuner Radio, DAB – Digital Audio Broadcasting i TMC – Traffic Message Channel, High Global HMI, DM8 – 8” TFT LCD ekran osjetljiv na dodir, 8 zvučnika, Sync Gen III – Compass Display i multimedija s 2 USB priključka), Keyless Entry (Passive Entry Passive Startup, PEPS) – ulazak i pokretanje vozila bez upotrebe ključa s Hands Free vratima prtljažnika, 220 V utičnica dostupna za 1. i 2. red sjedišta, grijani obruč volana, Lane Keep Assist (uključuje upozorenje pri napuštanju trake, sistem nadzora umora vozača, unutrašnji retrovizor s kamerom, automatsko pranje i brisanje vjetrobrana, autom. senzor za kišu, automatska kratka i duga svjetla), električna integrisana ručna kočnica (EIPB), prednji i stražnji parkirni senzori, grijana prednja sjedišta, prednji branik u boji karoserije (donji dio u crnoj boji), stražnji branik u boji karoserije (donji dio u crnoj boji), gornja rešetka mrežasta (horizontalno hromirani barovi s hromiranim obrubom), donja mrežasta rešetka s hromiranim obrubom, aktivne rešetke hladnjaka, obloge pragova u crnoj boji, vanjske ručice vrata u boji karoserije, stražnji spojler u boji karoserije, bočna stakla prednjih vrata višeslojno akustična, akustično vjetrobransko staklo sa zaštitom od IC zračenja, tonirana prednja stakla i zatamnjena stražnja stakla iza B stuba, vanjski retrovizori u boji karoserije, Follow me home, halogena prednja svjetla, prednja halogena svjetla za maglu (okvir u crnoj boji s hromiranim prstenom), stražnja svjetla za maglu, dnevna prednja svjetla integrisana u prednje farove (nisu LED), osvjeljenje ugla putem svjetla za maglu, stražnja LED svjetla, prednja i stražnja kuka za vuču, 19”x8.0” Premium alu-felge (Euroflange), mini rezervni točak 17”x4.0” (čelični), krovni nosači – uzdužni svijetli (bez poprečnih nosača), Dual Zone – elektronska automatska kontrola temperature, stražnji podni ventilacijski otvori (za 2. red sjedišta), podesivi ventilacijski otvori stražnje konzole, stropna konzola s pretincem za naočale, prednja konzola sa fiksnim naslonom za ruku i pretincem za skladištenje (uključuje i pretinac u stražnjem dijelu konzole), držač čaša u prednjoj konzoli, Instrument-tabla (level 3), LED svjetla za čitanje u 2. redu sjedišta, elektrohromatsko unutrašnji retrovizor s kamerom, sjenila za sunce vozača i suvozača sa osvjetljenim ogledalom, volan i ručica mjenjača obloženi kožom, osvijetljena obloga praga kod prednjih vrata, obloga praga na stražnjim vratima, pretinac s poklopcem na centralnoj konzoli, Tonneau Cover (poklopac prtljažnog prostora), kuke u prtljažnom protoru za osiguranje prtljaga i tereta, mreža u prtljažnom prostoru,paket za pušače, Deluxe podne prostirke za prvi i drugi red sjedišta, sjedište vozača podesivo u 4 smjera (sa polugom sjedišta naslonjača, lumbalnog dijela sjedišta i ručni teleskopski stub upravljača), sjedište suvozača podesivo u 2 smjera (ručno podesiv naslon sjedišta), preklopna stražnja klupa 60/40 s naslonom za ruku i 2 držača za čaše, Isofix, 4 x 12V utičnica, ambijentalna rasvjeta unutrašnjosti…
Serijska oprema Sport – dodatno na Titanium:
Sportski ovjes, Ice Feature Pack 59 (Sony navigacija, CD, AM/FM Dual Tuner Radio, DAB – Digital Audio Broadcasting i TMC – Traffic Message Channel, Sony Global HMI, DM8 – 8” TFT LCD ekran osjetljiv na dodir, 12 Sony zvučnika, Sync Gen III – Compass Display i Multimedija s 2 USB priključka), varijabilni električni servovolan (EPAS) sa Active Front Steering, prednji branik u boji karoserije, stražnji branik u boji karoserije, pragovi u boji karoserije, krovni nosači, 20”x8,5” Premium alu-felge (Euroflange), aluminijumske papučice, Premium podne prostirke za prvi i drugi red sjedišta.
Dodatna oprema:
– Metalik boja Burgundy Velvet
– Prednja grijana i hlađena sjedišta, stražnja grijana sjedišta, s perforiranim A sjedištima
– Adaptivna LED prednja svjetla (distribuira fiksni snop; Bi-funkcionalan) sa statičkim odsjajem (uključuje prednja LED dnevna svjetla, automatsko podešavanje prednjih svjetala)
– Pranje prednjih svjetala
– Panoramski krov sa laminiranim (slojevitim) staklom i IC zaštitom (sa električnim podešavanjem)
– Adaptivni tempomat (uključuje automatski limitator brzine, prednje i stražnje parkirne senzore)
– Sigurnosni bočni pojasi na napuhavanje u 2. redu sjedišta
mar 24, 2025 0
mar 24, 2025 0
mar 24, 2025 0
mar 21, 2025 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0