Osvježeno 24 Marta, 2025 11:03 PM
mar 27, 2018 Almir Grebović Ford, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Iza nje je šest generacija i više od četrdeset godina proizvodnje. Malo je onih na cijelom svijetu koji je nisu zapamtili. Proizvodila se na tri kontinenta, a prodavala na većini tržišta.
Fiestu ćete i danas sresti svuda i to u bezmalo svim generacijama. Obilježila je cijelu jednu epohu i bila i ostala automobil u najraširenijem segmentu na svijetu. Na siromašnjim tržištima bila je “curica za sve” – i auto za svakodnevni odlazak na posao i auto za godišnji odmor i mali gradski auto, i pick-up, i dostavni… Na onim drugim bila je svakodnevni auto, ali nerijetko i “drugi auto u kući”. Tako je i dočekala sedmu evoluciju.
Posljednja generacija došla je početkom 2017. godine – sasvim drugačija, ali dobrim dijelom prepoznatljiva. Na prvi pogled tu nema revolucije – automobil je ostao u približnim gabaritima i sa nekim prepoznatljivim elementima eksterijera, ali proizvođač tvrdi da je u njoj sama esencija moderne automobilske tehnologije. Tako, zapravo, sve i izgleda – od oblika, materijala, elektronskih sistema, pa sve do motora koji je trenutni vrh ponude malih turbobenzinskih motora. I testna Fiesta je takva bila – odličan paket opreme Titanium i još bolji motor – 1.0 EcoBoost sa 125 KS!
Nova Fiesta je tako opet dobila specifično, ali i dalje “prepoznatljivo lice” koje vuče još od prethodne generacije. Prema uzorima kakvi su, naprimjer, Mondeo ili Focus, najdominantnija je opet velika i sasvim vertikalna prednja maska koju, kao da su patentirali samo za svoje modele. Ostatak vrlo gladak i obal, što je podređeno boljoj aerodinamici, ali i dalje zanimljiv. Prednji poklopac je naglašeno ispupčen, a praktično sa njegovih strana nalaze se prednja svjetla koja su u našem paketu imala vrlo intrigantna prstenasta LED dnevna svjetla. U tami izgleda perfektno i kao da se ne radi o malom automobilu.
I pogled sa strane otkriva da se i zaista vodilo račina i aerodinamici. Koliko je prednja maska gotovo vertikalna, toliko su prednji poklopac i prednji vjetrobran u gotovo neslomljenoj liniji. Nakošeni jesu, ali izgleda kao da se radi o monovolumenu. No, ni tu se ova priča ne završava, budući da se u istom duhu linija nastavlja čak dobrim dijelom i sa limenim dijelom krova. Sami vrh je praktično tačno iznad glave vozača, odakle se konturna linija siluete blago spušta prema kraju. I iz profila se da naslutiti da je stražnji dio potpuno izmijenjen. Svjetla su novog oblika, a u boljim paketima svjetlost emituju LE diode. Moderno! Još upečatljivije je pogledate li je baš straga. Svjetla su sasvim horizontalna, što novom autu, barem vizuelno, daje sasvim novu dimenziju. Sve je opet “glatko” pa će poznavaoci i dizajnerima i aerodinamičarima dati nešto višu ocjenu.
Iako konturama izgleda poput monovolumena, unutrašnjost ipak odaje porijeklo i namjenu. I dalje je to mali gradski moderni automobil, sa svim onim što prati dobro opremljene i skuplje primjerke. U paketu Titanium su bila sportska sjedišta pa je i sam osjećaj sjedenja bio sasvim drugačiji. Čini se da vrijedi doplatiti. Tako je i sa svim oblicima, ali posebno sa kvalitetom plastike. Ovo je definitivan korak naprijed ukoliko posmatramo izbor materijala. Naravno, nešto je drugačije u slabije opremljenim primjercima, ali su svi materijali vrlo ugodni na dodir. Čini se da je, upravo zbog skučenosti u malim automobilima, puno primjerenije upotrijebiti nešto mekše plastične panele i detalje.
Novi auto je donio i nove oblike, mada opet presudnu ulogu u svemu igra odabrani paket opreme. Fiesta Titanium se upravo zbog toga činila kao automobil koji pripada barem narednoj klasi. Puno je diskretnih detalja koji vizuelni osjećaj podižu na viši nivo, ali i onih koji direktno sugerišu na to da se radi o automobilu koji je mali, ali nije baš za svakog. Oko svih elemenata nalaze se hromirana oivičenja, a upravljač izgleda masivno, bogato, diskretno ukrašen i obložen kožom, što je veoma važno. Da li je moda ili ne (koju je donio Mercedes), ali centralni veliki displej nalazi se na gornjem dijelu konzole i malo je zakrenut prema vozaču. I taj displej dio je bogatijeg paketa i zapravo je dio Fordovog sistema Sync3, uz koji je radio i cijeli sistem povezivanja. Recimo još i to da se tu još i dva USB priključka, a displej je dijagonale 6,5 inča. Generalno, ergonomija je na vrlo visokom nivou, a većina upravljačkih komandi ostavljena tamo gdje im je i mjesto. Displej služi uglavnom za jednosmjernu “razmjenu podataka”, mada je osjetljiv na dodir. Nažalost, nejasno je to zbog čega oni na stražnjim sjedištima nisu počašćeni električnim tasterima za spuštanje i podizanje stakala. Titanium?
Na (sportskim) sjedištima je relatino udobno. Nešto su duža u odnosu na “obična”, ali su u potpunom skladu sa veličinom unutrašnjosti. U dužinu prostora neće nedostajati, ali je (u današnje vrijeme) poklon od 13 milimetara u širinu mali. Moglo je još centimetar ili dva. Ovako, lider u klasi, kada je u pitanju širina unutrašnjosti, ostaje predstavnik iz Wolfsburga.
Ako je na stražnjim sjedištima prostora kao i kod Fieste prethodne generacije, u prtljažniku je sada umjesto 290 litara, 303 litra. Fiesta je svakako mali gradski auto, mada će korisnicima svaki litar u prtljažniku puno značiti, a pogotovo onima koji će ga koristiti kao auto za sve.
Rekli su mi na jednom parkiralištu: “Lijepa je. Neka vam je sa srećom.” Da, lijepa je i to su mogli vidjeti, ali nikako znati da je ispod prednjeg poklopca laureat koji je svaki glas istinski zaslužio. Jednolitarski EcoBoost motor ima 999 kubnih centimetra i tri perfektno uravnotežena cilindra. U osnovnoj verziji ima 100 KS, a isporučuje se još sa 125 i sa 140 KS. Naš “Titanium” je imao varijantu od 125 KS. Perfektno. Ovaj motor je do sada nagrađen 18 puta, ali je najznačajnije to što ga međunarodni žiri sastavljen od 87 novinara iz 35 zemalja već treću godine zaredom proglašava Internacionalnim motorm godine. Posljednji put 2017. godine, a ovo je jedini motor u automobilskoj historiji koji je ovu nagradu osvajao 3 puta zaredom! Sa serijom EcoBoost, Ford je prijavio čak 128 patenata. Produkcija je krenula u aprilu 2012. godine i od tada Ford godišnje producira oko milion i po ovih motora. Treba li još nešto? Definitivno ga treba probati i definitivno je svojevrsno iskustvo voziti Fiestu sa 125 KS i motorom formata A4 lista papira.
![]() |
Pomalo je neuobičajeno sresti mali automobil sa ovako snažnim motorom. Mali gradski automobili obično imaju misiju motorizacije siromašnijeg sloja kupaca i onih koji se ne pretjerano ne oduševljavaju snagom i brzinom. Važno im je da je automobil nov, nekvarljiv i ekonomičan. Zbog toga će 125 KS većini ostati neiskorišteno, mada je potpuni užitak voziti na otvorenoj cesti iza automobila koji slove za velike, snažne, prestižne, “macho”… Vozač prvo treba “složiti” sve kockice u glavi i prihvatiti to da se radi o istinskom dragulju tehnologije “downsizinga”. Turbopunjač, poseban materijal košuljice cilindara, visokosofisticirani sistem ubrizgavanja goriva, ključ su ovakve snage iz ovako male zapremine. I da odmah razjasnimo i preduhitrimo sve one koji će prvo iznijeti svoj zaključak da “to” vjerovatno neće dugo izdržati. Vjerovatno Ford nije uzalud bacio nekoliko stotina miliona dolara u prazno, pretvarajući prototip ovog motora u velikoserijski proizvod. Konačno, ovaj motor pokreće još sedam-osam “kućnih” modela, pa i velikog i teškog Mondea. Pojavio se prije 6 godina i, barem do sada, servisi ga nisu ubacili u statistiku kao kvarljiv proizvod koji “neće izdržati dugo”.
Fiesta jeste mali auto čija težina ne prelazi 1.100 kilograma, pa će i njegovih relativno skromnih 170 Nm biti dovoljno. Iako ubrzanje nije toliko uvjerljivo (9,9 sekundi), naša mjerenja međuubrzanja pokazala su istinsku vrijednost. Već od 2.000 obr/min motor će linearno vući sve do 6.000 obr/min, gdje će i zvukom zatražiti stepen više. Odličan je osjećaj gledati u kazaljku obrtomijera. I tako je sve do šestog stepena prenosa koji će vam poslužiti isključivo za štedljivo krstarenje autoputem.
Lijepo je znati i to da je nova Fiesta između prednjih točkova šira za 3 centimetra, što će temperamentni vozači znati cijeniti. To znači desetak pa i više km/h brži prolazak kroz oštre zavoje gdje će sa svojih 16 inča na točkovima (mada može biti i 17), opet pokazati istinsku vrijednost. Šteta je što smo ovaj automobil vozili po prašnjavim i po mokrim cestama i to na zimskim gumama bez obzira na to što se radilo o vrhunskoj Hankookovoj gumi. Ljetna će pomjeriti granice još i više. Ovaj automobil je, prije svega, zabavan i onaj ispred koga će kompleksi pojedinih vozača u potpunosti isplivati na površinu.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Prije nekoliko dana svečano su objavili da su u prodaju pustili Fiestu ST. Da, veći i snažniji motor…. Ali kome? Ovu Fiestu možete dobiti čak i sa 140 KS (ne u BiH), pa onda i ST sa 1.5 EcoBoost sa 200 KS i nema baš potpuni smisao. Ovo je definitivno najagilniji mali automobil, a da se ne zove RS, ST, GT…
Ford Fiesta Titanium 1.0 EcoBoost 125KS Euro6 Start/Stop M6 (5 vr.) |
|||
Cijena do registracije: | 35.702 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Ford Fiesta Trend 1.1 70KS Euro6 M5 3 vr.): | 23.527 KM | ||
Troškovi registracije: | 661 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 1.857 KM | ||
Servisni interval: | 20.000 km | ||
Cijena osnovnog servisa: | 250 KM | ||
Motor: | benzinski; 999 ccm | ||
Snaga: | 92 kW / 125 KS | ||
0-100 km/h / Max: | 9,9 s /195 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 4,3 l/100 km (nom) | ||
Zapr. rezervoara: | 42 l | ||
Dimenzije (D/Š/V): | 4.040 / 1.735 / 1.466 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.493 mm | ||
Masa vozila: | 1.089 kg | ||
Prtljažnik: | 303 / 984 l | ||
Emisija CO2: | 98 g/km | ||
Početak prodaje u BiH: | Oktobar 2017. | ||
. | |||
Elastičnost motora na testiranom modelu: | |||
60-100 km/h: | |||
3. brzina: | 6,94 s | ||
4. brzina: | 9,15 s | ||
80-120 km/h: | |||
3. brzina: | 7,73 s | ||
4. brzina: | 9,79 s |
Ford Fiesta Titanium 1.0 EcoBoost 125KS Euro6 Start/Stop M6 (5 vr.)
Serijska oprema:
ABS + ESP (elektronski sistem stabilnosti vozila), HLA (sistem zadržavanja vozila na nagibu), MBA (mehanička pomoć pri kočenju), TPMS (sistem nadzora pritiska u gumama; uključuje senzore pritiska), daljinsko centralno zaključavanje vozila sa 2 preklopna ključa, Exclusive pack 2 (uključuje kontorlu brzine sa prilagodljivim limitator brzine, upozorenje za izlazak iz vozne trake, pomoć za održavanje vozila u voznoj traci), Isofix, sigurnosni pojasi u 3 tačke na svim sjedištima (sa upozorenjem za nevezivanje), sigurnosni zračni jastuk za vozača, sigurnosni zračni jastuk za suvozača, sigurnosni zračni jastuk za koljeno vozača, bočni sigurnosni zračni jastuci, bočne zračne zavjese, brave na stražnjim vratima sa zaštitom za djecu, prednje disk-kočnice, djelomični grijano vjetrobransko staklo za podršku centralno postavljene kamere, manuelni klima-uređaj, putni računar, Ford Easyfuel sistem točenja goriva sa zaštitom protiv ulijevanja pogrešnog goriva, električni podizači prednjih stakala, Ice Pack 2a (AM/FM radio + 2xUSB + Bluetooth, 6,5” kolor displej osjetljiv na dodir, komande na stubu upravljača, Sync3 sistem, 6 zvučnika), prednji branik u boji vozila s hromiranom rešetkom i okvirom (uključuju svjetla za maglu, s Cornering light svjetlom za skretanje i hromiranim okvirom), električno pokretani i grijani vanjski retrovizori u boji karoserije sa manuelnim zaklapanjem, halogena glavna prednja svjetla sa LED dnevnim svjetlima, LED stražnja svjetla, visoko postavljeno kočno stražnje svjetlo, zatamnjena stakla, stražnji spojler, 6,5×16” aluminijske felge s 195/55 R16 gumama, centralna konzola sa 2 prednja držača za čaše, ambijentalna rasvjeta, 12V utičnica, kožna ručica mjenjača, kožni trokraki upravljač, lumbalna podrška na vozačkom sjedištu, sportska sjedišta, sjedište vozača podesivo u 4 smjera, sjedište suvozača podesivo u 2 smjera, džepić za kartu u naslonu prednjih sjedišta, nasloni za glavu na prednjim i stražnjim sjedištima podesivi u 2 smjera, stražnja klupa preklopiva u omjeru 60/40, prednji i stražnji prostirači za noge od velura…
Cijena modela sa serijskom opremom Titanium: 34.196 KM
Dodatna oprema:
– Premium metalik boja Ruby Red (1.506 KM)
Cijena dodatne opreme: 1.506 KM
mar 24, 2025 0
mar 14, 2025 0
mar 11, 2025 0
mar 07, 2025 0
okt 08, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
jun 25, 2019 0